Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je Škoda Rapid po faceliftu. Teď připomíná koncept Rapid Sport
22.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škodovka má pro letošní Ženevu v zásobě ještě jednu novinku - inovace pro Rapid i Rapid Spaceback. A změn zvnějšku i uvnitř není zrovna málo.
Škodě Kodiaq dvojité čelní světlomety bezesporu sluší, u faceliftu modelu Octavia je to složitější příběh. Designový prvek, který si prosadil Jozef Kabaň, zkrátka rozděluje názory veřejnosti i pár měsíců po svém debutu a nejspíše tomu tak ještě nějakou dobu bude. Proč o tom ale hovoříme? Důvod je prostý, dle předchozích prohlášení značky mělo jít o nové poznávací znamení značky. Nicméně modernizované Citigo jej nedostalo.
Nejinak je tomu u faceliftu Škody Rapid a Rapid Spaceback, jenž se nám virtuálně představuje nyní, naživo pak bude debutovat za dva týdny na autosalonu v Ženevě. Neznamená to ovšem, že by mladoboleslavská automobilka ponechala příď obou verzí bez povšimnutí. Došlo dokonce i na modifikace hlavních světel, které lze na přání (a tedy za příplatek) doplnit integrovaným pásem diod. Samotné xenony do nabídky přibyly už dříve, tato světla jsou ale jiná, zajímavější a svou spodní linkou dávají vzpomenout na atraktivní koncept Rapid Sport.
Nabídku kromě toho doplňuje asistent, který dle potřeby automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly. Přitom prý zajišťuje optimální osvětlení silnice a při rychlostech nad 60 km/h zvládá rozeznat (a tomu přizpůsobit i světelný tok) vozy jedoucí před vámi (na vzdálenost až 400 metrů) či před vámi (do vzdálenosti jednoho kilometru). Automatická je pak i aktivace denního svícení.
Změnami prošel rovněž nárazník s modifikovanými mlhovkami, odlišné jsou také koncové lampy, rovněž dostupné s technologií LED. Mimo to se proměnila i nabídka litých kol, která startuje patnáctkami a vrcholí 17palcovým rozměrem. Tím jsme ovšem s exteriérem hotovi, přesunout se tak můžeme pod kapotu, kde již podle očekávání nenajdeme 1,2litrový čtyřválec TSI.
Nově se tedy základní motorem stává tříválec 1,0 TSI, který produkuje 70 kW/95 koní nebo 81 kW/110 koní. Tato změna nás netěší, byť díky ní byla odlehčena příď o 10 kilo. Jakékoliv emoce ale nyní necháme stranou a místo toho dodáme, že u slabší varianty Rapid i Rapid Spaceback zrychlí na stovku za 11 s při spotřebě 4,4 l/100 km, u silnější lze počítat s 9,8 sekundami a 4,5 litry.
Zbytek nabídky se již nemění, i nadále je tedy možné počítat s benzinovým motorem 1,4 TSI naladěným na 92 kW/125 koní, či dvěma diesely. Tříválcová jedna-čtyřka přitom dává k dobru 66 kW/90 koní, čtyřválcová jedna-šestka pak 85 kW/116 koní. Zajímavé přitom je, že ačkoliv spotřeba pro obě karosářské varianty zůstává shodná, Spaceback je na stovce vždy o desetinu rychleji než liftback.
Zamířit můžeme do kabiny, kde byly přepracovány kupříkladu výdechy klimatizace, její ovládání či přístroje před řidičem. Nové jsou také dekorační lišty či služby Care Connect, které lze objednat s multimediálním a navigačním systémem Amundsen. Počítat tak lze s automatickým tísňovým voláním, proaktivním servisem či připojením k internetu pomocí hotspotu WLAN.
Zákazníci si mohou také stáhnout aplikaci Connect App, která vám umožní zkontrolovat na dálku zavření oken či dveří nebo stav paliva v nádrži. Kromě toho můžete zadávat povely navigaci či si na mobilním telefonu zobrazit aktuální parkovací polohu. Jistotou je také „zpětný chod“, tedy přenášení aplikací ze smartphonu na obrazovku multimediálního systému.
Se stále větším důrazem kladeným na konektivitu souvisí také dva porty USB v zadní části vozu, třetí pak nechybí na středové konzoli. Opomenuty nebyly ani tradiční Simply Clever prvky, tedy kupříkladu škrabka na led ve víčku palivové nádrže či deštník ve schránce pod sedadlem spolujezdce. A zmínit můžeme i síťový program pro zavazadelník či přenosný koš.
Po stránce bezpečnostní lze již standardně počítat s multikolizní brzdou, dále tu máme Front Assist zahrnující i automatické brzdy či mlhovky s funkcí Corner. Je-li vůz vybaven tažným zařízením, lze si pořídit také stabilizační program přívěsu, který rozšiřuje běžné ESP. Tím jsme se ale dostali na konec tiskové zprávy, rozměry či objemy zavazadelníků (550 litrů, respektive 415 u Škody Rapid Spaceback) již zůstávají nezměněny.
Ceny zatím neznáme, modernizované verze obou Rapidů ale bude možné v České republice objednat od dubna, přičemž první vozy dorazí k zákazníkům v průběhu června.
Modernizací prošla Škoda Rapid...
...i Rapid Spacebak. Obě novinky přitom nahrazují 1,2litrový čtyřválec litrovým tříválcem
Řešení iluminované linie světel i celkové pojetí předních světlometů faceliftovaného provedení je zjevně inspirováno konceptem Rapid Sport
Pro připomenutí další fotky Rapidu Sport z roku 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejčtenější články
- Prodeje elektromobilů v Německu dál kolabují, teď už o masivních 29 procent. I diesely je znovu válcují
7.4.2024 - GM ukázal, jak se rodilo jedno z nejošklivějších aut všech dob, byla to od začátku velká bolest
7.4.2024 - Pár vyrazil na Kanárské ostrovy s elektrickým karavanem. Jel tam 18 dnů, dobíjel každých 36 km, potřeboval 19 aplikací
7.4.2024 - Tento nezničitelný Mercedes měl někdo stočit o 1,4 milionu km. Byl by to nový světový rekord
8.4.2024 - Max Verstappen vstoupil na tenký led, vymezil se proti umělému zvýhodňování žen v motorsportu
8.4.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.