Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení

Mnohokrát jsme psali o tom, že auta mohou na první pohled vyvolávat dojem něčeho úplně jiného, než čím ve skutečnosti jsou. Tohle nevábně působící Mercury Coupe je přesně ten případ.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení

31.10.2018 | Petr Prokopec

Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnohokrát jsme psali o tom, že auta mohou na první pohled vyvolávat dojem něčeho úplně jiného, než čím ve skutečnosti jsou. Tohle nevábně působící Mercury Coupe je přesně ten případ.

Veškeré současné produkční elektromobily zcela srdce i duši. To není náš názor, Ale slova Jonathana Warda. Jeho jméno vám nejspíše známé nebude, stejně jako asi jen málokdo zná společnost Icon, kterou spoluzaložil. Na kreace této firmy jste ale dost možná již narazili. Pokud jste ale setrvali jen u prohlížení fotek a doprovodný text nechali ladem, možná vám tak trochu uniklo, nač se tato kalifornská značka specializuje.

Podle Warda největší emoce vyvolávají auta ze 40. či 50. let minulého století. A proto se rozhodl, že jim vdechne nový život. Pod hlavičkou firmy Icon tak vznikla nová modelová linie Derelict (v doslovném překladu opuštěný, zchátralý či nikomu nepatřící - pozn. red.), v jejímž rámci jsou letité stroje odstrojeny až na kost. Následně dojde na renovaci „vnitřností“, jež ovšem následně znovu zakryje původní karoserie s patinou.

Přesně tímto způsobem bylo přistupováno také k poslední kreaci, kterou od včerejšího dne můžete nalézt na tuningové show SEMA 2018. Jde o Mercury Coupe z roku 1949, tedy vůz, který nemalou měrou proslavil James Dean snímkem Rebel bez příčiny. Herec ale bohužel měsíc po premiéře filmu tragicky zemřel a nikdy už se nedozvěděl, jak moc ovlivnil nejen tuningovou scénu.

Zpět ale k samotné kreaci. Ward dárcovský vůz odkoupil od původních majitelů z Jižní Kalifornie. Tým techniků pak Mercury Coupe odmontoval karoserii a nahradil veškeré gumové prvky novými. Zároveň došlo také na vylepšení odhlučnění, zatímco sedadla či dveřní panely se dočkaly čalounění v kombinaci látky a kůže. Jejich výběr měl na starosti sám Ward, který je ostatně hlavním designérem firmy.

Spíše než čalounění ale vaši pozornost uvnitř jistě zaujmou mnohé jiné prvky, jež se na první pohled tváří jako originál. Ve skutečnosti však jde o moderní komponenty. Kupříkladu kliky oken neovládáte manuálně, místo toho má stahování skel na starosti elektrika. Pokud kličku na straně řidiče stisknete dvakrát, dojde k zajetí naprosto všech oken. Opětovné dvojí poklepání je následně aretuje.

Kromě toho se Mercury pyšní moderním přístrojovým štítem Andromeda, jenž působí jako klasický analogový. Na minulost odkazuje i font písmen a číslic, vše je přitom digitální. Kromě toho dorazila i moderní klimatizace, stejně jako třeba audiosystém. Veškeré ovládání ale bylo vyrobeno na zakázku, aby působilo originálně.

Jakkoliv je ovšem kabina vozu opravdu výjimečná, opravdové čáry se udály až ve spojitosti s technikou. Zatímco původní Mercury Coupe poháněl 4,2litrový osmiválec od Fordu, novodobé provedení dostalo do vínku hnací ústrojí převzaté z Tesly. Konkrétně jde o dvojici elektromotorů produkující dohromady 406 koní a 639 Nm točivého momentu. Vůz s nimi přitom zvládá až 193 km/h.

Z kalifornského elektromobilu byl převzat i paket baterií o kapacitě 85 kWh, nicméně firma Icon jej rozmontovala a jednotlivé články rozmístila napříč vozidlem kvůli lepšímu rozložení hmotnosti. Reálný dojezd má činit až 322 kilometrů, doba dobíjení pak může činit pouze 90 minut. Vůz totiž disponuje zásuvkou na rychlodobíjecí stanici CHAdeMO 12A schovanou za přední značkou.

Přepracované Coupe má navíc na palubě ještě jeden zdroj dobíjení, který pro změnu spolupracuje se Superchargery Tesly, a jehož zásuvku najdeme pod víčkem palivové nádrže. Úpravce přitom dodává, že součástí systému je i řídící jednotka monitorující kapacitu baterií a zabraňující jejich přebití. Kromě toho má na starosti i termální kontrolu.

Působivé pak je, že elektrické ústrojí není nikterak viditelné. Oba elektromotory jsou uloženy v centrální tunelu, pod přední kapotou pak trůní hliníková atrapa původního osmiválce. Ta ve svých útrobách neskrývá pouze některé články baterií, ale rovněž onen kontrolní systém akumulátorů a dobíjení. Veškerá kabeláž pak byla obalena historicky působícím potahem.

Ward se v rámci pohonného ústrojí spojil s firmou Stealth EV, zatímco na podvozku spolupracoval se společnostmi Art Morrison Enterprices a Brembo. Vůz pak vznikl na základě požadavku dlouholetého zákazníka firmy Icon. Na kolik jej ale přepracované Mercury Coupe vyšlo, již zmíněno nebylo. Stoprocentně se ale bavíme o mnoha milionech.


Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 1 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 01Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 2 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 02Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 3 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 03Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 4 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 04Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 5 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 05Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 6 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 06Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 7 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 07Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 8 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 08Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 9 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 09Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 10 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 10Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 11 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 11Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 12 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 12Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 13 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 13Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 14 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 14Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 15 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 15Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 16 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 16Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 17 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 17Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 18 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 18Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 19 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 19Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 20 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 20Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 21 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 21Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 22 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 22Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 23 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 23Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 24 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 24Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 25 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 25Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 26 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 26Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 27 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 27Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 28 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 28Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 29 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 29Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 30 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 30Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 31 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 31Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 32 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 32Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 33 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 33Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 34 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 34Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 35 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 35Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 36 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 36Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 37 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 37Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 38 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 38Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 39 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 39Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 40 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 40Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 41 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 41Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 42 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 42Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 43 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 43Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 44 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 44Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 45 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 45Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 46 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 46Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 47 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 47Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 48 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 48Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 49 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 49Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 50 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 50Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 51 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 51Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 52 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 52Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 53 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 53Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 54 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 54Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 55 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 55Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 56 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 56Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 57 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 57Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 58 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 58Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 59 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 59Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 60 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 60Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 61 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 61Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení - 62 - Mercury Coupe 1949 Icon Derelict prvni sada 62
Firma Icon si vzala do parády Mercury Coupe z roku 1949. Zachovala přitom karoserii pokrytou rzí, pod ní ale napěchovala techniku z Tesly

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.