Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Forester tS STi 2015: ostrý lesník nakonec jen s tupou sekerou
25.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pod novou verzí je sice podepsána divize STi, ta však dodala jen agresivní vzhled či poladěný podvozek. Motor je již zcela sériový.
O nové verzi Subaru Forester se mluví prakticky po celý podzim. Japonská automobilka dokonce odhalila její koncept, který byl až na pár drobností de facto sériovou verzí. K jejímu odhalení však došlo teprve nyní, přičemž automobilka nakonec použila stejný recept jako u předchozí generace. Na modře lakované karoserii tedy sice najdeme loga divize Subaru Tecnica International, pravověrným „eSTéÍčkem“ ovšem japonské SUV není. Místo toho jej zdobí přídomek tS.
Očekávat tedy nemůžeme změny v motorovém prostoru, ty však na druhou stranu až tak potřebné nejsou. Forester tS totiž pohání nejsilnější pohonná jednotka, jakou má Subaru pro tento model k mání. Počítat lze tedy s přeplňovaným dvoulitrem, který na všechna čtyři kola posílá skrze automat Lineatronic CVT (zatím není jisté, zda k mání bude i manuál, ale dá se o tom úspěšně pochybovat) 280 koní a 350 Nm točivého momentu.
I přes zachování standardního motoru se ovšem Forester tS pyšní řadou změn. Máme tu mnohočerně lakovaných doplňků, mezi něž patří třeba čelní maska, zadní spoiler, zpětná zrcátka nebo rámy oken. Výjimkou není ani zadní nárazník, opomenuto nebylo rovněž zakrytování podvozku vpředu a vzadu a stříbrně lakované lišty rámující čelní mlhovky či zdobící černé boční prahy.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde najdeme kůží obšitý volant s logem STI a červenými kontrastními švy. Emblém sportovní divize pak nechybí ani na startovacím tlačítku, madlu voliče automatu nebo ozdobných lištách dveřních prahů, zatímco čalounění počítá s kůží a semišem. Přístrojový panel pak imituje uhlíková vlákna.
V rámci mechanických změn můžeme zmínit přepracované zavěšení, se kterým přicházejí tužší stabilizátory a zadní pomocný rám. Poladěn byl rovněž software převodovky, která se navíc těší lepšímu chlazení oleje. Vše pak rámují 19palcová kovaná kola BBS, za nimiž se vpředu skrývají čtyřpístkové a vzadu dvoupístkové brzdy Brembo.
To je vše, k mání přitom bude pouze 300 exemplářů. Veškerá produkce bude navíc k mání pouze na japonském trhu, kde si Subaru Forester tS můžete pořídit za 4 350 000 JPY (cca 820 000 Kč). Objednávky se přijímají pouze do 5. dubna, s ohledem na omezený počet kusů a rozumnou cenu ale dozajista vůz tak dlouho v nabídce nevydrží.
Subaru Forester tS se dočkal především kosmetických změn, takový motor je kupříkladu zcela sériový
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz