Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je ta bomba, která měla zcela změnit vnímání luxusních Hyundai. Zvládá to?
29.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci v případě této novinky slíbili tolik, že snad ani nemohou uspět. A nebo ano? Posuďte sami, tohle je onen přelomový koncept Genesis Essentia.
Před několika týdny zástupci značky Genesis uvedli, že na autosalonu v New Yorku odhalí skutečnou bombu. Tedy vůz, který by měl zcela změnit povědomí zákazníků o luxusních vozech korejské automobilky. Lidé by ji rázem neměli vnímat jako „lepší Hyundai”, ale jako plnohodnotnou konkurenci pro Audi, BMW či Mercedes. Newyorská show je nyní již v plném proudu a nadešel čas na strhnutí plachty.
Představit si tedy můžeme koncept Essentia, který svým vzhledem nechává vzpomenout na klasické vozy kategorie Gran Turismo, jimž se pod dlouhou přední kapotou skrýval dvanáctiválcový motor. Na spalovací ústrojí lze ale u korejské studie zapomenout, Essentia je totiž ryzím elektromobilem. Průhledná přední kapota tak místo motoru V12 odhaluje tlumiče typu pushrod či menší zavazadlový prostor.
O samotném ústrojí se Genesis nikterak nezmínilo, nicméně jelikož kromě předního zavazadelníku lze počítat také s tím zadním, zdá se, že elektromotory byly usazeny do kol. I díky tomu by vůz měl zvládnout zrychlení z klidu na stovku za nějaké tři sekundy. Soudě dle dat na přístrojovém štítu pak lze počítat také s maximálkou alespoň 268 km/h a dojezdem 373 kilometrů.
Stejně jako značka mlčí o jízdních výkonech, tak obehnala rouškou tajemství i baterie. Není tedy jistá ani jejich kapacita (energetická hustota ale prý má být vysoká), ani doba potřebná k úplnému či částečnému dobití. Nicméně zajímavé je umístění do centrálního podlahu místo do podlahy, jak je u elektromobilů obvyklé. Díky tomu mohla být snížena výška vozu na zhruba 1 270 milimetrů.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde kromě luxusu došlo také na minimalismus. Prakticky jediné, co zde tedy najdete, je volant, sedadla... a to je pomalu vše. Veškeré ovládací prvky a funkce jsou totiž soustředěny na celodigitální palubní desku, kde levou část zabírá osmipalcový přístrojový štít. Zbytek je pak určen pro ovládání multimédií nebo klimatizace.
Genesis zmiňuje výrazný posun v konektivitě, neboť Essentia počítá s technologií umožňující výměnu informací mezi vozidly i mezi vozem a okolní infrastrukturou. Řidič tak má mít okamžitý přehled o počasí i silničních podmínkách. Počítat také může s automatickým nastavením sedadla či jízdního režimu, stejně jako volbou trasy v závislosti na rychlosti či efektivitě.
Tím nám ale příval informací končí, o výrobě nepadlo ani slůvko. A vlastně bychom se takovému rozhodnutí i divili, Essentia má totiž sloužit spíše jako studnice nápadů a nových technologií. Mezi ně přitom patří i technologie rozpoznávání tváře a detekce otisků prstů, která usnadňuje odemykání a zamykání vozidla.
Prakticky veškeré technologie, kterými je koncept napěchován, se tedy časem u produkčních modelů Genesis, potažmo následně u Hyundai, objeví. Nicméně nikoliv vcelku, což je při pohledu na koncept, který kromě výše řečeného dostal do vínku karbonové šasí a karoserii či vzhůru výklopné dveře, docela škoda. Teď už je na vás, abyste nám řekli, jestli Essentia nějak změnila vaše vnímání luxusních Genesisů od Hyundai. Máme pocit, že to snad ani nemůže svést, ale třeba se mýlíme...
















Koncept Genesis Essentia má za sebou již živý debut v New Yorku...






















...stejně jako se ukázal na oficiální fotogalerii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před hodinou
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 3 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.06. 08:06 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
