Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikla podoba interiéru nového Mercedesu třídy S, revoluce to bude jen pro Němce
2.5.2019 | Petr Prokopec
Dost radikálním způsobem se mění pojetí vnitřku třídy S po příchodu její zcela nové generace. Asi jen slepý by ale neviděl, že nejzásadnější novinka je značně inspirována nápady Tesly.
Současná generace Mercedesu třídy S byla slavnostně odhalena již v květnu roku 2013. Německá automobilka tak nepřekvapivě finišuje s vývojem nástupce, který do výroby i prodeje dorazí pod kódovým označením W223 příští rok. Opětovně má jít o vlajkovou loď značky, která pozvedne technologickou laťku na novou úroveň. Není tedy nikterak překvapivé, že tlačítka se ve Stuttgartu zjevně stala zapovězeným zbožím. Mimo to je možné zamávat čistě benzinovým či dieselovým agregátům, bez elektrifikace se totiž již žádná jednotka u třídy S neobejde.
Naše představení odstartujeme u modernizované platformy MRA, s níž dorazí i vylepšený systém pohonu všech kol 4Matic umožňující plně variabilní přerozdělení výkonu mezi nápravami. Mimo to máme očekávat i aktivní zavěšení, které bude spolupracovat se 48voltovým elektrickým systémem a kamerou monitorující prostor před vozem. Třída S tak bude osazena zcela novým podvozkem, jenž má nahradit stávající „magický koberec“. Mnohem podstatnější však je, že nová technika má zajistit ještě vyšší úroveň komfortu.
Po stránce motorické očekávejme zejména v první vlně pouze šestiválcové jednotky, a to jak v benzinovém, tak v dieselovém provedení. Každý agregát přitom bude nějakým způsobem elektrifikován, plug-in hybridní verze pak mají nabídnout dojezd až 100 kilometrů čistě na elektřinu. Kromě toho Mercedes chystá i plně elektrické provedení EQ S, to však dorazí mnohem později. Postaveno je navíc na odlišné platformě MEA2, která byla uzpůsobena alternativnímu pohonu a je zcela plochá.
Zpět ale ke klasickému eSku, která má dle spekulací dorazit pouze v prodloužené verzi. Nová generace navíc nepočítá ani s kupé či kabrioletem, tyto dvoudveřové varianty však budou ve stávající formě pokračovat ještě několik let. Mimo to dorazí ještě delší Maybach a Pullman, stejně jako pancéřovaná verze Guard. Žádné další příspěvky ale již v chystané rodině očekávat nemáme, jejich prodeje jednoduše nebyly natolik oslňující, aby je značka nadále držela nad vodou.
K povídání o třídě nás ale přivádí první pohled do interiéru, který evidentně projde razantními změnami. Že Mercedes bere digitální technologie vážně, ukázala již nová třída A, která zamávala analogovému přístrojovému štítu. Kompletně digitální kokpit lze tedy logicky čekat i od vlajkové lodi, v jejím případě však dorazí pouze jeden displej přímo před řidičem. Ten druhý centrální totiž musel udělat místo asi největšímu tabletu, jaký kdy byl k dispozici.
O rozměrech bohužel nepadlo ani slovo, nicméně se dá předpokládat, že obrazovka za volantem bude 12,3palcová. Od té středové lze tak čekat minimálně 13 palců, což je vlastně i logické, neboť právě skrze ni se bude odehrávat veškeré ovládání - tedy pokud se neoddáte hrátkám s hlasem či gesty. Nová třída S totiž již nedisponuje prakticky žádným klasickým tlačítkem, tedy kromě těch na volantu a speciální lišty s přímým přístupem pod centrální obrazovkou.
V této konfiguraci kabina vypadá nadmíru uklizeně, o originalitě si však od příchodu Tesly Model S v roce 2012 můžeme nechat pouze zdát. Je to přitom do značné míry škoda, neboť Mercedes přišel o jistou osobitost. Na druhou stranu však rozměrný tablet daleko více oceníte při lovení palubní zábavy, jíž bude možné využít daleko více než dříve, a to i během pohybu. Novinka má být totiž osazena autonomním řízením úrovně SAE3, které takto už půjde i legálně použít.
Dodat pak již jen lze, že nová třída S podle všeho dostane i elektricky výklopné kliky dveří. V jejím případě však tento prvek rozhodně není sporný jako u Porsche 911, zvláště proto, že konstantně zvyšující se úroveň luxusu u limuzín zkrátka očekáváte. Stejně jako to, že vám někdo otevře dveře. A je vlastně již jedno, zda to bude lidská obsluha na parkovišti nebo umělá inteligence, která se následně může postarat i o samotnou jízdu.

Mercedesu podle všeho unikl snímek interiéru nové třídy S...

...alespoň soudě dle špionážních fotek

Venku jsou i neoficiální ilustrace...


...stavící na záběrech zakamuflovaných prototypů
Zdroj: Mercedes Fans
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 10 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 4 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 6 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 7 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
