Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VIII se rýsuje, dorazí s inovovaným vzhledem a až 326 k
9.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý bestseller dostane je dílčí vizuální změny, které však vylepší aerodynamiku. Motorový prostor posílí, výrazněji se změní interiér..
Příchod modernizovaného Golfu, který Volkswagen hodlá prezentovat jako jeho osmou generaci, provází jedna zásadní otázka: datum představení. Stále totiž není jisté, kdy se německá novinka objeví, neboť různé zdroje zmiňují různé termíny - některé počítají s příštím rokem, jiné až s léty následujícími.
VW už ale několikrát potvrdil, že počítá s pětiletými výrobní cykly a příští rok bude pro současný Golf čtvrtým létem na trhu. Stávající provedení se ale bez zásadního faceliftu prodává již tři léta, a tak předpokládáme, že Němci z toho vybruslí šalamounsky - inovovaný vůz představí již příští roce s cílem prodávat jej od roku 2017 a ač půjde více o facelift než úplně nové auto, označí jej za osmou generaci. V historii Golfu ani dalších VW by to nebylo poprvé, takový Passat B7 by mohl vyprávět.
Potvrdit či vyvrátit tyto spekulace bohužel nemůžeme, neoficiální zdroje ale potvrzují, že novinka bude titulována jako osmá generace, jakkoli bude mít blíže k faceliftu. Tím se odliší od zbytku modelů postavených na platformě MQB, tedy od Audi A3, Seatu Leon a Škody Octavia, v jejichž případě má dojít jen na klasický facelift. Změny v rámci designu karoserie ovšem budou evoluční, přičemž soustředit se budou hlavně na detaily. Očekávat tedy můžeme kupříkladu jinou grafiku světlometů či modifikované nárazníky, po vzoru zmiňovaného Passatu B7 ale nemusí zůstat jen u nich (ten převzal z B6 v zásadě pouze střechu).
Mimo to by ovšem Golf měl nabídnout také výrazně lepší aerodynamiku, za čímž bude stát mimo jiné odlišný vzhled litých kol a také prodloužení střešního spoileru. Zmiňovaná platforma MQB by navíc měla dorazit v evoluční variantě a nabídnout jisté odlehčení. Důvody těchto kroků asi není třeba nějak výrazně osvětlovat, neboť vše souvisí s motorovým prostorem, kde by těmi zásadními pohonnými jednotkami měly být litrový benzinový a 1,4litrový dieselový tříválec.
Druhou stranu nabídky bude okupovat rodina GTI, kde základní provedení nabídne 265 koní. S variantou Performance bude spojeno rovné třísetkoňové stádo, model Clubsport pak dostane do vínku koní 326. Uvnitř této trojice by nemělo chybět ovládání za pomoci gest, které ovšem v případě běžnějších variant bude k dostání maximálně za příplatek. Více dotykových displejů a absence tlačítek se však stane jednou ze základních změn napříč celou nabídkou.
Tím tedy máme ty zásadní informace ujasněné, pročež jen dodáme, že Golf VIII by měl zamířit do prodeje na počátku roku 2017. Tedy v podstatě pět let po příchodu sedmičky, čímž by Volkswagen dodržel svůj slib pětiletých životních cyklů. Že přitom nebude hrát tak úplně fér, v tomto případě asi nikomu vadit nebude - pokuty za tento krok mu snad nehrozí...
Nový VW Golf se ukázal na další neoficiální ilustraci, která konečně vyhlíží realisticky











Interiér se dočká většího množství dotykových displejů a méně tlačítek, přičemž vycházet bude z konceptu Golf R Touch
Zdroje: Worldcarfans, Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
před 10 hodinami
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před 3 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 4 hodinami
Poté, co se naplno ukázala nesmyslnost nové hybridní 911, zkouší Porsche aspoň zmírnit rozčarování publika
před 6 hodinami
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
před 7 hodinami
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
