Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholná Škoda Kodiaq po dvou letech skončila, důvody není třeba dlouze hledat
7.9.2020 | Petr Prokopec
O jejím konci se mluví už nějaký čas, teď je skutečností. Nějaká forma náhrady má v budoucnu dorazit, podle všeho ale půjde o odvar, současná Škoda Kodiaq RS končí bez náhrady.
Na počátku letošního roku se začalo mluvit o brzkém konci motoru 2,0 BiTDI. To bylo do jisté míry překvapivé, neboť ze zákaznického úhlu pohledu jde o jednu z preferovaných jednotek. Jak ale nejspíše již tušíte, EU a její emisní limity vybíjejí z nabídek jeden zajímavější motor za druhým - ať už kvůli spotřebě resp. emisím CO2 nebo exhalacím skutečných škodlivin. A 2,0 BiTDI je další obětí.
Právě kvůli tomu se zavřela voda nad Škodou Kodiaq RS, která ostatně tento motor jako jediný český zástupce používá. Koncern VW oznámil, že s výrobou agregátu skončí v 25. týdnu letošního roku, tedy v červnu. Sportovně koncipované SUV ovšem mělo zůstat v nabídce až do podzimu. Zájem v minulých týdnech nicméně evidentně převýšil zájem z předchozích měsíců, neboť aktuálně již Kodiaq RS v konfigurátoru nenajdete. A podobně neslavně nejspíše skončíte také u prodejců, neboť mizí i skladové zásoby.
Otázkou nicméně je, co bude dál. Škoda totiž ve chvíli, kdy se objevily první informace o konci motoru, důsledně prohlašovala, že Kodiaq RS jako takový nekončí, teď ale evidentně skončil. Podle aktuálních zpráv by se tato varianta měla vrátit s jiným motorem v rámci faceliftu, ten ale zatím není na pořadu dne. Nejvíce se v souvislosti s ní mluvilo o plug-in hybridní variantě, ovšem prodejní a marketingový šéf značky Alain Favey nedávno oznámil, že Kodiaq se kombinace benzinového a elektrického motoru „v dohledné době nedočká“. Značka totiž nepředpokládá, že by pro takové provedení existovali zákazníci.
Do jisté míry je to i pochopitelné, neboť na trhu je již plug-in hybridní Superb, stejně jako plug-in hybridní Octavia. K tomu navíc nově přibyl ryze elektrický crossover Enyaq. To je více než dostačující nabídka pro milovníky elektrifikace, další model by víceméně jen kradl klientelu svým příbuzným. Je tedy nanejvýš pravděpodobné, že Kodiaq RS bude muset zamířit jiným směrem. Tím benzinovým to ale s největší pravděpodobností nebude, neboť dvoulitrové TSI by přivedlo do hry ještě více emisí CO2.
Podle všeho tak Kodiaq RS přepřáhne na nový motor 2,0 TDI Evo, jenž pod kapotou Škody Octavia RS TDI dává k dispozici 200 koní. To samozřejmě není nedostačující výkon, oproti stávajícím 237 koním dvakrát přeplňované verze však jde o nemalý deficit. VW Group se nicméně k dieselovým motorům staví zády, sporné je tedy další ladění. Provedení RS tak může vypadnout z nabídky na delší dobu, po kterou budou k dispozici pouze nepřímí nástupci v podobě slabší benzinové či dieselové motorizace.
Jasněji nejspíše bude na sklonku letošního či počátku příštího roku, kdy má být facelift Škody Kodiaq představen oficiálně. Nová nabídka pohonných jednotek bude jasným vodítkem k tomu, zda návrat sportovního SUV máme očekávat či nikoliv. Jakkoliv za ním totiž značka ještě na počátku letošního roku stála, příchod koronaviru mohl dosavadní strategie převrátit vzhůru nohama - v automobilovém světě se šetří na všech úrovních.






Škoda Kodiaq RS skončila kvůli emisím. Značka sice mluví o návratu této verze, její prodejní šéf však vyloučil plug-in hybridní verzi. Ta benzinová pro změnu nedává smysl, nejspíše se tak vrátí diesel, ovšem slabší než dosud. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
dnesMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Překvapení v MotoGP: Maverick Viňales 16:24
- Salač dominoval pátku v Mugellu 15:22
- Začalo Mugello 14:57
- Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici včera 15:50
- Pre GP Mugello včera 10:00
Nejnovější články
Mercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
před 4 hodinamiKia se prý oficiálně vrací zpátky do Ruska. Už proběhla schůzka s dealery, venku jsou data, ceny i další detaily
před 6 hodinamiVrcholná verze „Bugatti pro chudé” zašlapává do země prakticky jakoukoli konkurenci, jde o jedno z nejrychlejších aut světa
před 7 hodinamiViceprezident Kie nečekaně otevřeně popsal, jak se dnes dělá automobilový byznys v EU, uměle škrtí prodeje všeho
před 9 hodinamiNové Audi RS6 dorazí ve hned dvou verzích, nadšence ani rozumné lidi ale nepotěší jediná
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.20. 21:09 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda
- S větrem ve vlasech.... 06.20. 14:08 - pavproch
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus