Velké a vybavené SUV-kupé z Číny má i laserová světla, pořád stojí jen 558 tisíc

Obvykle vám z čínských aut ukazujeme ta pozoruhodně levná, ne každé ale míří takovým směrem. Tohle chce zaujmout hlavně tím, jak vypadá a co umí, přesto není drahé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Velké a vybavené SUV-kupé z Číny má i laserová světla, pořád stojí jen 558 tisíc

21.8.2019 | Petr Prokopec

Velké a vybavené SUV-kupé z Číny má i laserová světla, pořád stojí jen 558 tisíc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Obvykle vám z čínských aut ukazujeme ta pozoruhodně levná, ne každé ale míří takovým směrem. Tohle chce zaujmout hlavně tím, jak vypadá a co umí, přesto není drahé.

Značku Wey stvořila čínská automobilka Great Wall před pouhými třemi lety. Nicméně již nyní přistupuje k modernizaci vůbec prvního modelu VV7. A aby toho nebylo málo, dočkalo se SUV také svého stylového bratříčka, který dorazil s přídomkem GT. Oba modely budou používat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který byl naladěn na 234 koní a 360 Nm točivého momentu. Značka ovšem chystá plug-in hybridní ústrojí, s nímž by mohla smáznout i řadu evropských vozů. Zvláště pokud se jí povede udržet nízké ceny i na starém kontinentu.

Abychom však nepředbíhali, vrátíme se do roku 2017, kdy se na trh dostalo Wey VV7. Výše zmíněná jednotka byla součástí balení již tehdy, přičemž ji doplnil sedmistupňový automat. Také po něm můžete sáhnout i nadále, stejně jako zůstává na výběr pohon předních či všech čtyř kol. Ve všech ostatních ohledech však SUV prošlo nemalou proměnou. Nové jsou nárazníky, čelní maska i design litých kol. Daleko podstatnější je však modernizace světel, neboť ty ty k adaptivní technice dostaly rovněž laser-fosforové diody.

Od novinky tedy můžeme očekávat nejen větší atraktivitu, ale také lepší svítivost. A nahoru se šlo rovněž v rámci výbavy, neboť multimédia jsou nově spárována s 12,3palcovým displejem namísto 9palcového. Mimo to je VV7 osazeno systémem rozpoznávajícím obličej, dveře se tedy majiteli otevřou ještě předtím, než vůbec sáhne po klice. A novinkou je i systém Launch Control či dokonce zvukový generátor, který za pomoci audio systému umocňuje zvuk pohonné jednotky.

S toutéž technikou je spojena také verze VV7 GT, která se vzhledově liší hlavně v zadních partiích. Ty jsou v honbě za vizuálním připodobněním kupé více seseklé, o ztrátu vnitřního komfortu se však prý nemají obávat ani cestující na zadních sedadlech. Obě čínská SUV měří 4,8 metru na délku a počítají s rozvorem 2 950 milimetrů. Dostatek prostoru pro hlavu a nohy tedy má být spojen s každou sedačkou, stejně jako kožené čalounění.

Wey se zaměřuje na movitější klientelu a počítá s tím i do budoucna, což se týká i zmiňovaného plug-in hybridního ústrojí. Dvoulitr v kombinaci s elektromotorem má produkovat 245 koní a 385 Nm, vůči základu se tak na jednu stranu o velký nárůst nejedná. Nicméně očekávat máme 15procentní pokles spotřeby, a to v rámci reálného světa, neboť ústrojí má dosáhnout tepelné účinnosti 48 procent. Tím by Číňané dosáhli pomalu úrovně, na jaké je Mercedes s monopostem Formule 1.

Aby toho navíc nebylo málo, hybridní ústrojí bude spárováno s novým devítistupňovým automatem, který je vůbec první převodovkou na světě disponující dvěma „mokrými“ spojkami. Číňanům se přitom povedlo její efektivitu vůči sedmistupňovému automatu navýšit o 3,5 procenta, zatímco hmotnost klesla o 10 procent a délka taktéž. Ústrojí tak nebude mít problém ani s budoucími emisními normami, které vejdou v platnost po roce 2020.

Značka Wey je tedy vlastně velmi dobře připravena na výpady mimo svou domovinu, neboť s přitažlivým zevnějškem páruje techniku, na kterou se Brusel dívá se zalíbením v oku. Model VV7 pak před modernizací vycházel na domácím trhu v přepočtu na 558 tisíc korun a ani po modernizaci nemá být dražší, což je na tak velký vůz vybavený již ve standardu vším potřebným působivé. Kam se ovšem ceny pohnou s příchodem hybridního ústrojí, zatím není jasné.


Velké a vybavené SUV-kupé z Číny má i laserová světla, pořád stojí jen 558 tisíc - 1 - Wey VV7 a VV7 GT 2019 prvni sada 01Velké a vybavené SUV-kupé z Číny má i laserová světla, pořád stojí jen 558 tisíc - 2 - Wey VV7 a VV7 GT 2019 prvni sada 02
Wey VV7 se po dvou letech dočkalo modernizace...

Velké a vybavené SUV-kupé z Číny má i laserová světla, pořád stojí jen 558 tisíc - 3 - Wey VV7 a VV7 GT 2019 prvni sada 03Velké a vybavené SUV-kupé z Číny má i laserová světla, pořád stojí jen 558 tisíc - 4 - Wey VV7 a VV7 GT 2019 prvni sada 04
Velké a vybavené SUV-kupé z Číny má i laserová světla, pořád stojí jen 558 tisíc - 5 - Wey VV7 a VV7 GT 2019 prvni sada 05Velké a vybavené SUV-kupé z Číny má i laserová světla, pořád stojí jen 558 tisíc - 6 - Wey VV7 a VV7 GT 2019 prvni sada 06
...i stylové verze GT sázející na tutéž techniku, tedy na 234 benzinových koní

Zdroj: Great Wall

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.