Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Auris 2013: nový Auris má své české ceny, začínají 10 tisíc pod Golfem
4.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Prodej japonského Golfu startuje v ČR již tento týden, cíle Toyoty jsou pro však poměrně skromné. V příštím roce neplánuje prodat ani tisícovku aut.
Japonská Toyota aktuálně pořádá v okolí Lisabonu novinářské testovací jízdy s druhou generací modelu Auris. Zástupce máme na místě, takže už brzy budeme moci doplnit teorii i praktickými zkušenostmi z tamních silnic, předtím tu ale máme informace o dostupnosti vozu v našich končinách a k tomu i ceny.
Nový Auris začíná na takzvané zaváděcí, zvýhodněné ceně 329 900 Kč, nepředpokládáme ale, že by si Toyota dovolila zvednout ji na „standardní“ částku 374 900 Kč. To znamená, že základ v provedení Power bude o rovných deset tisíc levnější než Volkswagen Golf Trendline sedmé generace s motorem 1,2 TSI o výkonu 85 koní. Za tyto peníze dostanete od Japonců atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,33 litru a výkonu 99 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, ocelové patnáctky, klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio s přehrávačem CD, sedm airbagů a centrál s dálkovým ovládáním.
Atmosférická šestnáctistovka Valvematic se 132 koňmi, přímo řazeným šestikvaltem a výbavou Power vyjde na 349 900 Kč a základní diesel 1,4 D-4D (90 koní) pořídíte od 389 900 Kč. Pokud nutně potřebujete hybridní variantu, bude nutné připlácet nejen za elektromotor a baterky, ale také vyšší výbavu Active - bez dalších nadstandardních položek bude mít cenovku 489 900 Kč, tedy o deset tisíc vyšší, než za kolik se prodával výběhový hybrid.
Když už jsme zmínili model Auris Active, tak k němu doplníme také ceny dalších motorizací - 1,6 s manuálem Toyota ocenila na 369 900 Kč, s automatickou převodovkou s plynule měnitelným převodem bude stát 399 900 Kč a naftový dvoulitr D-4D s výkonem 124 koní bude za 449 900 Kč. Ve výbavě se navíc objeví mlhovky, kůží čalouněný volant, připojení bluetooth, dotyková obrazovka multimediálního rozhraní, pár reproduktorů navíc, stop-start nebo chromovaná koncovka výfuku.
Pak je možné auto dovybavit jedním z pěti paketů (Design, Business, Parking, Sport, Comfort, Skyview), případně je vzájemně kombinovat a ceny vypadají relativně rozumně. Třeba za hliníkové šestnáctky s tmavšími foliemi na zadních oknech (Design) v kombinaci s automatickými stěrači a světly, zadními okny v elektrice, sklápěním vnějších zpětných zrcátek a elektro-chromatickým vnitřním zrcátkem, bezklíčovým vstupem a startováním, vyhříváním předních sedaček a bederní opěrkou v elektrice (Comfort), dáte společně jen 20 tisíc.
Toyota rozjede příjem objednávek ještě tento týden (od zástupců Toyoty máme informaci, že ve čtvrtek 6. prosince), přičemž pár vozů, převážně 1,6 Active, budou k dispozici k odebrání ještě letos. Ambice pro příští rok jsou nicméně docela skromné. Automobilka by chtěla prodat celkem 800 hatchbacků, v polovině roku dorazí také kombi Touring Sports, které by mohlo číslům trochu pomoci. Z plánovaného počtu má být 70 procent kusů s některým z benzínových motorů, podíl dieselů a hybridu by měl být stejný - kolem 15 procent.
Tip: Stáhněte si kompletní ceník nového Aurisu (PDF, 1179 kB), k dispozici máme i zvláštní ceník verze Auris Hybrid (PDF, 1276 kB)














Kombi Touring Sports bude k mání až od poloviny příštího roku, hatchback je možné objednávat už koncem tohoto týdne
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
před 4 hodinami
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
Nejčtenější články
Jedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
15.10.2025
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
15.10.2025
Německý profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
16.10.2025
Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Poslední Škoda Octavia s motorem bez turba je k mání jako dodnes nové auto, na svůj stav stojí pakatel
16.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.13. 11:59 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.13. 11:10 - jerry
- Fiat a vše kolem nich 11.13. 10:34 - pavproch
- Cyklistické vlákno 11.11. 12:11 - M.Z.
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
