VW Gol GT: kapesní sporťák uhrane vzhledem, technikou ani trochu

9.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Německá novinka dostala agresivní vzhled, 18palcová litá kola či sportovní volant a sedadla. Motor pod kapotou ale míří jiným směrem.

Jihoamerické trhy možná aktuálně nejsou zrovna v nejlepší kondici, to ale automobilkám nebrání v tom zásobovat tamní fanoušky zajímavými a především dostupnými sportovními modely. Díru do světa tam udělal Renault Sandero RS, který bychom rádi přivítali i v Evropě. To se ale nejspíše nestane, atmosférický dvoulitr je pro francouzskou značku i její rumunskou pobočku nepřekonatelnou překážkou. Stejně tak nejspíše můžeme zapomenout i na VW Golf GT, přestože jeho motor je mnohem „evropštější“.

Brazilské zastoupení sice prozatím prostor pod kapotou přesně nespecifikovalo, dle dostupných informací má ale Gol GT hostit přeplňovaný litrový tříválec naladěný na 125 koní a 200 Nm. Dynamicky to tedy nebude žádný zázrak, zvláště když tu máme nižší výkon než u zmiňovaného Renaultu Sandero RS, nicméně papírovou spotřebou by Volkswagen mohl konkurenci pokořit. Zvláště když jeho jednotka dokáže kromě benzinu spalovat i etanol.

Stranou motorového prostoru je ovšem Gol GT nadmíru přitažlivým vozem, byť je otázkou, co můžeme očekávat v sérii. Prozatím je na světě pouze koncept, který zdobí unikátní šedá metalíza Gray Volcano a doplňky vyvedené v červeném odstínu Lava Red. Ty doplňuje agresivně stylizovaný čelní nárazník s LEDkami pro denní svícení, diody ovšem užívají i hlavní světlomety. Pozornost pak budí i 18palcová litá kola Serron.

Uvnitř koncept nabídne sportovní sedadla a volant. Oproti standardnímu modelu pak dostal i kompletně přepracované dveřní panely zahrnující specifické kliky dveří, unikátní výdechy klimatizace či sadu hliníkových pedálů. Kvitovat přitom můžeme přítomnost manuální převodovky, trochu překvapivá je ovšem přítomnost manuální klimatizace a ani audio systém nepůsobí zrovna vrcholným dojmem.

Dá se předpokládat, že tyto prvky se projeví na snížení ceny u sériového provedení Volkswagenu Gol GT. Mimo to lze vsadit na to, že se vzhled bude přece jen držet více při zemi. Nakonec tedy možná nebudeme muset Brazilcům rozšíření tamní nabídky tolik závidět. Pokud by ovšem na „GéTéčku“ zvenčí nebyl změněn jediný detail, pak lze jeho absence jen litovat, i přes malý motor pod kapotou.

VW Gol GT: kapesní sporťák uhrane vzhledem, technikou ani trochu - 1 - VW Gol GT Concept 2016 prvni sada 01VW Gol GT: kapesní sporťák uhrane vzhledem, technikou ani trochu - 2 - VW Gol GT Concept 2016 prvni sada 02VW Gol GT: kapesní sporťák uhrane vzhledem, technikou ani trochu - 3 - VW Gol GT Concept 2016 prvni sada 03VW Gol GT: kapesní sporťák uhrane vzhledem, technikou ani trochu - 4 - VW Gol GT Concept 2016 prvni sada 04VW Gol GT: kapesní sporťák uhrane vzhledem, technikou ani trochu - 5 - VW Gol GT Concept 2016 prvni sada 05VW Gol GT: kapesní sporťák uhrane vzhledem, technikou ani trochu - 6 - VW Gol GT Concept 2016 prvni sada 06VW Gol GT: kapesní sporťák uhrane vzhledem, technikou ani trochu - 7 - VW Gol GT Concept 2016 prvni sada 07VW Gol GT: kapesní sporťák uhrane vzhledem, technikou ani trochu - 8 - VW Gol GT Concept 2016 prvni sada 08VW Gol GT: kapesní sporťák uhrane vzhledem, technikou ani trochu - 9 - VW Gol GT Concept 2016 prvni sada 09VW Gol GT: kapesní sporťák uhrane vzhledem, technikou ani trochu - 10 - VW Gol GT Concept 2016 prvni sada 10VW Gol GT: kapesní sporťák uhrane vzhledem, technikou ani trochu - 11 - VW Gol GT Concept 2016 prvni sada 11VW Gol GT: kapesní sporťák uhrane vzhledem, technikou ani trochu - 12 - VW Gol GT Concept 2016 prvni sada 12
Volkswagen Gol GT vypadá více než působivě, technikou ale příliš neokouzlil

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše