Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V90 Cross Country detailně. Zvýšeným podvozkem překonává Audi
16.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Švédské kombi dostalo do vínku nejen vyšší světlou výšku, ale i standardně pohon 4x4. Pod kapotou pak nabízí maximálně 320 koní.
S novým Volvem V90 Cross Country jsme se mohli seznámit již včera, kdy na světlo světa unikly první oficiální snímky. Ve večerních hodinách pak zamířila online i kompletní fotogalerie a tisková zpráva, načež se ke švédskému kombíku se zvýšeným podvozkem musíme vrátit. Než se ovšem vrhneme na jeho podrobné představení, musíme zmínit jeden podstatný fakt, který souvisí se samotnou premiérou. Ačkoliv totiž odhalení koresponduje s nadcházející pařížskou motor show, ve městě nad Seinou V90 CC neuvidíme. Volvo se totiž rozhodlo, že autosalony pro něj nejsou prioritou, a proto na většině z nich absentuje.
Tím ale zákulisí hoďme za hlavu, dále se již budeme věnovat samotnému vozu. Ten měří 4 939 mm na délku, 1 879 mm na šířku a 1 543 mm na výšku. Mimo to disponuje rozvorem 2 941 mm, ve srovnání se standardním kombíkem se tak verze Cross Country v podstatě nezměnila. Hlavní rozdíl je třeba hledat ve světlé výšce, jenž byla navýšena o 65 milimetrů na 218 mm. Švédská novinka tak výrazně překonává konkurenční Audi A6 Allroad, kterému v tomto ohledu naměříme „pouze“ 185 mm.
Tato změna se samozřejmě projevila na designu, který dále počítá s příchodem nových černých plastových lemů spodku karoserie. Dorazily také ochranné pláty podvozku vpředu a vzadu, přičemž změna světlé výšky zároveň vylepšila také nájezdové úhly (18,9 stupně vpředu, 20,7 stupně vzadu). Dále pak schopnosti novinky v terénu umocňuje standardní pohon všech kol, ten se ovšem podepsal také na hmotnosti, jenž v závislosti na výbavě činí minimálně 1 920 kilogramů.
Po stránce motorické lze momentálně počítat pouze se čtyřmi variantami, přičemž asi již nepřekvapí, že všechny agregáty z rodiny Drive-E mají jen čtyři válce a dva litry objemu. Kromě základního dieselu jsou přitom všechny standardně spárovány s osmistupňovým automatem. My si ale nejprve probereme benzinové jednotky, které zastupují verze T5 a T6. Ta první dává k dobru 254 koní a 350 Nm, přičemž stovku zvládne za 7,4 sekundy, maximálka činí 230 km/h a spotřeba 7,4 l/100 km.
U výše postavené varianty T6 lze počítat se 320 koňmi a 400 Nm, akcelerace tak zabere jen 6,3 sekundy. Nejvyšší rychlost se pak natáhla na 240 km/h, zatímco normovaná spotřeba byla vypočítána na 7,7 l/100 km. Diesely jsou samozřejmě v rámci cyklu NEDC mnohem úspornější, základní verze D4 s manuálem chce totiž jezdit za 5,1 l/100 km. Stovku přitom pokoří za 8,8 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 210 km/h.
Tento model je možné na přání osadit i automatem, přičemž jízdní dynamika se podle Volva nemění. Spotřeba ovšem o desetinu litru paliva narůstá. O další desetinu výše se pohybuje provedení D5, které si tedy řekne o 5,3 litru v průměru. Akcelerace přitom 235 koním a 480 Newtonmetrům zabere 7,5 sekundy, nejvyšší rychlost činí 230 km/h. Pro úplnost pak dodáváme, že verze D4 nabízí 190 koní a 400 Nm točivého momentu.
Tím máme mechaniku probránu, přesunout se tak můžeme do kabiny. Ta se oproti standardnímu kombíku nemění, i nadále je tak možné v závislosti na zvolené výbavě počítat s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem, 9palcovou centrální dotykovou obrazovkou, špičkovým audio systémem Bowers & Wilkins nebo semi-autonomním řízením Pilot Assist.
Dále pak již jen dodáme, že V90 Cross Country bylo vyvinuto a testováno především ve Švédsku, jehož 77 procent rozlohy pokrývají lesy a jezera. Dle značky jde tedy o ideální podmínky, k čemuž přispívají i teploty klesající často pod -40 stupňů Celsia. Mimo to ovšem vůz nechyběl ani na horkých pláních Arizony, kde byly taktéž ověřovány na maximum jeho schopnosti a výdrž.
Výroba odstartuje ještě tento podzim ve švédské Torslandě, přičemž ceny by značka měla oznámit v závěru roku. Dá se ovšem předpokládat, že vůči regulérnímu kombíku dojde k navýšení o nějakých 50 tisíc korun. K majitelům pak vozy zamíří v prvním čtvrtletí příštího roku.
Oficiální fotogalerie nového Volva V90 Cross Country
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 8 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 9 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz