Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo stěhuje výrobu do Číny. Týká se to i nejluxusnější S90 Excellence s botníkem
3.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejluxusnější Volvo všech dob má na palubě neobvyklou výbavu, tři místa k sezení a pod kapotou hybridní T8. I to bude vyráběno v Číně.
Švédská automobilka odhalí na nadcházejícím autosalonu v čínském Kantonu hned dvě významné premiéry. Tou první je standardní Volvo S90, které již dobře známe. Nicméně nově půjde o variantu vyrobenou na montážních linkách v Ta-čchingu, nikoliv v Göteborgu, kde už se tento model vůbec vyrábět nebude. Mimo to pak můžeme očekávat i premiéru varianty S90 Excellence, jež je vůbec nejluxusnějším sériovým vozem, jaký kdy automobilka pustila do prodeje.
My se nejprve zaměříme na toto provedení, které vychází z konceptu XC90 Lounge Console. Ani zde proto nenajdeme sedadlo předního spolujezdce, na jeho místo se nastěhovala speciální konzole nahrazující ve svrchní části kancelář či zábavní místnost, ve spodní pak botník. Dále tu pak máme stavitelnou opěrku nohou nebo plnohodnotnou panoramatickou střechu.
Pozornost si zaslouží také středová konzole mezi dvěma zadními sedadly, která hostí nejen výklopné stolky, ale také vyhřívané a chlazené držáky na nápoje. V nich jsou umístěny křišťálové sklenky od švédské firmy Orrefors. Opomenout nesmíme ještě zabudovaný chladicí box a ovládací dotykové rozhraní, vše pak završuje jemná kůže a dřevěné dekory.
Pod kapotou bude výhradně vrcholná hybridní jednotka T8 TwinEngine. Ta sestává z kompresorem i turbodmychadlem přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce naladěného na 320 koní a elektromotoru, který jich dodává dalších 87. Součástí kompletu je pak osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol.
Toto soustrojí dostane rovněž standardní, od nynějška výlučně v Číně vyráběná S90. Zároveň ale bude na největším trhu světa sedan k dostání také ve verzích T5 a T6, jež nabídnou 254, respektive 320 koní. Dále budou všechny modely vybaveny i semi-autonomním řízením, detekcí zvířat, čtyřzónovou klimatizací a multimédii s podporou pro Apple CarPlay a Android Auto.
Výroba a prodej standardního sedanu odstartuje již příští měsíc, provedení S90 Excellence si ovšem musí počkat až do příštího roku. Podstatné je, že jinde než v Číně S90 už v budoucnu vznikat nebude - z Ta-čchingu bude exportováno do zbytku světa. Pro Volvo se jedná o výrazný mezník, neboť do budoucna lze očekávat přesun výroby do Číny i v případě dalších modelů.
Podle doposavad známých plánů má závod v Ta-čchingu montovat „devadesátkovou“ rodinu, zatímco „šedesátková“ bude vyráběna v továrně v Čcheng-tu. V Luqiao, městečku ležícím 350 kilometrů od Šanghaje, pak roste komplex určený modelům postaveným na modulární platformě CMA. Kromě Volva V40 a XC40 zde bude vyráběno i SUV Lynk & Co.
Zjevně tak odstartoval očekávaný výrobní exodus značky z Evropy, kde má Volvo dvě továrny. Ta ve švédském Göteborgu produkuje devadesátkové a šedesátkové modely, na belgický Ghent připadají ty čtyřicítkové. Volvo staví ještě továrnu v americké Jižní Karolíně, ta ovšem počítá pouze s vozy postavenými na platformě SPA.
Volvo S90 Excellence je nejluxusnějším vozem, jaký značka pustí do prodeje. Vyrábět se bude v čínském Daqingu...
...stejně jako standardní provedení švédského sedanu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch