Volha je zpátky a najednou představila hned tři nová auta, snadno nahradí chybějící modely Škody

Návrat původně sovětské značky Rusové avizovali, přesto překvapí, s jakou vervou se do toho pustili. Naráz ukázali ne jeden nebo dva, ale hned tři nové modely, které nepotěší nejen Škodu, ale ani Volvo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volha je zpátky a najednou představila hned tři nová auta, snadno nahradí chybějící modely Škody

22.5.2024 | Petr Prokopec

Volha je zpátky a najednou představila hned tři nová auta, snadno nahradí chybějící modely Škody

/

Foto: Volha

Návrat původně sovětské značky Rusové avizovali, přesto překvapí, s jakou vervou se do toho pustili. Naráz ukázali ne jeden nebo dva, ale hned tři nové modely, které nepotěší nejen Škodu, ale ani Volvo.

O návratu Volhy mezi živé se mluvilo už nějaký ten čas. Rusové se tím netajili a rovnou přiznali, že půjdou cestou znovuzrozeného Moskviče a za základ použijí auta některého z čínských výrobců. To se skutečně i stalo, přičemž zdrojem techniky se v tomto případě stala automobilka Changan. Volha se navíc nedržela zkrátka a hned na úvod přišla hned se třemi vlastními modely. Prohlédnout si je mohli už i někteří politici, slova předsedy vlády Michaila Mišustina citovaná ruskými kolegy si ovšem navrátivší se značka za rámeček patrně nedá.

Než se ale k menší kritice dostaneme, je třeba si trojici aut představit. Vedle sedanu Volha C40, který má svůj základ v Changanu Raeton Plus, totiž dorazila také dvě SUV označená jako Volha K30 (neboli Oshan X5 Plus) a Volha K40 (UNI-Z). Všechny modely počítají se stejným pohonným ústrojím, tedy s přeplňovanou jedna-pětkou naladěnou na 188 koní a 300 Nm. Tato čísla nejsou překvapivá, neboť stejným výkonem a točivým momentem disponují i čínské originály.

Na rozdíl od Moskviče Volha nepřistoupila pouze k výměně loga, místo toho se celá trojice pyšní rovněž vlastní čelní maskou a nárazníkem. Znovuzrozená automobilka nicméně výstavní exempláře spíchla velmi horkou jehlou, přičemž se věnovala především exteriéru. Interiér pak na fotkách raději ani nepublikovala, aby si neutrhla ostudu. Ta ovšem stejně dorazila, a to právě přes zmíněného Mišustina, který si uvnitř všimnul přiznaného čínského původu (na volantu zřejmě zůstalo logo Changanu) a nadšený z toho nebyl.

„Kde byl vyrobené volant? V Číně? Přál bych si, aby volant byl ruský. Nemůže být přece tak těžké sáhnout po lokálních komponentech,“ uvedl v reakci na odhalení vozu na videu ruské vlády, které bylo v mezičase staženo. Volha nicméně předpokládá, že již v příštím roce by měla přejít z pouhé montáže modulů dovezených z Číny na vlastní plnou výrobu. To má snížit náklady, stejně jako dovolit Rusům se s novinkami více identifikovat. A také zlepšit zaměstnanost, neboť produkci se má věnovat okolo dvou tisíc dělníků.

Výrobu bude mít na starosti továrna značky GAZ v Nižném Novgorodu, kde se dříve vyráběly mnohé modely Škody pro ruský trh, třeba Karoq, Kodiaq či Octavia. Tedy v podstatě identické trio, jaké bude z montážních linek sjíždět i nyní. A protože mladoboleslavská automobilka se ze země musela stáhnout, Rusové hodlají využít i její dealerskou síť, skrze kterou se nové Volhy budou vyrábět. Z novinek navíc vedle české značky nebude mít radost ani Volvo, přebírají jeho styl označení aut, v některých případech půjde dokonce i o úplně stejná jména.

Co dodat? Snad jen tolik, že Volha C40 na délku měří 4 800 milimetrů a počítá s rozvorem 2 770 mm. Jde tak o větší vůz, než jakým je Octavia či třeba Moskvič 6. SUV K30 pak do délky narostlo na 4 540 mm, rozvor má ovšem úctyhodný (2 715 mm). Ještě lépe je na tom ovšem jeho větší příbuzný (4 699 a 2 795 mm). Jaká bude jejich výbava, zatím nebylo potvrzeno - očekávat lze ale pokaždé digitální kokpit a minimálně jednu obrazovku multimédií.

Neznámé jsou pak i ceny, tak nízko jako v Číně ale trojice startovat rozhodně nebude, a to ani po úplném přesunutí výroby do Ruska. Spíše se dá předpokládat zhruba 100procentní nárůst, pod 2 miliony rublů (cca 500 tisíc korun) tedy žádné z aut nezamíří. Zda takto bude vykryta plná kapacita továrny, která aktuálně počítá s výrobou 132 tisíc aut ročně, je tedy zatím otázkou.


Volha je zpátky a najednou představila hned tři nová auta, snadno nahradí chybějící modely Škody - 1 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 01Volha je zpátky a najednou představila hned tři nová auta, snadno nahradí chybějící modely Škody - 2 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 02Volha je zpátky a najednou představila hned tři nová auta, snadno nahradí chybějící modely Škody - 3 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 03Volha je zpátky a najednou představila hned tři nová auta, snadno nahradí chybějící modely Škody - 4 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 04Volha je zpátky a najednou představila hned tři nová auta, snadno nahradí chybějící modely Škody - 5 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 05Volha je zpátky a najednou představila hned tři nová auta, snadno nahradí chybějící modely Škody - 6 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 06Volha je zpátky a najednou představila hned tři nová auta, snadno nahradí chybějící modely Škody - 7 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 07
Znovuzrozená Volha představila hned tři novinky. Sedan C40 je přitom náplastí za Škodu Octavia, zatímco SUV K30 a K40 nahrazují Karoq a Kodiaq. V bývalé dealerské síti mladoboleslavské značky se pak toto trio i bude vyrábět, stejně jako po českých vozech podědilo montážní linky v Nižném Novgorodu. Foto: Volha

Zdroje: Volha, Auto Mail.ru, RIA Novosti

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.