Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Budoucností úprav aut má být „krabička”, která snadno přidá motoru až stovky koní
2.11.2020 | Petr Prokopec
Zapomeňte na chiptuning. I ten sice výkon přidá snadno, ale zase tak moc ho není. Toto řešení je instalovatelné jen o málo složitěji a auto dynamicky posune do úplně jiných sfér.
Porsche skoro přesně před dvěma lety skončilo s dieselovými motory. Ty se u něj příliš neohřály, neboť vůbec poprvé je automobilka použila o pouhých deset let dříve. Hlavně v jeho SUV si našly docela dost zákazníků, Porsche se ale do budoucna rozhodlo dát přednost hybridizaci, jejímž výsledkem jsou současné motory jako Panamera či Cayenne. Hybridní 911 v tuto chvíli striktně odmítá, právě na ní ale firma Vonnen Performance založená známější společností Elephant Racing prezentuje své hybridní řešení, které označuje za budoucnost úprav aut. A možná ani moc nepřehání.
Podstatou úpravy je dodatečně instalovatelný hybridní modul, který je složen z baterie o velmi nízké kapacitě 1 kWh a elektromotoru o výkonu 175 koní. S dojezdem čistě na elektřinu tedy nelze počítat, o ten tu ale nejde. Smyslem úpravy je zlepšení akcelerace vozu v běžných situacích, a to novinka zvládá na výbornou.
Je tomu tak i díky minimálnímu nárůstu hmotnosti. Oproti základu má být konvertované Porsche 911 Carrera těžší jen o čtyři procenta, tedy nějakých 50 až 60 kilogramů. Instalace jednotky MGU na místo originálního setrvačníku přinesla krátkodobé, ale zásadní zvýšení dostupného výkonu v otáčkách, kde se spalovací motor teprve rozbíhá nebo naopak v momentě maximálního výkonu. To samozřejmě nemalou měrou ovlivňuje jízdní dynamiku. Zatímco standardní Carrera generace 991 zvládá sprint na stovku za 4,4 sekundy, hybridní provedení má na to potřebuje rovné 3 sekundy.
Vonnen postupně rozšiřuje škálu aut, do kterých lze toto řešení nainstalovat, a tak je momentálně k dispozici i do modelů Boxster či Cayman či starších 911 včetně některých vzduchem chlazených modelů. Dočkat se mají také modely dalších značek podle toho, jací zákazníci budou o tuto věc jevit zájem. A dá se očekávat, že jich bude jen přibývat, uvážíme-li, kolik z dnes dospělých lidí vyrostlo na podobně fungujících „boostech” z her jako Need For Speed a jim podobných.
Vonnen navíc počítá s dalšími fázemi úprav, limity zde prakticky neexistují. Například při zvýšení hmotnosti 6,2 procenta by elektromotor měl nabízel až 350 koní. S tímto potenciálem pod kapotou se v případě základní 911 bavíme o akceleraci na stovku za 2,6 sekundy. Dále je třeba dodat, ze instalace hybridního ústrojí je velmi jednoduchá. Jakkoli je vmáčknuto mezi spalovací motor a převodovku, s plochým šestiválcem dvoustranně nekomunikuje. Přepsána nebyla ani řídicí jednotka, vůz tedy má nadále disponovat stejnou charakteristikou jako dříve. Řešení pouze na základě vstupních informací přidává výkon tam, kde je třeba a při deceleraci získává elektřině díky rekuperaci.
Vypadá to jednoduše, chytře a účinně - i když ony stovky koní nebudete mít k dispozici neustále, kdo nakonec potřebuje maximum výkonu jindy než při pár ostrých rozjezdech či předjetích? Nedostatkem ale může být cena, přidání 175 koní stojí v přepočtu okolo 1,7 milionu Kč, proto ostatně zatím míří jen na majitele drahých Porsche. Dá se ale očekávat, že ceny klíčových komponentů pro tuto modifikaci budou postem času jen klesat a pro slabší auta může být podstatným plus i nižší a tedy levnější zvýšení výkonu.

















Společnost Vonnen Performance předvádí řešení, které má do budoucna umožnit relativně jednoduše přidávat autům stovky koní výkonu navíc. Foto: Vonnen Performance
Zdroj: Vonnen Performance
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
