Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tato věc má vytáhnout z průšvihu kdysi nadějné italské SUV. Může to stačit?
30.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Máme pocit, že nezájem o tento vůz je trochu komplexnější problém, Italové ale mají pocit, že jej v očích zákazníků zachrání opravdu silná verze s motorem V8. Snad se nemýlí.
O italské automobilce s trojzubcem ve znaku jsme v poslední době nepsali zrovna v dobrém slova smyslu. Maserati sice dokázalo jen v Evropě oproti roku 2012 více než zdevítinásobit své prodeje, nicméně v rámci kusů se stále bavíme o množství menším, než je 10 tisíc exemplářů ročně. Značka navíc doufala, že jí bude patřit víc než 0,06procentní tržní podíl. Velké naděje přitom vkládala do svého prvního SUV, ovšem Levante se zatím pro Italy stalo spíše osinou v zadnici - je to průšvih, který chce stále méně zákazníků.
Proč? Důvodů pro tuto skutečnost je hned několik. Zásadní je skutečnost, že aktuálně je na výběr neskutečné množství crossoverů a SUV. Levante sice z tohoto zástupu může vyčnívat stylem, nicméně uvnitř jste konfrontování s některými levnými koncernovými díly a laciněji vypadajícími materiály. K tomu přihoďte skutečnost, že připlácet je třeba i za prvky jako přednárazový bezpečnostní systém, monitoring jízdních pruhů či adaptivní tempomat. Lecjaký levnější vůz má takové věci ve standardu.
Levante tedy nemělo a vlastně i nadále nemá šanci zlákat méně movité zákazníky, zároveň však nedokázalo okouzlit ani společenskou smetánku. I to má více důvodů, mezi nimi ale i fakt, že vůz byl dosud k mání pouze se šestiválcovými motory. S těmi pak sice rozhodně nepatřil mezi silniční šneky, nicméně někteří klienti si potrpí na osmiválec, se kterým pojí vyšší prestiž. A takový motor jim Maserati zatím nenabídlo, ačkoliv v případě modelu Quattroporte jej k dispozici má. A teď ho má i Levante.
Konkrétně jde o dvakrát přeplňovanou 3,8litrové jednotky F154, jíž pro Maserati vyvinulo a vyrábí Ferrari. Maserati tuto verzi představilo na autosalonu v New Yorku, a to rovnou v nejsilnější formě, jakou kdy měla značka k dispozici. Agregát totiž produkuje 590 koní a 730 Nm, což stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost pak má přesáhnout 300 km/h, čímž se vůz rázem řadí mezi nejrychlejší SUV světa.
Kromě nové pohonné jednotky se Levante Trofeo, jak zní plný název osmiválcové verze, pyšní agresivněji stylizovaným zevnějškem. Specifická je čelní maska i nárazníky s většími ventilačními otvory, „děravá“ je pak i kapota motoru. Mimo to nechybí karbonové elementy nebo kovaná 22palcová kola, která jsou největšími, jaké kdy Maserati použilo. Dále pak můžeme zmínit ještě čtveřici koncovek výfuku nebo difuzor, který je lakován stejnou barvou jako karoserie.
V kabině lze zmínit sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením, která jsou stejně jako ostatní části interiéru čalouněna přírodní kůží Pieno Fiore. Zdobí je přitom také kontrastní švy či loga Trofeo vyšitá na opěrkách. Povšimnout si lze také karbonových dekorů či unikátního přístrojového štítu, kde se objevuje odkaz na pohonnou jednotku. S tou se dočkáte nejpůsobivějších zážitků v režimu Corsa, který je taktéž novinkou.
V závěru nesmíme opomenout ani specificky naladěný podvozek, který ovšem stejně jako šestiválcové verze počítá s dvojitými lichoběžníky vpředu a multilinkem vzadu. Pružiny a tlumiče mají ale unikátní charakteristiku, zmíněný jízdní režim Corsa pak navíc obojí ještě ztuží a zároveň sníží světlou výšku. Vše pak uzavírá systém pohonu všech kol nebo Launch Control, který taktéž spadá pod nový jízdní mód.
Tím nám dostupné informace o novince končí, přičemž jsme skutečně zvědavi, zda značce napomůže nakopnout prodeje, které nejsou zdaleka ta vysoké, jak Maserati původně očekávalo. Zůstáváme skeptičtí, rádi se ale necháme překvapit - Levante Trofeo je nepochybně zajímavý počin...



























Maserati Levante se konečně dočkalo osmiválce. Je však otázkou, zda ten napomůže vylepšit prodeje, které sice neklesají, ale zároveň nerostou tak, jak Italové původně doufali
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery včera 08:00
- Časový program GP Francie v Le Mans 6.5.2025
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
Nejčtenější články
Studie ukázala, že na elektromobilech dnes vydělávají pouhé čtyři automobilky. A i to je optimistický pohled na věc
7.4.2025Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji
7.4.2025Malá automobilka asi zapomněla, že je rok 2025, představila nový nejsilnější motor V12 historie silničních aut
7.4.2025Šéf Seatu náhle skončil, těsně před tím ale v rozhovoru popsal, jak na tom dnes automobilka je
7.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 00:15 - Spectral
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.07. 17:04 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda
- Suzuki obecně 05.07. 16:17 - jerry
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.