Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V90 oficiálně, detailně: vrcholné kombi má menší kufr než Octavia
18.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Švédská novinka dorazila s pohledným designem, který páruje s nemalým výčtem bezpečnostních systémů. Maximálně nabízí 407 koní.
O příchodu nového švédského kombíku se zmiňujeme delší dobu. Nejprve se totiž na světlo světa dostaly snímky zmenšeného modelu Volva V90, následně pak unikly i fotografie samotného vozu. Není tedy již překvapením, že automobilka opustila tradiční krabicový tvar, kterým byla známa po dlouhá desetiletí, a po vzoru modelu V60 upřednostnila spíše vizuální přitažlivost nad praktičností. Z toho důvodu asi nebude tak šokující, že novinka ze Skandinávie pobere do zavazadlového prostoru pouze 1 526 litrů. Tedy o 54 litrů méně než Octavia Combi, navzdory o poznání větším rozměrům.
Dané srovnání ale berte pouze jako nadsázku. Nedá se totiž předpokládat, že by se kdokoliv ze zákazníků rozhodoval zrovna o tom, zda má dát přednost českému nebo švédskému vozu. Existuje ale samozřejmě šance na porovnávání s německou konkurencí, která v rámci praktičnost vítězí nad novým Volvem V90 na plné čáře. Takové Audi A6 Avant totiž pobere 1 680 litrů, BMW 5 Touring pak o deset litrů méně a Mercedes E Combi rekordních 1 950 l. Tedy stejně jako Škoda Superb Combi, pokud bychom i tento vůz měli zahrnout do srovnání.
Dost ale bylo podobných úvah, dále se již budeme věnovat pouze švédskému kombíku, který kromě vzhledu dokáže oslnit i plejádou bezpečnostních systémů. Již ve standardu lze totiž počítat s adaptivním tempomatem, kontrolou vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla, monitoringem jízdních pruhů nebo detekcí únavy řidiče, dopravních značek a velkých zvířat. Chybět pak samozřejmě nemůže ani plejáda airbagů, autonomní brzdy či asistenční systém zabraňující neúmyslnému vyjetí mimo zpevněný asfalt.
Dále je třeba zmínit Pilot Assist druhé generace, pod čímž si můžeme představit jistou formu autopilota fungujícího při rychlostech do 130 km/h. Zapotřebí již není „vedoucího“ vozu, nicméně Volvo dodává, že řidič je vždy zodpovědný za každou vzniklou situaci. Pokud navíc nebude mít obě ruce na volantu, dojde k automatickému přepnutí do standardního režimu. Tohoto úkonu pak navíc můžete dosáhnout jednoduše tím, že sešlápnete pedál plynu či brzdy nebo pohnete volantem.
Pokud vám tato selekce nestačí, je dále možné objednat příplatkový paket IntelliSafe Surround Package zahrnující kupříkladu detekci vozů ve slepém úhlu, varování před vzadu jedoucími vozy či překážkami nebo parkovací asistent. Tím bychom ale bezpečnost mohli považovat za probranou, přesunout se tak můžeme do motorového prostoru. Zde přitom stejně jako u sedanu bude na výběr dvojice benzinových agregátů, dvojice dieselů a jedno hybridní provedení.
V rámci vonnějších výparů máme co do činění s verzemi T5 a T6 AWD, které z dvoulitrového čtyřválce dolují 254 koní a 350 Nm, respektive 320 koní a 400 Nm. Osmistupňový automat je standardem v obou případech (a také u zbývající trojice agregátů), přičemž zrychlení na stovku s ním zabere u slabší verze rovných 7 sekund, u silnější pak 6,1 s. Nejvyšší rychlost byla stanovena na 230 a 250 km/h, průměrná spotřeba pak na 6,8 l/100 km, respektive 7,4 l/100 km.
U dieselů jsou k dispozici varianty D4 a D5 AWD, které počítají se 190 koňmi a 400 Nm nebo 235 koňmi a 480 Nm. U prvního modelu se zrychlení odehraje za 8,5 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 225 km/h, normovaná spotřeba pak byla vypočítána na 4,5 litru na sto kilometrů. V případě silnější motorizace lze počítat se 7,2sekundovou akcelerací, 4,9litrovým průměrem a maximálkou 240 km/h.
Vrchol řady představuje hybridní verze T8 TwinEngine, která benzinový dvoulitr stejně jako model T6 kombinuje s přeplňovaním pomocí kompresoru a turbodmychadla. Máme tu tedy opět 320 koní, k nimž se však přidává elektromotor naladěný na 117 koní. Celkem pak soustava dává 407 koní a 640 Nm, se kterými není problém zrychlit z klidu na stovku za 5,2 sekundy.
Nejvyšší rychlost značka nezmiňuje, normovanou spotřebu ale vypočítala na nereálných 2,1 l/100 km. Lithium-iontové baterie o kapacitě 9,2 kWh by pak více než dvoutunovému kolosu měly zaručit až 45kilometrový dojezd čistě na elektřinu. Tím se dostáváme na konec výčtu technických informací, zmínit již lze jen rozměry (4 936 mm x 1 890 mm x 1 475 mm x 2 941 mm).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.











Volvo V90 má za sebou již živý debut ve švédské Torslandě
















































Mimo to můžeme přispět také sadou oficiálních fotek...







...mapujících i více než šedesátiletou tradici výroby kombíků
Zdroje: Volvo, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP 17.12.2025
Nejnovější články
Německý úpravce stvořil kýč roku. Autu přidal i externí reproduktor, aby ho nikdo nejen nepřehlédl, ale ani nepřeslechl
před 2 hodinami
Elektrické plány Fordu se dál hroutí. Baterky za 135 miliard nemá do čeho montovat, o skutečných záměrech roky lhal
před 3 hodinami
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
včera
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
včera
Mercedes předělal svůj drsný náklaďák na luxusní stroj, pod který by se mohl podepsat i Maybach
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.19. 09:13 - Předseda
- BMW Divize 12.19. 08:46 - Vrooom
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.18. 14:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
