Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW už rozjel výrobu nového Golfu, vydělá na něm víc a rychleji než kdykoli dříve
23.10.2019 | Petr Prokopec
Jedna z nejdůležitějších automobilových novinek letošního roku se světu odhalí až zítra, VW se ale už nyní chlubí úspěchy při rozjezdu výroby. Podle nich bude na Golfu vydělávat více, rychlejším tempem.
Již jen pár desítek hodin nás dělí od premiéry nového Volkswagenu Golf. Všichni přitom již velmi dobře víme, že německý bestseller má pořádně zpoždění, neboť původně měla jeho výroba odstartovat již v červnu. Ovšem „lidový vůz“ se potýkal s problémy při vývoji, neboť Golf je prvním koncernovým modelem, u kterého lze počítat s online aktualizacemi ve stylu Tesly. Znamená to, že je konstantně připojen k internetu, pročež museli IT specialisté značky vyrukovat s desetinásobným množstvím počítačových kódů oproti minulé generaci a celý systém zabezpečit proti útokům zvenčí.
Andreas Tostmann, člen představenstva zodpovědný za výrobu, nyní uvedl, že nový Golf půjde do evropského prodeje v prosinci. To jsme víceméně i čekali, neboť novinka z Wolfsburgu patří mezi kandidáty na titul Evropské auto roku 2020. Aby ovšem mohla být zařazena do výběru, musela splnit jednu stěžejní podmínku, a tou je prodej na minimálně pěti evropských trzích ještě předtím, než se starý kontinent ponoří do oslav Nového roku. S tím tedy lze nyní stoprocentně počítat.
Tostman dále zmínil, že továrna ve Wolfsburgu již byla adaptována na výrobu 450 tisíc kusů osmé generace ročně. Co je ovšem nejpodstatnější, produkce každého exempláře nyní zabere o hodinu méně než dříve. To je překvapivé nejen s ohledem na komplikace při výrobě, ale také kvůli té skutečnosti, že velká část pohonných jednotek bude hybridizována. Počítat tedy lze s větší komplexitou, která by se na výrobním čase měla odrazit spíše opačným způsobem. VW ale dokázal čas zkrátit.
Šéf výroby kromě toho dodává, že automobilka byla schopna u nového modelu znovu využít na 80 procent výrobních nástrojů a vybavení používaných pro výrobu sedmé generace. Je tedy zjevné, že kromě novinka spíše rozsáhlou evolucí sedmé generace než čímkoli revolučním. Investice do překlopení výroby se tak má pohybovat někde okolo půl miliardy Eur (cca 12,782 mld. Kč), což jako velká suma pouze vypadá - mezi investicemi do výroby tak zásadních modelů je to relativně nízká částka.
Výroba nového Golfu by tedy pro VW měly být vůbec nejziskovější v jeho historii. To se firmě v dobách rozsáhlých investic do elektromobility jistě bude hodit.
Volkswagen již rozjel výrobu nového Golfu, přičemž na každém kusu stráví dělníci o hodinu méně času než dříve
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 4 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 5 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz