Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu

Suzuki představilo facelift Jimny 4Sport, součástí je např. i sání vyvedené na střechu nebo zlepšený nájezdový úhel. V Evropě jej neočekávejme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu

24.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Suzuki představilo facelift Jimny 4Sport, součástí je např. i sání vyvedené na střechu nebo zlepšený nájezdový úhel. V Evropě jej neočekávejme.

Malý, ale schopný japonský offroad Suzuki Jimny prošel před ne tak dávnou dobou faceliftem, aspoň tedy pro Evropu. Brazilci však mají trochu rozsáhlejší plány - pro modelový rok 2015 připravili inovovanou verzi 4Sport, která je ale vyhrazena jen tamnímu trhu.

Mezi novinkami jsou pozměněné nárazníky, které jsou složené z více kusů plastu, aby v případě poškození mohly být snáze a levněji opraveny. To se u off-roadu docela hodí, v terénu se může snadno stát, že vůz lehce opřete o kámen či strom. Změna předního nárazníku také znamená lepší nájezdový úhel a zadní nárazník má oproti českému, resp. evropskému Jimny jinak umístěno mlhové a couvací světlo. Dalšími vnějšími novinkami jsou jiné blatníky, rámečky předních světel, nášlapy za dveřmi, drobný střešní spoiler a sání tzv. šnorchlem pro zlepšení průchodnosti vodou.

Uvnitř se nezměnilo v podstatě nic, brazilská verze 4Sport má na Jimny poměrně dobrou výbavu - rádio má USB konektor a je možné i připojit telefon pomocí Bluetooth. Klimatizace je také ve standardní výbavě, stejně jako posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání nebo elektrická okna i zrcátka. U běžných vozů to je dnes standard, o kterém se často ani nezmiňujeme, Jimny ale není úplně běžný vůz a také cílí na něco úplně jiného než komfort - pohon všech kol s redukcí je samozřejmostí a v kombinaci s tuhými nápravami a kompaktními rozměry znamená, že tento vůz projede lecčím.

Pod kapotou brazilské verze pracuje šestnáctiventilová třináctistovka o výkonu 85 koní a 110 Nm, která je uložena podélně a spolupracuje s manuálním pětikvaltem. Stejný motor je i v evropském Jimny, ve kterém si údajně řekne průměrně o 7,1 litru benzínu na 100 km.

V Evropě se s největší pravděpodobností Jimny 4Sport nedočkáme - sami posuďte, jestli je to škoda, nebo nikoli.


Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu - 1 - 2015 suzuki jimny 4sport 01Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu - 2 - 2015 suzuki jimny 4sport 02Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu - 3 - 2015 suzuki jimny 4sport 03Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu - 4 - 2015 suzuki jimny 4sport 04Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu - 5 - 2015 suzuki jimny 4sport 05Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu - 6 - 2015 suzuki jimny 4sport 06Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu - 7 - 2015 suzuki jimny 4sport 07Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu - 8 - 2015 suzuki jimny 4sport 08Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu - 9 - 2015 suzuki jimny 4sport 09Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu - 10 - 2015 suzuki jimny 4sport 10Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu - 11 - 2015 suzuki jimny 4sport 11Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu - 12 - 2015 suzuki jimny 4sport 12Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu - 13 - 2015 suzuki jimny 4sport 13
Brazilci si kromě standardního Jimny mohou koupit také veselejší verzi 4Sport, která tam pro rok 2015 prošla faceliftem

Zdroj: Autoblog Spanish

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.