Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata Megapixel: pět motorů a poloměr otáčení 2,8 metru
6.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Vzpomínáte si na Tatu Pixel? Teď se z ní stal Megapixel. Snad se ani nezvětšil, jen jeho technika a vzhled nabraly jiné podoby.
Ani Indové nechtějí nechat ženevský autosalon ladem a vystaví na něm koncept jménem Megapixel. Kupodivu nejde o auto, které by si vás za jízdy fotilo, ale o evoluci loňského konceptu Pixel. O něm už Tato v minulosti prohlásila, že jej dostane na evropské trhy a pravděpodobně proto si za místo jeho premiéry vybrala právě Ženevu.
Co přináší nového oproti původnímu Pixelu? Předně je to jiný vzhled. Zatímco loňský vůz vypadal tak trochu jako vajíčko z jiné planety, dnes představená evoluce vypadá o poznání „produkčněji”. Pokud byste si odmysleli věci jako vnější zpětná zrcátka nahrazená soustavou kamer a přimysleli pár drobných úprav, je na světě auto, které by zítra u prodejců značky málokoho překvapilo. Megapixel má navíc krom budoucího vzhledu tohoto konkrétního modelu naznačovat i design dalších novinek značky - zdá se, že Indové jsou na správné cestě.
V interiéru nejvíce zaujme už způsob, jakým se do něj vstupuje. Dveřím totiž stejně jako Fordu B-Max zcela chybí sloupky B, což by mělo usnadňovat nastupování a vystupování. Podobné prostorové plus by mělo znamenat i nekonvenční zavěšení sedadel na středovém tunelu, které ponechává jistý prostor pod sedadly. Samotný vnitřek pak má nabídnout dostatek místa pro čtveřici cestujících, kterým „pro zábavu” nabízí sofistikovaněší palubní systém ovládaný přes dotykovou obrazovku na středové konzoli.
Většinu z výše zmíněného lze považovat za krok vstříc sériové výrobě, technické řešení vozu kráčí přesně opačným směrem. Zatímco loňský Pixel měl pod kapotou vznětový tříválec, letošní „megabráška” má ve svých titěrných útrobách hned pětici motorů. Čtyři jsou elektrické, po jednom v každém kole. Jejich výkon není známý, za zdroj energie jim ale slouží li-ion fosfátový akumulátor o kapacitě 13 kWh, který se postará o dojezd až 90 kilometrů.
To není mnoho, krom dobíjení (může být i indukční, o které nedávno rozebíralo Audi) má ale Megapixel k dispozici i generátor elektřiny poháněný prťávým zážehovým jednoválcem o objemu 0,325 litru a výkonu 30 koní. Nevíme, kolik paliva má tato jednotka v zásobě, ale úplně málo to asi nebude - Tata slibuje teoretický dojezd přes 900 km na jedno natankování. Zní to skvěle, otázkou ale je, zda jej nepočítá jako Auto Motor und Sport u dieselového VW Cross Coupe.
Je tedy třeba říci, že toto auto není žádný rychlík (známe maximální rychlost 110 km/h), pro městský a příměstský provoz by třeba s menším množstvím elektromotorů (proč čtyři?) i s touto koncepcí fungovat mohlo. Městskému využití ostatně nahrává i jiná přednost - extrémně malý poloměr otáčení jen 2,8 metru, který i přes výše zmíněné technické změny pouze o 0,2 metru větší než u tříválcového Pixelu z loňska. Spíše pro zasmání přidáváme informaci o kombinované normované spotřebě paliva menší než 1 litr benzinu na 100. Bude to jedna z těch „Amperových spotřeb”, i Megapixel je plug-in hybrid.
Snad až na poslední věty zní všechny informace o Megapixelu dobře, jen jaksi cena takto pojatého vozu by byla na trhu těžko ospravedlnitelná. Něco sériového z něj ale jednou bude - co přesně a kdy se teprve uvidí.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Tata Megapixel naživo v ženvském Palexpu
Na pohled se Megapixel zdá být připravený pro výrobu, prozkoumání jeho útrob ale odhalí, že po technické stránce je takovému stavu dosti vzdálen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB