Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Velké a vybavené SUV-kupé z Číny má i laserová světla, pořád stojí jen 558 tisíc
21.8.2019 | Petr Prokopec
Obvykle vám z čínských aut ukazujeme ta pozoruhodně levná, ne každé ale míří takovým směrem. Tohle chce zaujmout hlavně tím, jak vypadá a co umí, přesto není drahé.
Značku Wey stvořila čínská automobilka Great Wall před pouhými třemi lety. Nicméně již nyní přistupuje k modernizaci vůbec prvního modelu VV7. A aby toho nebylo málo, dočkalo se SUV také svého stylového bratříčka, který dorazil s přídomkem GT. Oba modely budou používat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který byl naladěn na 234 koní a 360 Nm točivého momentu. Značka ovšem chystá plug-in hybridní ústrojí, s nímž by mohla smáznout i řadu evropských vozů. Zvláště pokud se jí povede udržet nízké ceny i na starém kontinentu.
Abychom však nepředbíhali, vrátíme se do roku 2017, kdy se na trh dostalo Wey VV7. Výše zmíněná jednotka byla součástí balení již tehdy, přičemž ji doplnil sedmistupňový automat. Také po něm můžete sáhnout i nadále, stejně jako zůstává na výběr pohon předních či všech čtyř kol. Ve všech ostatních ohledech však SUV prošlo nemalou proměnou. Nové jsou nárazníky, čelní maska i design litých kol. Daleko podstatnější je však modernizace světel, neboť ty ty k adaptivní technice dostaly rovněž laser-fosforové diody.
Od novinky tedy můžeme očekávat nejen větší atraktivitu, ale také lepší svítivost. A nahoru se šlo rovněž v rámci výbavy, neboť multimédia jsou nově spárována s 12,3palcovým displejem namísto 9palcového. Mimo to je VV7 osazeno systémem rozpoznávajícím obličej, dveře se tedy majiteli otevřou ještě předtím, než vůbec sáhne po klice. A novinkou je i systém Launch Control či dokonce zvukový generátor, který za pomoci audio systému umocňuje zvuk pohonné jednotky.
S toutéž technikou je spojena také verze VV7 GT, která se vzhledově liší hlavně v zadních partiích. Ty jsou v honbě za vizuálním připodobněním kupé více seseklé, o ztrátu vnitřního komfortu se však prý nemají obávat ani cestující na zadních sedadlech. Obě čínská SUV měří 4,8 metru na délku a počítají s rozvorem 2 950 milimetrů. Dostatek prostoru pro hlavu a nohy tedy má být spojen s každou sedačkou, stejně jako kožené čalounění.
Wey se zaměřuje na movitější klientelu a počítá s tím i do budoucna, což se týká i zmiňovaného plug-in hybridního ústrojí. Dvoulitr v kombinaci s elektromotorem má produkovat 245 koní a 385 Nm, vůči základu se tak na jednu stranu o velký nárůst nejedná. Nicméně očekávat máme 15procentní pokles spotřeby, a to v rámci reálného světa, neboť ústrojí má dosáhnout tepelné účinnosti 48 procent. Tím by Číňané dosáhli pomalu úrovně, na jaké je Mercedes s monopostem Formule 1.
Aby toho navíc nebylo málo, hybridní ústrojí bude spárováno s novým devítistupňovým automatem, který je vůbec první převodovkou na světě disponující dvěma „mokrými“ spojkami. Číňanům se přitom povedlo její efektivitu vůči sedmistupňovému automatu navýšit o 3,5 procenta, zatímco hmotnost klesla o 10 procent a délka taktéž. Ústrojí tak nebude mít problém ani s budoucími emisními normami, které vejdou v platnost po roce 2020.
Značka Wey je tedy vlastně velmi dobře připravena na výpady mimo svou domovinu, neboť s přitažlivým zevnějškem páruje techniku, na kterou se Brusel dívá se zalíbením v oku. Model VV7 pak před modernizací vycházel na domácím trhu v přepočtu na 558 tisíc korun a ani po modernizaci nemá být dražší, což je na tak velký vůz vybavený již ve standardu vším potřebným působivé. Kam se ovšem ceny pohnou s příchodem hybridního ústrojí, zatím není jasné.
Wey VV7 se po dvou letech dočkalo modernizace...
...i stylové verze GT sázející na tutéž techniku, tedy na 234 benzinových koní
Zdroj: Great Wall
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 6 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 8 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 9 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 11 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva