Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW opět změnil termín příchodu nového Golfu na trh, nařídil ho sám šéf koncernu
18.6.2019 | Petr Prokopec
Osmá generace Golfu měla původně dorazit na trh v únoru 2020. Šéf VW Group Herbert Diess však nově oznámil, že první zákazníci musí usednout za volant před Silvestrem.
Vývoj osmé generace Volkswagenu Golf provází potíže. Vůz má být jako první model koncernu neustále připojen na internet, což umožní řadu prvků opravit či upravit online. To však evropský bestseller dělá mnohem zranitelnějším. Jeho software je tak neuvěřitelně komplikovaný a čítá 100 milionů řádek kódů. To je desetinásobek toho, čím auta oplývala před deseti lety. VW kvůli tomu musel prozkoumat zcela nové obzory, pročež není překvapivé, že došlo na odklady.
Dle původních plánů měla výroba novinky odstartovat letos v létě a v průběhu prázdnin měl proběhnout virtuální debut. Následně byla plánována premiéra na autosalonu ve Frankfurtu a poté i zahájení prodeje. Nicméně problémy s konektivitou způsobily nemalý odsun. Poslední informace tak zmiňovaly start výroby v říjnu, zatímco prodej byl spojen s únorem 2020. Aktuálně však již opětovně nic z toho neplatí, místo toho jsou ve hře nová data. Na rozdíl od předchozí rošády se ale tato změna bude zákazníkům líbit.
Šéf koncernu VW Group Herbert Diess na tiskové konferenci vrcholného managementu oznámil, že nový Golf se musí stůj co stůj začít prodávat ještě letos. Je to jeho osobní iniciativa a příslušní manažeři mají zaručit, že se tak opravdu stane. „V současné době opravdu tvrdě bojujeme s náběhem výroby. Naše termíny ovšem splníme a první auta doručíme do konce letošního roku,“ uvedl Diess před 500 zaměstnanci ze všech koncernových značek a regionů. Přitom dodal, že včasné zahájení produkce je pro Volkswagen momentálně prioritou číslo jedna.
Kromě toho Diess znovu potvrdil, že premiéra proběhne v říjnu, tedy až po frankfurtské motor show, kde by se Golf musel o pozornost dělit s dalšími novinkami. Jako konvenční vůz by však tak trochu zanikl, což ovšem rozhodně nebude případ elektrického Volkswagenu ID3. Němci tedy debut obou novinek prohodili, a jak se zdá, měnit se to již nebude.
Novinka přinese nejen konstantní připojení, ale také přepracovaný interiér, kde již i základní verze dostanou do vínku digitální přístrojový štít. Zákazníci budou moci vybírat mezi benzinovými a dieselovými motory, výraznou měrou se ale rozšíří nabídka alternativních pohonů. Kromě verze uzpůsobené spalování CNG přijde i plug-in hybrid, jenž má zvládnout 80 km čistě na elektřinu. A aby toho nebylo málo, počítá se také s 48voltovou mild hybridní variantou.
Ryze elektrické provedení je ovšem ze hry, jeho povinnosti převezme zmiňované ID3. Na tom bude Volkswagen prodělávat, přestože vůz stále nebude vyloženě levný. Startovat by měl na úrovni dobře vybavených dieselů, tedy někde okolo 700 tisíc korun. Golf samozřejmě bude začínat na mnohem nižších částkách, velmi pravděpodobně tak zůstane na špici evropských prodejů, jako tomu bylo po mnohá desetiletí. A výjimkou pak ve výsledku není ani letošek.
Po prvních čtyřech měsících má Golf na kontě 149 016 registrací, což sice představuje propad o 13 % vůči loňskému roku, konkurence však stále není ani na dohled. Druhý Renault Clio má 122 405 prodaných vozů (+7,5 %), třetí Volkswagen Polo pak 103 592 aut (+3,4 %).
Osmá generace Volkswagenu Golf se ukázala na nové neoficiální ilustraci. Realita příliš jiná nebude...
Jak dokazují špionážní snímky prakticky nezakamuflovaných prototypů
Fotografy byla předčasně odhalena rovněž kabina
Zdroje: Auto News, Kolesa.ru, Carscoops,
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz