Subaru WRX STI 2014 NBR Challenge: na 24hodinovku s výkonem 340 koní

Subaru Tecnica International se bude pokoušet o třetí vítězství na Nürburgringu se závodním WRX STI. Teď vám jej můžeme představit detailněji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru WRX STI 2014 NBR Challenge: na 24hodinovku s výkonem 340 koní

28.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Subaru WRX STI 2014 NBR Challenge: na 24hodinovku s výkonem 340 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Subaru Tecnica International se bude pokoušet o třetí vítězství na Nürburgringu se závodním WRX STI. Teď vám jej můžeme představit detailněji.

Krátce po detroitském odhalení nové generace legendárního WRX STI se Subaru rozhoupalo k představení avizovaného závodního speciálu s přídomkem NBR Challenge. Ten se postaví již 19. června na startovní rošt čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu s cílem dostát mottu „Radost a klid mysli“ a ubezpečit tak fanoušky značky o kvalitách svých dětí z rodiny STI. Kromě toho by chtělo navázat na triumfy z let 2011 a 2012. Poslední kreace od Subaru určená pro kategorii SP3T si tedy neklade zrovna malé cíle, ale nedosažitelné jistě také ne. Po včerejšku se na něj můžeme podívat podrobněji.

Ve třídě s malým tubomotorem do maximálního objemu dva litry jsou Japonci jak známo docela dobří. Poslední generace sériového STI byla navíc už od prvopočátku vývoje ve spolupráci s Fuji Heavy Industries stavěna s ohledem na lepší aerodynamiku a nižší těžiště. WRX STI NBR Challenge s klasickým přeplňovaným boxerem o objemu dva litry, ale přiveze ještě vyšší výkon než sériovka s dvouapůllitrem. Disponovat má výkonem 340 koní. Kromě těch bude jako mučednický nástroj na soupeře vynikat točivým momentem až 461 Nm. Motor závodního vozu s sebou samozřejmě nepřinese manuální skříň, nýbrž sekvenční šestistupňovou převodovkou, v jejíchž útrobách najdou závodní týmy kovovou spojku z produkčního STI.

Kromě výkonnější pohonné jednotky je speciál vybaven modifikovanými nárazníky a karbonovými komponenty, které srážejí hmotnost na minimum. Samozřejmostí závodní varianty je mohutný zadní stavitelný spoiler, vůz je však také ověnčen velkými chladicími otvory v kapotě, tenčími bočními okny (dost možná plastovými) a podvozkem dobře vychovaným pro závodní tratě. Mezi další nezbytnou výbavou se objevuje brzdová soustava Brembo a lehká osmnáctipalcová kola BBS navlečená do slupek s nápisy Dunlop.

Nové závodní WRX STI pro sezonu 2014 bude pilotovat například Toshihiro Yoshida, Kota Sasaki, Carlo van Dam nebo Marcel Lasée. Premiéru na závodní dráze si odbude v dubnu a květnu v rámci seriálu v seriálu VLN Endurance, přičemž na posvátnou půdu Nürburgringu přijede poměřovat se soupeři sílu a výdrž už o pár dní později v červnu. Tým NBR Challenge kromě speciálu přiveze hned šestici nejzkušenějších mechaniků.


Subaru WRX STI 2014 NBR Challenge: na 24hodinovku s výkonem 340 koní - 1 - Subaru WRX STI NBR Challenge 2014 01Subaru WRX STI 2014 NBR Challenge: na 24hodinovku s výkonem 340 koní - 2 - Subaru WRX STI NBR Challenge 2014 02Subaru WRX STI 2014 NBR Challenge: na 24hodinovku s výkonem 340 koní - 3 - Subaru WRX STI NBR Challenge 2014 03Subaru WRX STI 2014 NBR Challenge: na 24hodinovku s výkonem 340 koní - 4 - Subaru WRX STI NBR Challenge 2014 04Subaru WRX STI 2014 NBR Challenge: na 24hodinovku s výkonem 340 koní - 5 - Subaru WRX STI NBR Challenge 2014 05Subaru WRX STI 2014 NBR Challenge: na 24hodinovku s výkonem 340 koní - 6 - Subaru WRX STI NBR Challenge 2014 06Subaru WRX STI 2014 NBR Challenge: na 24hodinovku s výkonem 340 koní - 7 - Subaru WRX STI NBR Challenge 2014 07Subaru WRX STI 2014 NBR Challenge: na 24hodinovku s výkonem 340 koní - 8 - Subaru WRX STI NBR Challenge 2014 08Subaru WRX STI 2014 NBR Challenge: na 24hodinovku s výkonem 340 koní - 9 - Subaru WRX STI NBR Challenge 2014 09
Nová závodní varianta WRX STI hodlá po loňské odmlce opanovat závod 24 hodin na Nürburgringu

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše