VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland

Bastlení aut není Polákům cizí stejně jako nám, tyto originální modely Caddy však vznikly přímo poznaňské továrně Volkswagenu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland

9.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bastlení aut není Polákům cizí stejně jako nám, tyto originální modely Caddy však vznikly přímo poznaňské továrně Volkswagenu.

Prapůvodní soumar Caddy z přelomu 70. a 80. let byl prostý pickup vzešlý z první generace Volkswagenu Golf. Ke svým dřívějším kořenům malého nákladního vozu se pak vrátil v polovině následující dekády jako přeznačkovaná Škoda Felicia Pickup, od té doby se však objevuje už jen jako více či méně prosklená, respektive oplechovaná dodávka. Že by z ní i dnes mohl být malý valník nebo možná i něco na způsob úsporné prodloužené limuzíny, naznačuje polská pobočka VW.

Jejím obvyklým úkolem je od roku 2003 vyrábět v poznaňské továrně běžné modely Caddy, nicméně v rámci tamní, momentálně probíhající výstavy Poznaň Motor Show 2013, chtěli její zaměstnanci ukázat, že umí víc než jen kopírovat originální wolfsburgské předlohy, a tak si na své konto připsali hned dvě světové premiéry.

Jejich koncept pojmenovaný Caddy Pick-Up poměrně originálně kombinuje nadprůměrně prostornou pětisedadlovou kabinu vanu s otevřeným nákladovým prostorem, přístupným do boku otevíranými zadními dveřmi. Aby svému nápadu dodali patřičné grády, vybavili vůz kromě hliníkových kol z modelu CC také atmosférickým vidlicovým šestiválcem o objemu 3,2 litru a výkonu 250 koní. Jak tohle dílo jezdí, se patrně nikdy nedovíme, pozoruhodné však je spíše to, že takový vůz vůbec vznikl.

Neméně pozornosti je asi schopen přitáhnout rovněž druhý počin polského VW, kterým je prodloužená „Caddy Limuzyna“. Moc o ní nevíme, nicméně jak sami vidíte, automobilka jej oficiálně vystavuje na své expozici. Autor obrázků Piotr Rejowski ze stránky Moto.Onet tvrdí, že ho auto zaujalo svou luxusní kabinou s komfortními, kůží čalouněnými sedadly, multimediálním rozhraním s velkou televizí LCD a samozřejmě i barem.

Pod kapotou „dostupné limuzíny“ pracuje dvoulitrový diesel TDI s výkonem 140 koní a udávanou spotřebou jen 5,9 litru na 100 kilometrů. Jestli je pravdivá, důležité asi není. Pravděpodobnost, že by se mohla vyrábět, je zřejmě ještě menší, než že bychom mohli někdy na silnici potkat sériový Caddy Pick-Up.


VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland - 1 - VW Caddy Pick-Up V6 2013 01VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland - 2 - VW Caddy Pick-Up V6 2013 02
VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland - 3 - VW Caddy Limuzina 2013 01VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland - 4 - VW Caddy Limuzina 2013 02VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland - 5 - VW Caddy Limuzina 2013 03VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland - 6 - VW Caddy Limuzina 2013 04VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland - 7 - VW Caddy Limuzina 2013 05VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland - 8 - VW Caddy Limuzina 2013 06VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland - 9 - VW Caddy Limuzina 2013 07VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland - 10 - VW Caddy Limuzina 2013 08
Za návrh a stavbu obou vozů je odpovědná polská pobočka VW v Poznani

Zdroj: Autoblog Germany, Moto.Onet

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.