Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je jeden z nejluxusnějších domů na kolech. To pravé překvapení ale skrývá v zádi
11.8.2018 | Mirek Mazal
Vnitřní pojetí tohoto vozu je opravdu výjimečným místem k životu. Z pohledu automobilového fandy ale pořád není tím nejzajímavějším.
Představte si být každý den v jiné zemi a pokaždé se budit v luxusní posteli přepychového apartmánu. Nebo relaxovat na pohodlné pohovce jednou s výhledem na horské masivy, za pár hodin pak na modré moře. Stále ve svém vlastním nádherném příbytku z nejkvalitnějších materiálů, přitom neplatit žádné obvyklé poplatky za bydlení. Mít vše po ruce a otáčet se za sluncem podle potřeby.
Takový sen se může splnit díky autu, které podle výrobce bortí hranice na poli obytných vozů. Jde o Vario Signature 1200, německou novinku, která nezná mezí v případě podoby svého vnitřního prostoru. Záleží jen na představách zákazníka a jeho finančních možnostech, jak předvádí i ukázkový exemplář na fotkách níže.
Na podvozku Mercedesu-Benz Actros 2553 LLL se konstruktérům podařilo vybudovat 12 metrů dlouhý, luxusní byt na kolech. Vepředu je kabina moderního náklaďáku se všemi asistenčními systémy a za ní luxusní pojízdný dům. Verze XXL nabízí 4 plnohodnotná masážní sedadla pro členy posádky a dvojitou vyhřívanou podlahu.
Je samozřejmé, že u stroje tohoto typu firma slibuje dokonalé přizpůsobení potřebám zájemce. Stěny obývací pokoje s koženým čalouněním, dvěma pohovkami a konferenčním stolkem mohou být pro zvětšení prostoru výsuvné. Materiály a barvy jsou také zcela individuální, příkladem může být pro demonstrátor zvolená kombinace ploch z amerického ořechu doplněných bílým saténem a světlou kůží.
Na obývací prostor navazuje kuchyňský kout s indukčními hořáky, dřezem a zásuvkami, které se při jízdě automaticky zavírají. Výdrž a dostatek potravin zajistí 199 litrů prostoru v lednici a 68litrový mrazák. Naproti je situována jídelna s kvalitně polstrovaným sezením. Firma nabízí také doladění atmosféry ozvučením Bose Home Entertainment doplněným LED televizemi v obytné i spací části. Bodové osvětlení je v celém voze plně programovatelné.
Zadní část vozidla může být oddělena od zbytku interiéru dveřmi. Zdá se, že se výrobce snaží nasadit laťku bydlení hodně vysoko, i koupelna působí lépe, než by se u obytného vozu dalo očekávat. Prostorná místnost se skládá ze sprchového koutu, velkého umyvadla se zrcadlem a oddělené toalety. Za koupelnou na konci 12metrového kamionu je vzdušná ložnice s manželskou postelí.
Z našeho pohledu je ale dím nejzajímavějším garáž skrytá v zadní části, která je větší, než by vás kdy napadlo. Není určena pro prcky typu smart, pojme třeba i Mercedes SL od AMG. To řeší jeden z velkých problémů karavanů obecně, alespoň z pohledu automobilového fandy - i když do cíle své cesty dojedete za volantem de facto velkého náklaďáku nutně nepobaveni, na místě můžete osedlat i vlastní supersport, který vám vrátí úsměv na tvář. Tak nějak si představujeme dokonalou dovolenou.
Ale zpět k samotnému Variu. Jehož technickým základem je už zmíněný Mercedes Actros poháněný naftovým přeplňovaným šestiválcem o objemu 12,8 litru. Není to tedy žádný slaboch a s výkonem 390 kW (530 koní) při 1 600 ot./min. a točivým momentem nanejvýš 2 500 Nm při 1 100 ot./min nebude mít ani s kompletně vybaveným „domem” těžkou práci. Automatická převodovka s 12 rychlostmi a pohonem zadních kol pomáhá rozpohybovat 19tunový kolos na maximální rychlost 110 km/h. Do konstrukce o rozměrech 12 x 2,6 x 4 metry (d x š x v) se vejdou nádrže na vodu o objemu 500 litrů čerstvé vody, 400 litrů odpadní a 300 litrů vody na WC, nádrž na naftu o objemu 390 litrů a navíc 60 litrů AdBlue.
Volba až tří výsuvných částí umožňuje zabudovat velké množství nábytku s úložnými prostory, stejně jako mnoho technického vybavení, které zpříjemňuje jízdu nebo pobyt kdekoliv a kdykoliv. Na dlouhé cesty se může vydat až 6 lidí a každý bude mít pro sebe dostatek místa nejvyšší třídy. V zimě zahřeje teplovodní naftové topení, v létě osvěží venkovní sprcha, celoročně zapůsobí promyšlená řešení a kvalita celého paláce na kolech. Čekáte háček? Ano, jeden by tu byl - základní provedení přijde na tučných 773 500 Eur, tedy bezmála 20 milionů Kč. Cenu toho na fotkách si ani netroufáme odhadovat. Dvojnásobek? Problém to zřejmě nebude. Na detaily se můžete přeptat na Caravan Salonu, který přesně za 14 dnů začíná v Düsseldorfu, tento klenot svého druhu tam nebude chybět.
Nádherná práce do posledního detailu. Zvenčí hezké a nenápadné Vario Signature 1200 uvnitř skrývá spoustu luxusu i s garáží třeba pro sportovní kupé
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito