Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Venku je další inovovaný überkombík, 450 koní a 1 510 litrů balí do nového hávu
2.10.2019 | Petr Prokopec
Nikdo na světě nevyrábí tolik výkonných kombíků jako Němci a Audi na rozdíl od BMW nehodlá trhat partu. Nadále tak udrží v nabídce menší überkombík jménem RS4 Avant, který dostal facelift po vzoru nové RS6.
Není tomu dlouho, co jsme si mohli představit nové Audi RS6 Avant. To se nepochlubilo pouze mild-hybridní osmiválcovou jednotkou, ale také pořádně nabroušeným vzhledem. Stejná kůra pak jen o několik málo týdnů později čekala také model RS7 Sportback. Německá nabídka je tak oproti loňskému roku o poznání zajímavější a aby toho nebylo málo, u čtyř kruhů se rozhodli, že s inovacemi hned tak nepřestanou. Aktuálně tu tedy máme faceliftované Audi RS4 Avant, jenž si mnohé vzalo z větších bratříčků.
Řeč samozřejmě není o pohonné jednotce, pod přední kapotou tak i nadále zůstává nadvakrát přeplňovaný 2,9litrový šestiválec, který se musí obejít bez pomocné elektrické ruky. A co více, automobilka zjevně nepohnula jediným šroubkem, načež tu máme nadále 450 koní a 600 Nm točivého momentu. Sprint z klidu na stovku tak zabere pouhých 4,1 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost obligátně končí dvěstěpadesátkou. Za příplatek lze ale omezovač samozřejmě posunout na 280 km/h.
Čím se tedy inovované RS4 nechalo inspirovat? Jak asi již tušíte, vše se točí okolo designu. Modifikována byla hlavně příď, kde mezi kapotou a čelní maskou nalezneme malý sací otvor. Nová je pak i samotná maska Singleframe, která dostala černý výplet a hraje spíše na šířku než na výšku. Její součástí pak zůstává logo RS i čtveřice kruhů, nově však obojí může za příplatek dostat černou úpravu. Zatmaveným pozadím pak ostatně disponují i příplatková světla s matricovými LEDkami.
V případě boků máme tu čest s novým designem litých kol, jenž vyplňují blatníky rozšířené vpředu i vzadu o nemalých 30 milimetrů. I s ohledem na rozšířenou čelní masku tak nové Audi RS4 Avant působí dynamičtěji než dosud. Tím jsou ale venkovní změny víceméně u konce, neboť vzadu již došlo pouze na lehčí úpravu světlometů a nárazníku. Jeho součástí je černě lakovaný a taktéž lehce modifikovaný difuzor lemovaný po každé straně obří oválnou koncovkou výfuku.
Přesunout se tedy můžeme do interiéru, kde sice nedošlo na změnu architektury, nicméně Audi přivedlo do hry nejnovější multimediální systém MMI s 10,1palcovým dotykovým displejem. Nechybí pak ani virtuální kokpit, čalounění kombinující kůži a Alcantaru či nový volant se zploštělou spodní částí, jehož součástí je i tlačítko RS. To urychluje přístup ke specifickým funkcím a informacím, přičemž aktivuje i indikátor řazení zobrazený na příplatkovém head-up displeji. Zavazadlový prostor se dále drží na na vrcholu třídy - 505 litrů v základu nebo 1 510 po sklopení zadních sedadel je více než u konkurenčního Mercedesu-AMG C63 Kombi.
Dodat pak již jen lze, že objednávkové knihy se otevřou ještě tento měsíc, přičemž na německém trhu vůz startuje na 81 400 Eurech (cca 1 926 000 Kč). K prvním zákazníkům se pak dostane v prosinci, přičemž automobilka dodává, že kromě vyobrazeného odstínu Tango Red je možné sáhnout také po unikátní barvě Nogaro Blue.



























































Audi RS4 Avant se dočkalo nové vizáže, za širší čelní maskou však svou práci i nadále odvádí 450 koní
Zdroj: Audi
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Šéf ChatGPT po sedmi letech čekání zrušil svou objednávku Tesly Roadster, Elon Musk mu to vrátil i s úroky
před 16 minutami
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
před hodinou
Audi chce svůj postupující rozklad zachránit „modelovou ofenzívou”. Tohle má vážně být ta spása?
před 3 hodinami
Nový Renault Twingo je zklamání. Jinak hezký a prostorný vůz nabízí míň než 6 let stará Škoda
před 4 hodinami
Honda zabila možná poslední šanci zachránit image nového Preludu, navíc sama sebe usvědčuje ze lži
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
