Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW má hotové extrémní Polo s 300 koňmi. Najde odvahu poslat ho do výroby?
3.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilky je ve stále lepší kondici a roste ji také sebevědomí. Ve hře je tak i stále více sportovních derivátů, včetně toho nejmenšího.
Není tomu dlouho, co jsme naznačili, že Volkswagen se nejspíše již definitivně otřepal z následků kauzy Dieselgate. Pravda, stále ještě nejsou dořešeny některé právní spory a je jisté, že v rámci skandál bude zasahovat do firemního rozpočtu ještě pár let. Nicméně většina pokut již byla zaplacena, většina problémů vyřešena a automobilka tedy může znovu expandovat i v těch teritoriích, kde to ještě donedávna bylo z finančních i politických důvodů nemyslitelné - tedy ve sportovním segmentu.
Realitou by se tedy měl stát kdysi k ledu odstavený, ale znovu obnovený projekt Golfu R420, spolu s ním zdroje zevnitř automobilky zmiňují také výrobu několika prototypů Volkswagenu Polo R. Ty na svět přišly poměrně snadno, neboť faceliftované Polo GTI již neužívá 1,8litrový motor, ale dvoulitr. Tedy stejně objemnou jednotku jako Golf R, navíc spadající do téže rodiny, jen disponující nižším výkonem.
Ralf Kölling, šéf divize malých vozů značky, prozradil, že problémem není ani „nedostatek prostoru pro extra chlazení“, jež by s ohledem na zvýšení výkonu bylo třeba implementovat. Navíc je platforma MQB uzpůsobena i pohonu všech kol, jakkoliv se v případě Volkswagenu Polo jedná o verzi A0, tedy menší verzi, než jakou používá Golf.
Problémem ovšem je, že navýšení výkonu a nahrazení pohonu předních kol systémem 4Motion by zvedlo cenu i hmotnost. Proto ony prototypy měly vzniknout jen proto, aby se vedení automobilky mohlo lépe rozhodovat, nikoliv jako definitivní potvrzení sériové výroby. Aktuálně tedy není jisté, zda Polo R dorazí, o dobré kondici VW ale daný krok svědčí.
Potvrzuje to ostatně i řada dalších indicií, dle kterých by právě motor naladěný na 300 i více koní měl zamířit také pod kapoty různých modelů od Seatu a Škody. Není asi třeba dodávat, že povětšinou se jedná o crossovery a SUV, které dnes táhnou daleko více než třeba Scirocco, jenž se má dočkat nepřímého nástupce v podobně Volkswagenu T-Roc R.

Volkswagen Polo R se již ukázal na neoficiální ilustraci...
...použít by přitom měl techniku, jakou dostal do vínku Golf R
Zdroj: Autocar, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejčtenější články
Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva