VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku

(+ video) Driftovací mašina Tannera Fousta má 7,4litrový motor s Nitrem. Kromě toho se chlubí mohutným křídlem či vykuchaným interiérem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku

8.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Driftovací mašina Tannera Fousta má 7,4litrový motor s Nitrem. Kromě toho se chlubí mohutným křídlem či vykuchaným interiérem.

Novou generaci Volkswagenu Passat jsme vám opravdu důkladně představili již v prvním testu. Ač ten byl ovšem jaksepatří obsáhlý, slovní spojení „driftovací mašina“ jste v něm nenašli. A pokud řeč přijde na výkon, pak jsme mohli informovat maximálně o 280 koních, které produkuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec a posílá je na všechna kola. Ve výsledku tak bylo možné hovořit o rodinném či manažerském voze, který neselhává ve svém základním poslání, tedy v bezpečném a komfortním svezení posádky z místa A na místo B.

Nic z výše zmíněného však nelze aplikovat na nový služební vůz Tannera Fousta, tedy stran onoho spojení „driftovací mašina“. Několikanásobný americký šampión v rallyecrossu a dvojnásobný vítěz série Formula Drift totiž německý sedan přetvořil v naprostou bestii, která je schopná pálit pneumatiky na počkání. Z toho důvodu se o pohon zadních kol stará 7,4litrový osmiválec naladěný na 700 koní.

Kromě samotné spalovací jednotky byly do vozu instalovány také dvě nové palivové pumpy AEM, vstřikování téže firmy či hřídel Driveshaft Shop 4 Aluminium. Dále zde najdeme čtyřstupňovou sekvenci G-Force GSR či spojku Tilton. Veškeré svody výfuku ústí do jednoduchého potrubí bez katalyzátorů, a aby toho nebylo málo, pak zde máme i systém Nitro přihazující dalších 200 koní.

Ve výsledku se tedy jedná o speciál, který Tanneru Foustovi nabízí až devět stovek koní. S tímto výkonem přitom není problém usmažit zadní pneumatiky Nitto o rozměru 295/40 navlečené na 18palcových kolech KMC, zatímco vpředu najdeme sedmnáctipalcové slupičky o rozměru 255/40. Mimo to dorazil i specifický podvozek RS-R a zmínit můžeme také mohutné zadní křídlo APR.

Do vykuchaného interiéru se pak nastěhovala sedadla Recaro či volant Sparco. Více se máme dozvědět již tento pátek 10. dubna, kdy bude na Long Beach zahájena nová sezóna šampionátu Formula Drift. Souběžně s tím se na účtu výrobce energetických nápojů Rockstar na YouTube objeví i nové video, na kterém nám Tanner Foust předvede, že nejen Ken Block dokáže jezdit bokem.


VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku - 1 - VW Passat V8 Formula Drift 01VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku - 2 - VW Passat V8 Formula Drift 02VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku - 3 - VW Passat V8 Formula Drift 03VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku - 4 - VW Passat V8 Formula Drift 04VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku - 5 - VW Passat V8 Formula Drift 05VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku - 6 - VW Passat V8 Formula Drift 06VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku - 7 - VW Passat V8 Formula Drift 07VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku - 8 - VW Passat V8 Formula Drift 08VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku - 9 - VW Passat V8 Formula Drift 09VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku - 10 - VW Passat V8 Formula Drift 10VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku - 11 - VW Passat V8 Formula Drift 11VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku - 12 - VW Passat V8 Formula Drift 12VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku - 13 - VW Passat V8 Formula Drift 13VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku - 14 - VW Passat V8 Formula Drift 14VW Passat 7,4 V8: konečně silný Passat má 900 koní na zadku - 15 - VW Passat V8 Formula Drift 15
VW Passat Tannera Fousta dostal do vínku 7,4litrový osmiválec, systém Nitro a 900 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.