Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo
25.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V Model 3 se přes dotykový displej vážně ovládá úplně vše, třeba i prosté nastavení cyklovače stěračů. Taková věc na silnici nemůže být příjemná.
Tesla Model 3 rozděluje veřejnost na dva nesmiřitelné tábory. Jedni novinku Elona Muska vynáší až do nebes, druzí ji pro změnu nemohou přijít na jméno. Nové video, které se o víkendu objevilo na YouTube - odkud ovšem záhy bylo staženo, aby se ukázalo zase jinde - přitom nejspíše přilije oleje do ohně odporu. Fanoušci vozu se pak pro změnu utvrdí v názoru, že Tesla je více inovativní než jakákoliv jiná automobilka.
S tímto názorem lze nepochybně souhlasit, zejména při pohledu do interiéru. Ten se již musí obejít bez klasických tlačítek, přístrojového štítu či ručně ovladatelných výdechů ventilace. Vše nahrazuje 15palcový dotykový displej, přes který je nutné nastavovat naprosto vše, od nastavení klimatizace až třeba po spuštění cyklovače stěračů. To ve slunné Kalifornii asi nebude představovat takový problém, v místních končinách by to ale již potíž být mohla.
Už dnes je potíž přes dotykové displeje za jízdy ovládat rozličné méně často použitelné funkce, u Tesly si ale s tímto rozhraním musíte poradit třeba i při nastavení směru foukání neviditelných výdechů ventilace. U běžného vozu tyto funkce řeší pár snadno dostupných a fyzických ovladačů, se kterými potřebnou operaci zvládnete poslepu ve zlomku sekundy. U Tesly je zapotřebí několik mnohem náročnějších kroků, které se bez vašeho zraku neobejdou.
Dotykový displej prostě nejde ovládat, aniž byste sundali oči z vozovky, a to i za předpokladu, že systém již důvěrně znáte. Proč touto cestou musí být prováděny i elementární a za jízdy časté operace, nám uniká - pár tlačítek by Model 3 nezabilo. A nejde o jedinou záležitost, která na nás na novém videu zaujala.
Dále tu máme absenci klasických radiových stanic, místo toho Tesla zvládá pouze streamování těch internetových. To nejspíše řadě mladých lidí bude vyhovovat, je však třeba se ptát, kolik z nich tvoří klientelu Tesly. Jakkoliv totiž cena Modelu 3 zamířila vůči starším vozům značky dolů, lidová stále není.
Nejsme proti Tesle jakkoli zaujatí, příliš mnoho dotykového ovládání kritizujeme u všech aut, faceliftovanou Octavii nevyjímaje. U Model 3 ale dosáhla tato mánie zcela nové dimenze a to, co i vám ukáží přiložené obrázky, považujeme za uživatelské peklo - představa, že bude nutné „honit” po dotykovém displeji pár teček ve snaze dosáhnout foukání ventilace vaším směrem nebo se podobně pokoušet pustit stěrače, se nám vůbec nezamlouvá. Pokud to vidíte jinak, váš názor si rádi přečtěme v diskuzi...
Chcete spustit stěrače v normálním voze? Jednoduše stačí stisknout páčku pod volantem. U Tesly Model 3 na to ale pomalu budete potřebovat doktorát z raketových věd
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 7 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 9 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva