Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takhle to vypadá v prvním ryze elektrickém obytném autě. Samo se i dobije
28.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Představa plně elektrického obytného auta, které ani nemusíte tankovat, nezní vůbec špatně. Tento stroj ji ale nerealizuje úplně ideálním způsobem.
Obytná auta zná snad každý. Jsou to ty věci, se kterými jezdíte převážně dlouhé trasy. Ráno nastartujete a jedete, dokud vás nepřemůže únava - a pak zaparkujete v podstatě kdekoliv, i mimo kemp, a ve slušném pohodlí přenocujete. Velká nádrž na naftu, propůjčující velký dojezd bez nutnosti zastávky, je samozřejmostí.
Spousta takovýchto karavanů má na střeše solární panely a na palubě baterie, které slouží k napájení osvětlení, televize, zásuvek nebo klimatizace uvnitř vozu, když přes noc parkuje. Dethleffs e.home (sic) má ale solární panely úplně všude. Dokonce i zespodu obytné nástavby před čelním sklem.
Ne že by měl tolik příslušenství, které by bylo potřeba napájet - proto, že je to elektromobil. Čtete správně, obytný vůz, který jezdí na elektřinu. Plášť ze solárních panelů tu je k tomu, aby dobil baterie. To nezní zle, jenže má to celé pár háčků.
Jednak baterie stačí na ujetí jen asi 160 km podle metodiky měření NEDC, takže reálně uberte dobrou čtvrtinu. A baterie FIAMM s nikl-chloridovým složením, které mají kapacitu 3 x 76 Ah, dokáže plášť ze solárních panelů o ploše celkem 31 m2 nabíjet výkonem jen 3 kW, ve srovnání s rychlonabíječkami tedy téměř nic. Přidejte si, že baterie je možné nabít jen 1 500x, než bude nutná jejich výměna a že v útrobách tohoto stroje, jehož základem je dodávka Iveco Daily Electric, se stará elektromotor o výkonu jen 109 koní. A už to všechno zase tak zajímavé nezní. Přesto je tu ještě pár zajímavějších faktů.
Jednak se dozvídáme, že obytná nástavba absorbuje teplo přes den, aby ho pak přes noc uvolňovala do interiéru. A pak tu jsou infračervené topné panely, které ovšem prý netopí přímo, ale posádce mají připadat méně studené. Co tím chtěl básník říci, přesně netušíme; podle jednoho ze zdrojů ohřívají infrapanely přímo povrch těla člověka uvnitř, nikoliv vzduch.
Samozřejmostí je kuchyňka, toaleta, sprchový kout, plochá televize a prostor na spaní. Ten hlavní je nad kabinou řidiče a očekáváme, že je možné rozložit gauče v zadní části vozu pro pohodlný nocleh dalších dvou lidí. Ve výbavě je také kamerový systém, umožňující řidiči sledovat prostor kolem vozu, a do smartphonu či tabletu si můžete stáhnout aplikaci, kterou budete některé prvky obytné části svého e.home ovládat.
Totální nesmysl, to nikdo nekoupí, říkáte si? Firma Dethleffs si toho možná je vědoma, proto svůj karavan e.home představila zatím jen jako koncept bez plánů na sériovou výrobu. Pokud si ho chcete prohlédnout osobně, bude tento víkend bude vystaven na veletrhu Caravan Salon v Düsseldorfu.
Dethleffs přemýšlí nad kompletně elektrickým obytňákem. Vypadá krásně, ale dojezd 160 km je nepoužitelný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva