Tahač upravený ve stylu Abarthu 124 není recese. Tento fešák jde do prodeje

8.6.2017 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Tuningová divize koncernu FCA se na první pohled překvapivě podívala na zoubek tahači Iveco. A stvořila možná nejatraktivnější tahač, který si lze koupit.

Ke vzkříšení značky Abarth došlo již před deseti léty. Od té doby jsme se dočkaly hezké řádky upravených modelů, ovšem oproti minulosti, kdy společnost se škorpionem ve znaku zanechala otisk třeba i na Porsche 356, šlo pouze o Fiaty. Konkrétněji o kde co od pětistovky až po nejnovější 124 Spider. O to působivější je nová kreace, která sice má mnoho společného s dvojčetem Mazdy MX-5, ovšem logo Fiatu byste u ní hledali marně.

Abarth se podíval na zoubek Ivecu Stralis XP, kterému dodal stejné válečné barvy, jakými se chlubí závodní provedení Fiatu 124 Spider. Může to působit překvapivě, pokud se ovšem podíváme do pozadí mateřských firem Iveca a Abarthu, velkým překvapení tato spolupráce není - Iveco patří společnosti CNH Industrial, která kdysi vznikla za velkého přispění dnes neexistující firmy Fiat Industrial. Abarth pak pochopitelně patří koncernu FCA a hádejte, kdo šéfuje CNH i FCA? Nikdo menší než Sergio Marchionne.

Navíc je tu i jiné faktické spojení - Team Abarth Scorpion se mezi závody nemůže přepravovat po vlastní ose, místo toho využívá pro soutěžní speciály právě tahače Iveco. A tak se skoro nabízelo, by si nějaký upravil k obrazu svému. Neudělal to ale pouze pro své vlastní potřeby, upravený tahač je komerčním produktem stejně jako třeba Abarthem vyladěný model 124.

Stralis XP tedy dostal do vínku červené pruhy, které najdeme na čelní masce, střeše či bocích. Společnost jim přitom dělá šachovnicový prapor či rudé proužky na kolech, jejichž pneumatiky mají pro změnu zvýrazněno logo Michelinu. Kromě toho se ovšem Abarth podíval také na interiér, kde nově nechybí sportovní sedadlo řidiče, kožené čalounění či unikátní koberečky.

Tím přerod končí, mechanika zůstává standardní. Stralis ve verzi XP 570 tedy může i nadále počítat s 12,9litrovým turbodieselem, který dává k dobru 570 koní, jenž přenáší dvanáctistupňová automatizovaná převodovka. S válečnými barvami Abarthu jej ovšem nebude používat jen závodní tým, ale i privátní klientela - do prodeje totiž půjde symbolická série 124 kusů.

Cenu zatím neznáme, máme ale pocit, že ať bude jakákoli, po tomto stroji se jen zapráší. Ne snad, že by si svět tahačů a dalších užitkových vozů potrpěl na podobné výstřelky, podobně vyšperkovaný nákladní vůz ale bude skoro k nepřehlédnutí. A i rozličné spediční firmy na sebe jistě rády upozorní - přepravovat zboží něčím takovým bude velmi dobrá reklama...

Tahač upravený ve stylu Abarthu 124 není recese. Tento fešák jde do prodeje - 1 - Iveco Stralis XP Abarth Edition 2017 prvni foto 01Tahač upravený ve stylu Abarthu 124 není recese. Tento fešák jde do prodeje - 2 - Iveco Stralis XP Abarth Edition 2017 prvni foto 02Tahač upravený ve stylu Abarthu 124 není recese. Tento fešák jde do prodeje - 3 - Iveco Stralis XP Abarth Edition 2017 prvni foto 03Tahač upravený ve stylu Abarthu 124 není recese. Tento fešák jde do prodeje - 4 - Iveco Stralis XP Abarth Edition 2017 prvni foto 04Tahač upravený ve stylu Abarthu 124 není recese. Tento fešák jde do prodeje - 5 - Iveco Stralis XP Abarth Edition 2017 prvni foto 05Tahač upravený ve stylu Abarthu 124 není recese. Tento fešák jde do prodeje - 6 - Iveco Stralis XP Abarth Edition 2017 prvni foto 06
Iveco Stralis XP 570 se dočkalo válečných barev závodního Abarthu 124 Spider i sportovního sedadla řidiče. V této úpravě jde do limitovaného prodeje

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Autobazar

zobrazit vše