Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tahač upravený ve stylu Abarthu 124 není recese. Tento fešák jde do prodeje
8.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tuningová divize koncernu FCA se na první pohled překvapivě podívala na zoubek tahači Iveco. A stvořila možná nejatraktivnější tahač, který si lze koupit.
Ke vzkříšení značky Abarth došlo již před deseti léty. Od té doby jsme se dočkaly hezké řádky upravených modelů, ovšem oproti minulosti, kdy společnost se škorpionem ve znaku zanechala otisk třeba i na Porsche 356, šlo pouze o Fiaty. Konkrétněji o kde co od pětistovky až po nejnovější 124 Spider. O to působivější je nová kreace, která sice má mnoho společného s dvojčetem Mazdy MX-5, ovšem logo Fiatu byste u ní hledali marně.
Abarth se podíval na zoubek Ivecu Stralis XP, kterému dodal stejné válečné barvy, jakými se chlubí závodní provedení Fiatu 124 Spider. Může to působit překvapivě, pokud se ovšem podíváme do pozadí mateřských firem Iveca a Abarthu, velkým překvapení tato spolupráce není - Iveco patří společnosti CNH Industrial, která kdysi vznikla za velkého přispění dnes neexistující firmy Fiat Industrial. Abarth pak pochopitelně patří koncernu FCA a hádejte, kdo šéfuje CNH i FCA? Nikdo menší než Sergio Marchionne.
Navíc je tu i jiné faktické spojení - Team Abarth Scorpion se mezi závody nemůže přepravovat po vlastní ose, místo toho využívá pro soutěžní speciály právě tahače Iveco. A tak se skoro nabízelo, by si nějaký upravil k obrazu svému. Neudělal to ale pouze pro své vlastní potřeby, upravený tahač je komerčním produktem stejně jako třeba Abarthem vyladěný model 124.
Stralis XP tedy dostal do vínku červené pruhy, které najdeme na čelní masce, střeše či bocích. Společnost jim přitom dělá šachovnicový prapor či rudé proužky na kolech, jejichž pneumatiky mají pro změnu zvýrazněno logo Michelinu. Kromě toho se ovšem Abarth podíval také na interiér, kde nově nechybí sportovní sedadlo řidiče, kožené čalounění či unikátní koberečky.
Tím přerod končí, mechanika zůstává standardní. Stralis ve verzi XP 570 tedy může i nadále počítat s 12,9litrovým turbodieselem, který dává k dobru 570 koní, jenž přenáší dvanáctistupňová automatizovaná převodovka. S válečnými barvami Abarthu jej ovšem nebude používat jen závodní tým, ale i privátní klientela - do prodeje totiž půjde symbolická série 124 kusů.
Cenu zatím neznáme, máme ale pocit, že ať bude jakákoli, po tomto stroji se jen zapráší. Ne snad, že by si svět tahačů a dalších užitkových vozů potrpěl na podobné výstřelky, podobně vyšperkovaný nákladní vůz ale bude skoro k nepřehlédnutí. A i rozličné spediční firmy na sebe jistě rády upozorní - přepravovat zboží něčím takovým bude velmi dobrá reklama...





Iveco Stralis XP 570 se dočkalo válečných barev závodního Abarthu 124 Spider i sportovního sedadla řidiče. V této úpravě jde do limitovaného prodeje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 11 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 3 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 4 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 6 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 7 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
