Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Beetle GRC je asi nejrychlejší hmyz světa. Má 550 koní, stovku dá za 2,1 s
21.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na pohled je to pořád docela nevinný brouček, pohled pod sukně ale odhalí rallyecrossový speciál schopný akcelerovat na stovku rychlostí Veyronu.
Nedá se říci, že by závodní série GRC (Red Bull Global Rallycross) Evropany příliš interesovala, občas se na ní ale objeví zajímavé auto, které si zaslouží pozornost. Mezi taková počítáme i nový Volkswagen Beetle s pochopitelným přídomkem GRC, který s jakýmkoli produkčním provedením tohoto modelu sice nemá nic společného, v garáži byste jej ale dost možná chtěli mít i vy.
Na pohled vypadá stále relativně nevinně. Ano, snížený podvozek, upravený přední nárazník, nové otvory pro vstup chladícího vzduchu na kapotě či v zadních blatnících, malá zrcátky, 17" kola se závodními pneu Yokohama skrývající výkonné brzdy a hlavně to monstrózní zadní křídlo naznačí, že tohle nebude mazlivý brouček výlety s dětmi, klidně by ale mohlo jít o nějaký bezzubý tuningový výtvor. Jenže nejde. Tohle je skoro brutální závodní stroj, před kterým si svou kůží nemůže být jistý skoro nikdo.
Navzdory tomu, že ve svých útrobách ukrývá turbomotor TSI se zdvihovým objemem pouze 1,6 litru, posílá na kola ukrutných 405 kW neboli 550 koní. Příjemci takové porce kilowáttků jsou navíc obě osy, a to s pomocí šestistupňové sekvenční převodovky. Hmotnost vozu neznáme, stejně jako mnoho dalších detailů, víme ale jedno - na stovku tohle dílo zrychlí za 2,1 sekundy, což je hodnota na úrovni těch nejrychlejších vozů vůbec.
Dosud VW v GRC bojoval s Polem, jenže to v USA, kde GRC přitahuje nejvíce pozornosti, není důvod propagovat. Proto se nový speciál ohákl do hávu Beetlu, který je naopak v Americe žádaným zbožím. Jestli mu to pomůže s odbytem, si nejsme jisti, přece jen nejde o typický vůz příznivců závodních strojů. Ale i kdyby ne, podobné, nevinně se tvářící bijce se pokaždé vidíme rádi...
Beetle GRC je vskutku pozoruhodný mix zdánlivých protikladů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz