Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor
7.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prototyp velkého sedanu s titěrným motorem je již na světě, sériové provedení se ale teprve chystá. A v plánu je i produkční S90 Coupe.
Švédská automobilka v minulém týdnu oficiálně představila nové Volvo S90, čímž rozpoutala poměrně vzrušenou debatu. Na jedné straně tábora se přitom nacházejí naprostí příznivci tohoto sedanu, kteří obdivují jeho design a jimž nevadí maximálně dvoulitrový objem motorů pod kapotou. Druzí se ovšem nemohou smířit s podivně stylizovanou zádí a především faktem, že vlajková loď značky nemá v nabídce jediný „pořádný motor” - je poháněna pouze čtyřválci. Jak se však nyní ukazuje, dvoulitry nakonec nebudou jedinými pohonnými jednotkami, které se v motorovém prostoru objeví. Změnu k lepšímu ale nečekejte.
Viceprezident Volva pro vývoj a výzkum Peter Mertens nově naznačil, že sedan S90 (a tedy nejspíše i chystané kombi V90) by mohly profitovat také z 1,5litrového tříválce. Tedy opravdu maloobjemové pohonné jednotky. Ta je v současné době vyvíjena společně s mateřským Geely, přičemž skončit by měla pod kapotami vozů posazených na nové modulární platformě CMA, která je určena menším modelům. Jelikož však její architektura vychází z větší platformy SPA, může snadno dojít k rošádě některých komponentů a tedy i motorů.
Volvo S90 by přitom dostalo do vínku hybridní verzi daného ústrojí, jenž kromě 1,5litrového objemu počítá také s přeplňováním a elektromotorem. Nešlo by však o plug-in hybrid, přičemž pohon by směřoval pouze na přední kola. Tím by byl zajištěn rozestup mezi mnohem dražší a výkonnější variantou T8 TwinEngine, která je v současné době nejvýkonnějším hnacím ústrojím porfolia a obě nápravy zaměstnává 407 koňmi a 640 Nm točivého momentu.
Jaký výkon lze očekávat od 1,5litrového hybridu, to je zatím otázkou. Nicméně Mertens potvrdil, že aktuálně již existuje plně funkční prototyp. Dá se tedy předpokládat, že produkční verze se nakonec stane skutečností, i když nějaký ten pátek do jejího příchodu zbývá. Ještě vzdálenější je pak nová „čtyřicítková rodina“, v jejímž případě nic jiného než 1,5litrové přeplňované tříválce pod kapotami nenajdeme. Na druhou stranu, takové Geely má pohonné jednotky používat rovněž s atmosférickým plněním, což je ještě chmurnější vize.
Abychom ovšem dnešní příspěvek zakončili v poněkud optimističtějším duchu, můžeme dodat pár zmínek o kupé. To se nakonec podle šéfdesignéra značky Thomase Ingenlatha má stát skutečností, nicméně jeho příchod nebude okamžitý. Volvo prý nejprve musí v následujících čtyřech letech představit nástupce současných „šedesátkových“ a již zmiňovaných „čtyřicítkových“ modelů. Ty budou světu odhaleny do roku 2019, což je moment, kdy nejstarším modelem značky bude nové Volvo XC90. Počítat lze tedy s jeho modernizací.
Jakmile ovšem veškeré klíčové portfolio bude plně modernizováno, dostanou se Švédové konečně také k okrajovým produktům. Ingenlath přitom naznačil, že produkční verze by se neměla nikterak vzdálit od linií konceptu, který byl nadmíru příznivě přijat. Žádná jiná studie již sériovému provedení předcházet nebude, tu možnost Volvo vyčerpalo v uplynulých letech. Nicméně šéf designu značky nevylučuje, že po kupé by mohl následovat kabriolet. To se ale již bavíme o další dekádě a do té doby se může odehrát ještě mnohé.



































Koncepční Volvo Coupe se nakonec má stát realitou, ovšem až na konci dekády
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nejnovější články
Evropané kupují stále nudnější auta, ukázala studie, fantazie si při výběru zjevně bere volno
včeraMercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
včeraŠkoda má smůlu, Turci jí se svou vlastní novou Octavií začnou vypalovat německý rybník ještě tento měsíc
včeraDalší země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
včeraRenault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva