Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Sai 2014: facelift hybridního sedanu dokazuje, že Toyota nemusí být nudná
31.8.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Toyota Sai dostala pro modelový rok 2014 přinesl agresivnější design a kvalitnější materiály v interiéru. Zůstane však vyhrazena japonskému trhu.
Pokud jste nikdy neslyšeli o Toyotě Sai, vězte, že jde o hybridní sedan, určený pro japonský trh. Rozvorem 2,7 metru a délkou necelých 4,7 metru se řadí zhruba do střední třídy. Má dvojče, které se také jen v Japonsku s vyšší dávkou luxusu a patřičně vyšší cenovkou prodává jako Lexus HS 250h. Export tohoto vozu do USA skončil v lednu 2012.
Hlavní změny oproti předchůdci, který designově nijak nevynikal, se odehrály zejména na poli vizuálním. LED světla s linkou přes celou příď a kompletně nová přední část budou ve zpětném zrcátku působit velmi agresivně. Zadní část navazuje - je také kompletně nová a také dostala LED osvětlení s červeným páskem, který se táhne přes celou šíři zádě. Nová jsou také 16" litá kola a tři metalické barvy, největší dostupná kola s průměrem 18" pak mají podtrhovat „pocit rychlosti”.
Velkého vylepšení prý došel také interiér, který dostal kvalitnější materiály a také modernější design. Nová je např. středová konzola, volič převodovky CVT, dřevěné obložení a hliníkové detaily. Zákazníci si také mohou objednat audiosystém s navigací, deseti reproduktory, slotem na SD kartu, dvěma USB konektory a možností přehrávat disky Blu-Ray. Mezi příplatkovou výbavou jsou také dvě zásuvky na 100V střídavého proudu. Podsvícení interiéru je světle modré a stejnou barvu má i nasvícení středového panelu.
Zajímavým řešením je „důchodcovská úprava” - všimněte si vysunuté sedačky spolujezdce a invalidního vozíku na jakémsi jeřábu v kufru na jednom z obrázků. Cílová skupina tohoto sedanu je tím poměrně jasně určena, ostatně zůstává věrná tradici. Jak se jí bude líbit agresivnější design mířící trochu jiným směrem, si nejsme úplně jisti.
Ekologie hrála u tvorby tohoto vozu první housle - 80 % povrchů v interiéru pochází z recyklovaných plastů. Přední maska a další vnější části jsou také z recyklovaných materiálů a dokonce některé barvy v interiéru obsahují recyklovaný pigment.
Podvozek dostal nové tlumiče pro lepší ovladatelnost. Pohon přední nápravy obstarává atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 litru. Jeho 150 koní a 187 Nm doplňuje elektromotor 143 koni a 270 Nm. To nevypadá špatně, ale jen do chvíle, než zjistíte, že maximální kombinovaný výkon je 190 koní - i zde má hlavní slovo matka příroda a vůz je nastaven pro co nejúspornější provoz, má dosáhnout spotřeby 4,4 litru na 100 km. Emise 104 g CO2/km znamenají, že na Toyotu Sai dostanete v Japonsku daňové úlevy.
Toyota Sai jde v Japonsku zrovna do prodeje v ceně 3,2 milionu yenů, tedy asi 620 tisíc Kč. S exportem se nepočítá ani do Spojených států, natož pak do Evropy.






















Ocení cílová skupina Toyoty Sai její agresivnější design?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 8 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před hodinouVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 2 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 4 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 5 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva