Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW má hotové extrémní Polo s 300 koňmi. Najde odvahu poslat ho do výroby?
3.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilky je ve stále lepší kondici a roste ji také sebevědomí. Ve hře je tak i stále více sportovních derivátů, včetně toho nejmenšího.
Není tomu dlouho, co jsme naznačili, že Volkswagen se nejspíše již definitivně otřepal z následků kauzy Dieselgate. Pravda, stále ještě nejsou dořešeny některé právní spory a je jisté, že v rámci skandál bude zasahovat do firemního rozpočtu ještě pár let. Nicméně většina pokut již byla zaplacena, většina problémů vyřešena a automobilka tedy může znovu expandovat i v těch teritoriích, kde to ještě donedávna bylo z finančních i politických důvodů nemyslitelné - tedy ve sportovním segmentu.
Realitou by se tedy měl stát kdysi k ledu odstavený, ale znovu obnovený projekt Golfu R420, spolu s ním zdroje zevnitř automobilky zmiňují také výrobu několika prototypů Volkswagenu Polo R. Ty na svět přišly poměrně snadno, neboť faceliftované Polo GTI již neužívá 1,8litrový motor, ale dvoulitr. Tedy stejně objemnou jednotku jako Golf R, navíc spadající do téže rodiny, jen disponující nižším výkonem.
Ralf Kölling, šéf divize malých vozů značky, prozradil, že problémem není ani „nedostatek prostoru pro extra chlazení“, jež by s ohledem na zvýšení výkonu bylo třeba implementovat. Navíc je platforma MQB uzpůsobena i pohonu všech kol, jakkoliv se v případě Volkswagenu Polo jedná o verzi A0, tedy menší verzi, než jakou používá Golf.
Problémem ovšem je, že navýšení výkonu a nahrazení pohonu předních kol systémem 4Motion by zvedlo cenu i hmotnost. Proto ony prototypy měly vzniknout jen proto, aby se vedení automobilky mohlo lépe rozhodovat, nikoliv jako definitivní potvrzení sériové výroby. Aktuálně tedy není jisté, zda Polo R dorazí, o dobré kondici VW ale daný krok svědčí.
Potvrzuje to ostatně i řada dalších indicií, dle kterých by právě motor naladěný na 300 i více koní měl zamířit také pod kapoty různých modelů od Seatu a Škody. Není asi třeba dodávat, že povětšinou se jedná o crossovery a SUV, které dnes táhnou daleko více než třeba Scirocco, jenž se má dočkat nepřímého nástupce v podobně Volkswagenu T-Roc R.

Volkswagen Polo R se již ukázal na neoficiální ilustraci...
...použít by přitom měl techniku, jakou dostal do vínku Golf R
Zdroj: Autocar, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 7 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejčtenější články
Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB