Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil svůj nejluxusnější model ve verzi GTE, prohlédněte si ho do detailu
20.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ani největší a nejluxusnější limuzína VW neunikla verzi GTE. Má výkon až 245 koní a slibuje spotřebu 2,3 l na 100 km. Pochopitelně marně.
Volkswagen Phideon na čínském trhu již chvíli není nováčkem, přesto ani ten nechyběl na aktuálně probíhajícím šanghajském autosalonu. Německá automobilka jej ukázala v nové, plug-in hybridní verzi, která nese i u nás dobře známé označení GTE. Stejně jako u evropských variant došlo také v tomto případě na spárování elektromotoru a spalovací jednotky, použita ovšem nebyla jedna-čtyřka, nýbrž dvoulitr TSI.
Výsledkem je nejvýkonnější sériový plug-in hybrid Volkswagenu, který se kdy s logem GTE objevil. Soustava totiž dává k dobru 245 koní, tedy o trochu více než v případě evropského Passatu GTE. Kromě toho lze počítat s točivým momentem až 500 Nm. I navzdory velikosti vozu je tak jistá zajímavá jízdní dynamika, konkrétní data ovšem výrobce prozatím nezveřejnil.
Více ale víme o spotřebě, která by dle norem měla dosahovat pouhých a nepochybně nereálných 2,3 litru na sto kilometrů. Dojezd vozu byl proto vyčíslen na 850 kilometrů, z toho čistě „bezemisně“ můžete urazit padesátku. Počítat přitom lze s elektromotorem, který sám o sobě dává k dobru 91 kW, tedy 124 koní. Energii přitom tento agregát čerpá z akumulátorů o kapacitě 14,1 kWh.
Dále automobilka dodává, že majitelé budou mít k dispozici tři jízdní režimy. Mezi ně přitom patří nejen E-Mode, kdy je zapojen pouze elektromotor, ale také ten hybridní, kdy ke slovu přichází oba dva agregáty. Na dobití baterií by pak měly postačit dvě hodiny, konkrétní data - kupříkladu o nutném příkonu - ale opětovně zůstala nezveřejněna.
Dodat tedy jen můžeme, že Phideon GTE je vůbec prvním plug-in hybridním vozem značky, který byl vyroben v Číně. Od běžné verze se zvenčí liší pouze aerodynamičtějšími koly, diodovými světly ve tvaru písmene „C“ pro denní svícení či značky GTE. Uvnitř přibylo tlačítko na středovém tunelu a nové funkce v palubním menu.
Počítat lze také s bohatou standardní výbavou, do které patří head-up displej, prémiový audio systém či multimédia doplněná 9,2palcovou dotykovou obrazovkou. Tím jsou ale změny skutečně u konce, pročež jen zmíníme, že kromě provedení GTE mohou čínští zákazníci sáhnout také po základním dvoulitrovém TSI nebo třílitru V6 TSI se 300 koňmi a 4x4.
Plug-in hybridní VW Phideon GTE se ukázal naživo v Šanghaji...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 3 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 6 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23