Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Ignis 2016 je další japonská novinka známých tvarů i jména
30.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Produkční verze iM-4 je odlišná jen v detailech, má ale trochu nudnou palubku a zmizely žábry z C-sloupků. Pod kapotou čekejme motory, jako má Baleno.
Koncept Suzuki iM-4, představený letos v Ženevě, nebyl předzvěstí nového Jimny. Podobně jako iM-2, ze kterého se stalo nové Baleno, oživuje produkční verze iM-4 trochu pozapomenuté jméno Ignis. To se tak po sedmi letech neexistence vrátí do nabídky, opět jako malé SUV s čtyřkolkou v nabídce.
Platformou je tohle auto shodné s novým Balenem, takže očekávejme motory vpředu napříč a dost možná i stejnou nabídku. To znamená atmosférický motor 1,2 Dualjet o 90 koních a 120 Nm, turbomotor 1,0 Boosterjet o 112 koních a 170 Nm a mikrohybridní verzi SHVS, která bude postavena na dvanáctistovce a bude umět rekuperovat energii při brzdění.
Po designové stránce tu je odlišností od konceptu až překvapivě málo, v podstatě celá příď byla zachována, stejně tak kola jsou stejná. Trochu se změnila zadní světla, k horšímu, nutno dodat, podobně jako u Balena. Čekejme také v základních verzích halogenové žárovky v předních světlech. A také zmizely žábry na C-sloupcích, jsou tu místo nich jen nepříliš výrazné prolisy a to je trochu škoda.
Ignis bude dost pravděpodobně mít dvě verze, jednu obyčejnou a druhou trochu drsnější, nazvanou Trail. Potvrzení o její produkci zatím nemáme, ale je dost pravděpodobné. Od obyčejné se liší trochu jiným oplastováním, zejména v oblasti blatníků, na střeše jsou ližiny a na dostupných fotkách poznáme Trail také podle světlých středů sedaček a červených nálepek na karoserii. Trail má být lepší v terénu; čtyřkolku očekávejme, je to pořád Suzuki.
Palubní deska má moderní design, ale přesto k němu může leckdo mít výhrady. Působí možná až příliš jednoduše, displej infotainmentu uprostřed vypadá, jako by sem nepatřil, a výdechy klimatizace jsou z nějakého důvodu úplně jiné u středu palubní desky, než na stranách. Právě kulaté výdechy na stranách vypadají u hranaté palubní desky trochu podivně. Také jeden velký budík uprostřed přístrojového štítu a malý otáčkoměr na straně, vidíme-li správně, nejsou ideální, ale mohlo by být i hůř.
Tokijský autosalon ukáže tohle auto s více detaily, takže pokud vás tohle malé SUV zajímá, konec října je tou správnou dobou, kdy očekávat zprávy z Tokia. Snad se tam dozvíme také to, kdy tenhle drobek - nikoliv ironicky, na délku má méně než čtyři metry - půjde do prodeje. A můžeme doufat, že čtyřkolka nebude k mání jen s Dualjetem, jeho výkon totiž nevypadá nijak slavně.





Obyčejný Ignis vypadá spíš jako crossover do města





Verze Trail nabídne pár plastů a ližiny navíc, snad zvládne i trochu víc terénu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 8 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
Nejnovější články
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 2 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 4 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 5 hodinami
 Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc
 před 7 hodinami
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter