Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná

Toyota Sai dostala pro modelový rok 2014 přinesl agresivnější design a kvalitnější materiály v interiéru. Zůstane však vyhrazena japonskému trhu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná

31.8.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Toyota Sai dostala pro modelový rok 2014 přinesl agresivnější design a kvalitnější materiály v interiéru. Zůstane však vyhrazena japonskému trhu.

Pokud jste nikdy neslyšeli o Toyotě Sai, vězte, že jde o hybridní sedan, určený pro japonský trh. Rozvorem 2,7 metru a délkou necelých 4,7 metru se řadí zhruba do střední třídy. Má dvojče, které se také jen v Japonsku s vyšší dávkou luxusu a patřičně vyšší cenovkou prodává jako Lexus HS 250h. Export tohoto vozu do USA skončil v lednu 2012.

Hlavní změny oproti předchůdci, který designově nijak nevynikal, se odehrály zejména na poli vizuálním. LED světla s linkou přes celou příď a kompletně nová přední část budou ve zpětném zrcátku působit velmi agresivně. Zadní část navazuje - je také kompletně nová a také dostala LED osvětlení s červeným páskem, který se táhne přes celou šíři zádě. Nová jsou také 16" litá kola a tři metalické barvy, největší dostupná kola s průměrem 18" pak mají podtrhovat „pocit rychlosti”.

Velkého vylepšení prý došel také interiér, který dostal kvalitnější materiály a také modernější design. Nová je např. středová konzola, volič převodovky CVT, dřevěné obložení a hliníkové detaily. Zákazníci si také mohou objednat audiosystém s navigací, deseti reproduktory, slotem na SD kartu, dvěma USB konektory a možností přehrávat disky Blu-Ray. Mezi příplatkovou výbavou jsou také dvě zásuvky na 100V střídavého proudu. Podsvícení interiéru je světle modré a stejnou barvu má i nasvícení středového panelu.

Zajímavým řešením je „důchodcovská úprava” - všimněte si vysunuté sedačky spolujezdce a invalidního vozíku na jakémsi jeřábu v kufru na jednom z obrázků. Cílová skupina tohoto sedanu je tím poměrně jasně určena, ostatně zůstává věrná tradici. Jak se jí bude líbit agresivnější design mířící trochu jiným směrem, si nejsme úplně jisti.

Ekologie hrála u tvorby tohoto vozu první housle - 80 % povrchů v interiéru pochází z recyklovaných plastů. Přední maska a další vnější části jsou také z recyklovaných materiálů a dokonce některé barvy v interiéru obsahují recyklovaný pigment.

Podvozek dostal nové tlumiče pro lepší ovladatelnost. Pohon přední nápravy obstarává atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 litru. Jeho 150 koní a 187 Nm doplňuje elektromotor 143 koni a 270 Nm. To nevypadá špatně, ale jen do chvíle, než zjistíte, že maximální kombinovaný výkon je 190 koní - i zde má hlavní slovo matka příroda a vůz je nastaven pro co nejúspornější provoz, má dosáhnout spotřeby 4,4 litru na 100 km. Emise 104 g CO2/km znamenají, že na Toyotu Sai dostanete v Japonsku daňové úlevy.

Toyota Sai jde v Japonsku zrovna do prodeje v ceně 3,2 milionu yenů, tedy asi 620 tisíc Kč. S exportem se nepočítá ani do Spojených států, natož pak do Evropy.


Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 1 - toyota sai 2014 facelift 01Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 2 - toyota sai 2014 facelift 02Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 3 - toyota sai 2014 facelift 03Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 4 - toyota sai 2014 facelift 04Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 5 - toyota sai 2014 facelift 05Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 6 - toyota sai 2014 facelift 06Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 7 - toyota sai 2014 facelift 07Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 8 - toyota sai 2014 facelift 08Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 9 - toyota sai 2014 facelift 09Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 10 - toyota sai 2014 facelift 10Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 11 - toyota sai 2014 facelift 11Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 12 - toyota sai 2014 facelift 12Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 13 - toyota sai 2014 facelift 13Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 14 - toyota sai 2014 facelift 14Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 15 - toyota sai 2014 facelift 15Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 16 - toyota sai 2014 facelift 16Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 17 - toyota sai 2014 facelift 17Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 18 - toyota sai 2014 facelift 18Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 19 - toyota sai 2014 facelift 19Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 20 - toyota sai 2014 facelift 20Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 21 - toyota sai 2014 facelift 21Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná - 22 - toyota sai 2014 facelift 22
Ocení cílová skupina Toyoty Sai její agresivnější design?

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše