Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI, Polo GTI a up! GTI už další sourozence nedostanou, proč?
15.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen bude brzy nabízet celkem tři modely s písmeny GTI v označení a je na místě se ptát, kdy je doplní další. Šéf VW má ale docela jasnou odpověď.
Ostrých hatchbacků není nikdy dost. Jen během letošního roku jsme si tak mohli představit Toyotu Yaris GRMN či tříválcového nešťastníka modrého oválu, Ford Fiesta ST. Tuto partu záhy rozšíří Volkswagen Polo GTI, který se znovu postaví po bok většímu modelu Golf GTI i nedávno odhalené novince up! GTI. Německá automobilka tak bude mít nejkvětnatější „GéTéÍčkové“ portfolio ve své historii, pročež začíná být otázkou, zda to třemi vozy skončí.
„Myslím, že je to tak akorát,“ popírá příchod kupříkladu ostřeji naladěného SUV šéf značky Herbert Diess. „GTI je pro nás 'ten' hot hatch: je to sportovní vůz, přesahující hranice třídy, s potenciálem pro každý den a dostupný řadě lidí. Ona písmena by tedy měla být použita jen pro tento typ vozu - pro hot hatch.“ Tím ovšem Diess trochu otevírá nové kolo spekulací, jenž by se mohlo týkat elektrického Volkswagenu I.D. GTI.
Podle šéfa německé automobilky ovšem taková varianta nikdy nebyla součástí plánů. To sice její příchod nevylučuje, ostatně Diess případné rozšíření sportovních aut poháněných alternativním ústrojím připouští, nicméně logo GTI je neozdobí. Místo toho dorazí další modely GTE. Zpočátku však půjde o vozy situované do vyšších pater trhu, takové Polo GTE by mělo velký problém ospravedlnit nemalou cenu.
Mimo to se růstu dočkají modely R, neboť pod takovou nálepkou by se v budoucnu mohlo objevit vrcholné sportovní SUV. Zatím ale ještě nic není potvrzeno, podle Diesse je vše ve fázi zvažování. Šéf značky ovšem dodává, že pokud takový vůz vznikne, pak půjde stoprocentně o „eRko“. Případně pak o GTE či rovnou obojí, vše samozřejmě bude záviset na zákaznické odezvě.
Abychom tedy vše shrnuli, můžeme uvést, že řady modelů GTI se minimálně v nejbližší budoucnosti již nerozšíří. Volkswagen chce naopak vyrazit cestou sportovních hybridů či vrcholných variant R, kde jsou možnosti vlastně nekonečné - respektive omezené jen zájmem cílové klientely. Jsme tedy vskutku zvědavi, čeho konkrétního a kdy se dočkáme.
VW up! GTI je posledním přírůstkem v rodině GTI, podle šéfa značky už nadobro poslední
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 2 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 3 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 4 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 6 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva