Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou
11.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Audi skutečně zbavilo R8 pohonu předních kol a udělalo z ní zadokolku. Nové specialitě říká RWS a neskromně dodává, že jde o R8 LMS na značkách.
Začněme tím nejpodstatnějším hned zkraje. Tipnete si, co znamená zkratka RWS? Pokud jste hádali „Rear Wheel Steering”, tedy „Zatáčení zadních kol”, kterým se snaží ohromit zákazníky třeba Porsche, tak jste vedle. Je to „Rear Wheel Series”, tedy něco jako „Série se zadním pohonem”. Tahle R8 je skutečně zadokolka, jako vůbec první v historii.
Skoro bychom ji označili za stroj pro puristy; skoro to jen proto, že do ní nedostanete manuální převodovku, pořád se musíte spokojit s dvouspojkou a pouze dvěma pedály na podlaze. Absence pohonu předních kol ale znamená ušetřených 50 kilogramů, což posouvá ručičku vah těsně pod 1,6 tuny na 1 590 kg.
„Jakožto limitovaný speciální model pro zákazníky, kteří ocení skutečné řidičské zážitky, je R8 V10 RWS naprosto exkluzivní nabídkou. S desetiválcem uprostřed a zadním náhonem úspěšně přenáší ideu naší závodní R8 LMS na veřejné silnice,” nešetří chválou Stephan Winkelmann, stále ještě generální ředitel Audi Sport GmbH.
Desetiválec v útrobách zůstává beze změny, což znamená 540 koní a 540 Nm. Zmenšily se jistě i ztráty v přenosovém ústrojí, byť o tom Audi nehovoří. Co říká, je, že zrychlení na stovku je sice oproti quattru horší o 0,2 s (pochopitelně), maximálka se ale o 1 km/h oproti čtyřkolce zvýšila. To znamená 3,7 s na stovku a nejvyšší rychlost 320 km/h. Pokud byste se rozhodli pro otevřenou verzi, dostanete auto s čísly 3,8 s a 318 km/h.
Audi plánuje nabídnout a vyrobit 999 kusů R8 V10 RWS pro celý svět. To není zrovna málo, ale taky to není nijak moc, takže pokud máte zájem, doporučujeme s objednávkou neotálet. Ve Velké Británii má cena startovat na 110 tisících liber, tedy aktuálním kurzem 3,16 milionu korun.
Jak to bude vypadat u nás, když tu stojí základní Audi V10 Coupé od 4,3 milionu korun, si zatím počkejme. V Británii začíná standardní R8 Coupé na 123 tisících liber, tj. 3,54 milionu korun, takže u nás můžeme očekávat cenu RWS pod čtyři miliony. Pokud je náš odhad správný, bude to zajímavá koupě...
Lehčí, lepší, levnější... Jen manuál pořád nemá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 7 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 3 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 4 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 6 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 7 hodinami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva