Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tato věc umí ochránit váš vůz od zničení na špatné silnici. Teď je skoro pro každého
25.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Systémy, které umí reagovat na kvalitu resp. nekvalitu silnic a tomu automaticky přizpůsobit chování vozu, známe z drahých aut. Ford teď něco takového dostal do obyčejného Focusu.
Jistě se s námi nebudete přít o skutečnosti, že stav českých silnic a dálnic není zrovna ideální. Vlastně se dá v mnoha případech mluvit o tragédii, která je schopná zlikvidovat podvozek vašeho vozu, dříve než řeknete „šve-ve-ve-c“. Ford se ovšem rozhodl, že s tímto tradičním nešvarem - nejen naších cest - zatočí. Nový Focus proto dostal technologii, který je schopna detekovat díry na vozovce a zredukovat jejich negativní dopad.
Rozhodně ovšem nepočítejte s tím, že by modrý ovál svůj nový hatchback osadil vpředu sypačem asfaltu a vzadu válcem. Místo toho tu máme elektricky ovládané tlumiče, které lze ve Velké Británii pořídit za příplatek 650 liber (cca 19 200 Kč), a dvanáct senzorů. Ty monitorují vozovku, ony díry ve vozovce tak zaznamenají ještě předtím, než do nich vůz vjede.
Jakmile se tak stane, dochází k automatickému přitažení tlumičů na nejtužší úroveň. Díky tomu nemá kolo dle Fordu zapadnout tak hluboko do díry, což snižuje diskomfort ve voze a zároveň také redukuje riziko poškození ráfku či tlumiče. Systém přitom má být efektivnější hlavně v zadních partiích, kde má systém více času na úpravu podvozku.
Tato technologie byla představena již minulý rok ve Spojených státech, letos v létě pak přichází do Evropy. Zatím je v souvislosti s ní zmiňován pouze britský trh, další země ovšem budou velmi rychle následovat. Očekávat tuto novinku tedy můžeme i v Česku, kde zřejmě vůz na mnoha cestách „nouzové” nastavení ani neopustí. Zda je to ale dobře či nikoliv, na to vám nejlépe odpoví vlastní pozadí.
Popsaný adaptivní podvozek je aktuálně k mání pouze pro motor 1,5 EcoBoost, a to na úrovních ST-Line (21 500 Kč), Titanium a Vignale (obě 25 500 Kč). V srpnu pak dorazí ještě dvoulitrový turbodiesel EcoBlue, který bude umět negativní dopad děr redukovat rovněž. Kolik si ovšem zákazníci budou muset připlácet, zatím není známo.




Nový Ford Focus bude řešit díry na silnici, na základě dat senzorů totiž ještě před jejich přejezdem přitvrdí podvozek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
před 8 hodinamiJakou ojetou Škodu Octavia zvolit podle detailních dat TÜV? Ta nejlepší se zjevně už pár let nedělá
před 10 hodinami„Rychlé” dobíjení vám zničí vaše elektrické auto, varuje nová studie, zkrácení životnosti baterií je ohromné
před 11 hodinamiItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan