Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor
7.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prototyp velkého sedanu s titěrným motorem je již na světě, sériové provedení se ale teprve chystá. A v plánu je i produkční S90 Coupe.
Švédská automobilka v minulém týdnu oficiálně představila nové Volvo S90, čímž rozpoutala poměrně vzrušenou debatu. Na jedné straně tábora se přitom nacházejí naprostí příznivci tohoto sedanu, kteří obdivují jeho design a jimž nevadí maximálně dvoulitrový objem motorů pod kapotou. Druzí se ovšem nemohou smířit s podivně stylizovanou zádí a především faktem, že vlajková loď značky nemá v nabídce jediný „pořádný motor” - je poháněna pouze čtyřválci. Jak se však nyní ukazuje, dvoulitry nakonec nebudou jedinými pohonnými jednotkami, které se v motorovém prostoru objeví. Změnu k lepšímu ale nečekejte.
Viceprezident Volva pro vývoj a výzkum Peter Mertens nově naznačil, že sedan S90 (a tedy nejspíše i chystané kombi V90) by mohly profitovat také z 1,5litrového tříválce. Tedy opravdu maloobjemové pohonné jednotky. Ta je v současné době vyvíjena společně s mateřským Geely, přičemž skončit by měla pod kapotami vozů posazených na nové modulární platformě CMA, která je určena menším modelům. Jelikož však její architektura vychází z větší platformy SPA, může snadno dojít k rošádě některých komponentů a tedy i motorů.
Volvo S90 by přitom dostalo do vínku hybridní verzi daného ústrojí, jenž kromě 1,5litrového objemu počítá také s přeplňováním a elektromotorem. Nešlo by však o plug-in hybrid, přičemž pohon by směřoval pouze na přední kola. Tím by byl zajištěn rozestup mezi mnohem dražší a výkonnější variantou T8 TwinEngine, která je v současné době nejvýkonnějším hnacím ústrojím porfolia a obě nápravy zaměstnává 407 koňmi a 640 Nm točivého momentu.
Jaký výkon lze očekávat od 1,5litrového hybridu, to je zatím otázkou. Nicméně Mertens potvrdil, že aktuálně již existuje plně funkční prototyp. Dá se tedy předpokládat, že produkční verze se nakonec stane skutečností, i když nějaký ten pátek do jejího příchodu zbývá. Ještě vzdálenější je pak nová „čtyřicítková rodina“, v jejímž případě nic jiného než 1,5litrové přeplňované tříválce pod kapotami nenajdeme. Na druhou stranu, takové Geely má pohonné jednotky používat rovněž s atmosférickým plněním, což je ještě chmurnější vize.
Abychom ovšem dnešní příspěvek zakončili v poněkud optimističtějším duchu, můžeme dodat pár zmínek o kupé. To se nakonec podle šéfdesignéra značky Thomase Ingenlatha má stát skutečností, nicméně jeho příchod nebude okamžitý. Volvo prý nejprve musí v následujících čtyřech letech představit nástupce současných „šedesátkových“ a již zmiňovaných „čtyřicítkových“ modelů. Ty budou světu odhaleny do roku 2019, což je moment, kdy nejstarším modelem značky bude nové Volvo XC90. Počítat lze tedy s jeho modernizací.
Jakmile ovšem veškeré klíčové portfolio bude plně modernizováno, dostanou se Švédové konečně také k okrajovým produktům. Ingenlath přitom naznačil, že produkční verze by se neměla nikterak vzdálit od linií konceptu, který byl nadmíru příznivě přijat. Žádná jiná studie již sériovému provedení předcházet nebude, tu možnost Volvo vyčerpalo v uplynulých letech. Nicméně šéf designu značky nevylučuje, že po kupé by mohl následovat kabriolet. To se ale již bavíme o další dekádě a do té doby se může odehrát ještě mnohé.


































Koncepční Volvo Coupe se nakonec má stát realitou, ovšem až na konci dekády
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
včera
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 18:02
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 08:00
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
- Chang Circuit v Thajsku útočištěm uprchlíků 10.12.2025
- Piaggio Beverly 310 a 400 25th Anniversary: výroční edice 10.12.2025
Nejnovější články
Experti vybrali auta pro rok 2026, se kterými můžete jezdit a ještě na nich vydělat. A nejsou to jen „knížecí volby”
před 6 hodinami
Už i Bugatti „vyhrožuje” revolučními bateriemi, které mají změnit svět, ač jejich autor ale přiznává, že vlastně nic neřeší
před 7 hodinami
Do Německa vtrhl o statisíce levnější čínský soupeř Karoqu a Kodiaqu. S normálním motorem a nevídanou zárukou chce Škody pobít
před 9 hodinami
Korejci zkouší zachránit kolabující prodeje svých elektromobilů po konci amerických dotací masivními slevami, ani ty nestačí
před 10 hodinami
Číňani nabídnou všechno, toto je jejich nová supersportovní motorka s čtyřválcem točícím přes 11 tisíc ot./min
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- IT poradna 12.12. 21:15 - Kavis
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 20:02 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.12. 19:31 - Stepan
- BMW Divize 12.12. 19:20 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.12. 13:57 - pavproch
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
