Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vůz s 5 000 k mající jet 560 km/h se ukázal naživo. Hotový není, „hotovější” ano
15.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Docela jinou tvář ukázal publiku dubajské auto show Devel Sixteen. Z pouťového konceptu je rázem mnohem realističtěji vyhlížející supersport.
Když vám řekneme, že následující řádky budou patřit jedné z nejsledovanějších automobilových novinek posledních dnů, patrně si pomyslíte, že půjde o nějakou Škodu, Volkswagen, popřípadě cokoli jiného, co se u nás prodává jak na běžícím pásu. A když upřesníme, že se jedna o supersport, vytane vám nejspíše na mysli stroj některé ze slavných značek, jako je Ferrari, Bugatti nebo Porsche. Tipy by to byly moudré, ale mylné. Tento článek patří vozu prakticky neznámého jména - Devel Sixteen.
Jméno inspirované snad ďáblem s šestnácti válci je vlastně docela popisné. To, čím tento stroj fascinuje v prvé řadě, je jeho extrémní motor 12,3 V16, který byl nedávno dokončen jedním z nejrespektovanějších motorářů vůbec. Na „brzdě” má ověřených 5 076 koní, což je číslo tak mimořádné, že se mu ani zdaleka neblíží žádný z dnešních produkčních vozů. Dokončení vývoje srdce vozu Develu jistě přidalo na kredibilitě, ale co zbytek? Zatím jsme tu měli jen podivnou maketu jako z hračkářství, která vypadala jako všechno, jen ne jako auto schopné jet avizovaných 560 km/h.
Na tyto pochybnosti ale firma Defining Extreme Vehicles Car Industry (to je skutečně oficiální jméno „s.r.o.”), která za projektem Develu Sixteen stojí, reagovala rázně - auto je prý hotové celé a ukáže se na autosalon v Dubaji vedle novinek jako je Corvette ZR1. Dosud jsme žádný důkaz neviděli, teď jej ale díky Timu Burtonovi alias vloggerovi Shmee150 máme před sebou.
I vedle spousty okázalých vozů dubajské autoshow je Devel bez nadsázky šokující výjev. Je to daleko nejrychlejší věc na dubajském autosalonu, spíše než už dříve avizovanými technickými a dynamickými parametry ale zaujal svým vzhledem. Oproti původnímu konceptu tu máme docela jinak vyhlížející stroj, který už nevypadá ani zdaleka tak pouťově - díváme se na o poznání seriozněji vyhlížející dílo.
Je to ovšem pořád jen finalizovaný koncept, nikoli auto stoprocentně připravené do výroby. Spatřit jej můžeme hned ve dvou provedeních - decentnějším černém a výraznějším bílo modrém. Zákazníkům ovšem bude k dispozici hned ve třech variantách, z nichž každá je silnější než současné nejrychlejší supersporty. Úvodní verze má být vybavena motorem V8 s výkonem 2 000 koní, závodní verze dosáhne díky V8 výkonu 3 000 koní a famózní vrcholná verze quad-turbo V16 s objemem 12,3 litru bude disponovat výkonem přes 5 000 koní tak, jak jsme nedávno viděli.
Motor všech konfigurací bude pochopitelně uložen vzadu, což definuje i relativně jednoduchý, lehce futuristický vzhled. Vše je pochopitelně podřízeno proudění vzduchu a aktivní aerodynamice, konstrukce je nízká a dlouhá. Interiér se stále vyvíjí, nahlédnout dovnitř konceptu ale můžeme - kabina uvnitř vypadá prostorně, což by se u takového vozu nemuselo očekávat.
Samozřejmě, ani tak nemusíme věřit tomu, že se někdy Devel Sixteen stane produkční realitou, ale peníze zmůžou hodně a v Dubaji jejich nedostatkem obecně netrpí. A pokud lidé stojící za tímto projektem měli dost prostředků ma to, aby nechali Steva Morrise vyvinout jeden z nejbláznivějších motorů vůbec, co brání tomu, aby jiné kapacity v oboru „přinutili” překonat hranice možného i v jiných ohledech?
Devel Sixteen se v Dubaji ukázal hned ve dvou provedeních, dokonce i zevnitř. Všimněte si nápisu 5 000 na přídi...
Oproti původnímu konceptu vypadá předfinální verze Develu o poznání realističtěji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva