Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Jimny 4Sport 2015: veselý Jimny chce být ještě lepší v terénu
24.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Suzuki představilo facelift Jimny 4Sport, součástí je např. i sání vyvedené na střechu nebo zlepšený nájezdový úhel. V Evropě jej neočekávejme.
Malý, ale schopný japonský offroad Suzuki Jimny prošel před ne tak dávnou dobou faceliftem, aspoň tedy pro Evropu. Brazilci však mají trochu rozsáhlejší plány - pro modelový rok 2015 připravili inovovanou verzi 4Sport, která je ale vyhrazena jen tamnímu trhu.
Mezi novinkami jsou pozměněné nárazníky, které jsou složené z více kusů plastu, aby v případě poškození mohly být snáze a levněji opraveny. To se u off-roadu docela hodí, v terénu se může snadno stát, že vůz lehce opřete o kámen či strom. Změna předního nárazníku také znamená lepší nájezdový úhel a zadní nárazník má oproti českému, resp. evropskému Jimny jinak umístěno mlhové a couvací světlo. Dalšími vnějšími novinkami jsou jiné blatníky, rámečky předních světel, nášlapy za dveřmi, drobný střešní spoiler a sání tzv. šnorchlem pro zlepšení průchodnosti vodou.
Uvnitř se nezměnilo v podstatě nic, brazilská verze 4Sport má na Jimny poměrně dobrou výbavu - rádio má USB konektor a je možné i připojit telefon pomocí Bluetooth. Klimatizace je také ve standardní výbavě, stejně jako posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání nebo elektrická okna i zrcátka. U běžných vozů to je dnes standard, o kterém se často ani nezmiňujeme, Jimny ale není úplně běžný vůz a také cílí na něco úplně jiného než komfort - pohon všech kol s redukcí je samozřejmostí a v kombinaci s tuhými nápravami a kompaktními rozměry znamená, že tento vůz projede lecčím.
Pod kapotou brazilské verze pracuje šestnáctiventilová třináctistovka o výkonu 85 koní a 110 Nm, která je uložena podélně a spolupracuje s manuálním pětikvaltem. Stejný motor je i v evropském Jimny, ve kterém si údajně řekne průměrně o 7,1 litru benzínu na 100 km.
V Evropě se s největší pravděpodobností Jimny 4Sport nedočkáme - sami posuďte, jestli je to škoda, nebo nikoli.













Brazilci si kromě standardního Jimny mohou koupit také veselejší verzi 4Sport, která tam pro rok 2015 prošla faceliftem
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nejčtenější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
3.5.2025Vyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
3.5.2025VW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
3.5.2025Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
3.5.2025Číňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
3.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva