Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S90 2016 oficiálně: elegantní karoserie skrývá techniku XC90
2.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ 83 foto, 2 videa) Elegantní, luxusní, s BMW řady 5 na mušce - takové je čerstvě odhalené Volvo S90. Pod kapotou ale najdeme jen čtyřválce, třebaže stakoňové.
Na oficiální odhalení Volva S90 jsme čekali kratší dobu, než se zdálo - automobilka po dnešním úniku poslala do světa kompletní fotosadu a také spoustu informací k chystané novince. Zjišťujeme, že záď vypadá trochu podivně nejen na fotkách, které byly součástí onoho úniku.
Příď ukazuje nové světlomety s LEDkami denního svícení ve tvaru kladiva, které jsou dost podobné těm na XC90. Design se oprostil od těžkých linií sedanů Volvo předešlých let, přesto však působí majestátně a elegantně. A právě elegance je slovo, které ve spojení s S90 používá samo Volvo. Všimněme si také překvapivě krátkého předního převisu, který eleganci přidává.
Podle vzhledu kabiny bude na zadních místech jistě spousta prostoru, což je potřebné, chcete-li soupeřit s vozy jako Audi A6 nebo BMW řady 5. Přesto, na rozdíl od druhé generace Škody Superb, vypadá vůz dobře; budeme se opakovat, ale slovo elegance se znovu dere na mysl. Zapomenete na něj ovšem při pohledu na záď vozu, která působí, jako by na ní něco chybělo.
Interiér je dost podobný tomu v XC90, středové konzoli dominuje na výšku orientovaný displej infotainmentu a určitě také ovládání klimatizace, protože dedikovaný panel tu nevidíme. Naopak rádio bude možno ovládat klasickými tlačítky, soudě dle fotografií. Jinak čekejme kůži a dřevo, podobně jako v XC90, s maximální orientací na komfort posádky.
Po stránce palubních technologií počítejme se všemi možnými elektronickými pomocníky, které vás napadnou. Je tu také funkce Pilot Assist, která na dálnici zvládne částečně autonomní jízdu - chytí se namalovaných čar a podle nich zatáčí. Novinkou je také vylepšený systém City Safety, který umí ve dne i v noci detekovat velké zvíře, třeba losa, a řidiče buď varovat, nebo rovnou začít brzdit.
Novinka bude, jak je již známo, postavena na platformě SPA, na které stojí i nová XC90. Z předního převisu se může zdát, že by se tu daly čekat motory umístěné podélně, ale tak to jistě nebude, platforma SPA znamená motory vpředu napříč a pohon předních nebo všech kol. A je připravena na zástavbu plug-in hybridu, takže očekávejme i čtyřsetkoňovou variantu T8.
Podíváme-li se na nabídku Volva XC90, kromě verze T8 vidíme dva benzínové motory o výkonech o 254 a 320 koní a dva diesely, které nabídnou 190 a 225 koní. Všechny jsou spojeny s automatickou převodovkou a nic jiného asi nelze dost dobře předpokládat ani u S90. Minimálně u silnějších verzí benzínu i dieselu čekejme i čtyřkolku.
Kromě sedanu má přijít na svět i kombík, označený V90, který po stránce techniky a technologií nebude od S90 příliš odlišný. Standardní verze se ukážou začátkem příštího roku. Mohl by ale dorazit také ve verzi Polestar, která by se snažila navázat na úspěch kombíku 850 v závodní sérii BTCC. Čtete správně, závodní kombík - Volvo tehdy vybralo karoserii kombi pro její lepší aerodynamické vlastnosti.
"Když se podíváte na Audi a jeho rychlé kombíky, je to zajímavá propozice," uvedl Nick Connor, výkonný ředitel britské divize Volva. "Verze Polestar je pravděpodobnější u kombíku než u sedanu, protože máme odkaz na 850 v BTCC, ale napřed musíme přijít se standardními modely, než si můžeme jít hrát," naznačil plány.
Volvo S90 také patrně bude mít v hledáčku americký trh, protože to bude Detroit v lednu příštího roku, kde si tohle auto odbude výstavní premiéru. Očekávejme ho samozřejmě také v Ženevě v březnu a právě tam bychom mohli vidět i kombík. Do prodeje by S90 a V90 měly dorazit někdy v příštím roce, snad už v jeho první půlce.





































Volvo S90 nejlépe vystihuje slovo elegance, říká značka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před 5 hodinami
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
Nejnovější články
Číňané, kterým spadlo auto ze schodů při snaze napodobit Land Rover, se teď chtějí zkusit neztrapnit v Le Mans
před hodinou
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
před 3 hodinami
Ford dostal peníze, aby postavil továrny na baterky pro elektromobily. Teď se mu vše hroutí a musí je vracet
před 4 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před 5 hodinami
Tuzexový sen Čechoslováků jde koupit jako dodnes nejeté auto u oficiálního dealera, lepší stroj času abyste pohledali
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
