Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V60 Racing: závodní kombík jako vzpomínka na známou 850 Racing
28.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Závodní kombi je samozřejmě nesmysl. Ale když chcete zaujmout publikum nejen dobrými výkony, je to rozhodně jedna z cest, jak toho dosáhnout.
Nevíme, jak moc je Volvo v Jižní Americe známou značkou, jistě se ale snaží, aby o jeho novinkách pro tamní trhy bylo slyšet více. Pro autosalon v Sao Paulu, jehož premiéry tento týden plnily i naše vydání, si sice Švédové žádnou významnou produkční novinku nepřipravili, něco nového ale do Brazílie přesto přivezli.
Jak už jste jistě pochopili, nejde o silniční záležitost třeba jako v případě S60 Polestar, i tak si ale stručnou zmínku zaslouží. Volvo totiž vsadilo na již osvědčený recept a do závodního hávu odělo kombík V60, o kterém jsme v poslední době slýchali spíše jako o oportunistickém plug-in hybridu.
Model V60 Racing vychází ze sériové V60 vybavené dvoulitrovým čtyřválcovým turbem T5 a pohonem předních kol. O přenos výkonu se dále stará šestistupňová dvouspojková převodovka a pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 235/40 R18. Úpravy aerodynamiky jsou pouze drobné, podvozek se pak dočkal už zásadnějších úprav, které jej přitvrdily a poslaly blíže k zemi. A jak je u závodních derivátů obvyklé, interiér byl zbaven většiny komfortních prvků a vybaven závodním volantem, sedadly čtyřprvkovými bezpečnostními pásy a ochrannou „klecí”
To není technika, která by nás posadila do kolen, krom samotné, pro závodní vůz neobvyklé (a také jistě neoptimální) karoserie je ale vůz zajímavý i přímým odkazem na svého ideového předchůdce. Je totiž vyveden ve stejných barvách jako známé kombi Volvo 850 Racing, které se v roce 1994 účastnilo britského šampionátu cestovních vozů a jehož snímky také najdete v přiložené galerii. Za jeho volantem byl k vidění také bývalý pilot Formule 1 Jan Lammers a tento vůz tehdy pohánělo ještě pětiválcové turbo s až 280 koňmi
Zatím není jasné, jestli tuto závodní novinku uvidíme také v některém z evropských šampionátů, jistě se ale má objevit v ročníku 2013 brazilského Copa Petrobras de Marcas.









Volvo V60 Racing chce více než svou technikou zaujmout neobvyklým závodním základem
Původní kombi 850 Racing bojovalo v Británii v první polovině devadesátých let minulého století
Zdroje: Volvo, responsejp.com, globo.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
včeraPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
včeraChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
včeraŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
včeraPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva