Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid
28.5.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Polo GT není GTI a ani se tak netváří. Je to zkrátka jen sportovněji stylizovaná verze s motorem 1,4 turbo a manuálním šestikvaltem pod kapotou.
Ačkoli je současná Octavia RS velmi povedený a obchodně podobně úspěšný model, je to jediný stroj se sportovními ambicemi, který v nabídce Škody najdete. Je možné, že to nový šéf změní, dokud se to ale nestane, platí výše zmíněné. A vážně není jednoduché to pochopit. Pokud přece podobný derivát dokážete vyrobit a oslovit s ním zákazníky v případě jednoho modelu, lze očekávat, že by podobný recept mohl fungovat přinejmenším u většiny ostatních. Škoda ale touto cestou nekráčí a nic jako Citigo RS, Fabia RS, Rapid RS, Yeti RS ani Superb RS neexistuje.
U některých modelů lze pochopit, že tomu tak je. Třeba Citigo RS by možná hůře hledalo zákazníky a Yeti RS by zase nemusel dávat velký faktický smysl, u těch ostatních už to jde ale hůře. A i kdybychom přijali jako fakt, že je Škoda opatrná a sází raději na jisté koně, jímž je Octavia RS ze všeho nejvíce, doufali bychom v alespoň trochu ostřejší verze, které by neznamenaly vysoké vývojové náklady a zasahovaly širší cílovou skupinu. Ani takové ale neexistují - provedení Monte Carlo nabízí v podstatě jen jiný styl s obvyklou technikou.
Jedním z typů, kterému by jakési „poloRS” mohlo sednout, je Rapid. Jistě, tento vůz hraje na strunu racionality jak žádný jiný, už obyčejné provedení 1,2 TSI ale kdysi v testu na Nordschleife ukázalo, že se neztratí ani při velmi ostré jízdě. Kdyby takovému zacházení fandilo alespoň o trochu více - nabízelo větší motor s manuálním řazením, trochu méně komfortně orientovaný podvozek a více sportovního stylu -, oslovilo by to jistě nejednoho ambicióznějšího řidiče, který nemá peněz na rozdávání a musí se svým autem přepravit také rodinu. Škoda si to ale zjevně nemyslí a nabídka řidičsky zajímavých Rapidů končí právě u výše zmiňované verze - ta s 1,4 TSI má povinný automat a míří trochu jinam.
Proč o tom mluvíme, už jste se jistě dovtípili - Volkswagen o této věci uvažuje jinak, alespoň v Rusku. Právě tam začal nyní nabízet své Polo sedan v provedení GT, které je přesně tím, co jsme popsali v předchozím odstavci. A právě k Rapidu nemá daleko, neboť s ním sdílí platformu PQ25 a zaměření vůbec - nebýt skutečně sedanem (Rapid je v podobné verzi liftbackem), oba modely byste si z určitých úhlu pohledu mohli i splést.
Tak či onak, Polo GT prostě existuje a ačkoli k místnímu GTI má hodně daleko, atraktivita mu nechybí. Vizuálně se od standardu liší spíše drobnostmi - 16" koly, spojlerem na víku kufru, černou střechou a zrcátky, „včelí” výplní masky chladiče a předního nárazníku a chromovanou koncovkou výfuku. Něco podobného uděláte klidně i s Rapidem (včetně těch „rychlých pruhů”, které dostanou vozy prvních 300 zákazníků - standardem bude šedé provedení), jenže technika Pola GT mu zůstane zapovězena.
Pod kapotou je totiž motor 1,4 TSI o výkonu až 92 kW (125 koní) spojený standardně s manuálním šestikvaltem, automat je pouze možností. Dále je tu upravený podvozek a celkové naladění odpovídající tomu, aby šlo o něco mezi standardem a variantou GTI.
Podrobnější technické parametry ani cenu zatím neznáme, ale čekejme solidně rychlé auto (a navíc, možná i hlavně se slušným potenciálem k úpravám - 1,4 TSI je v tomto o poznání dále než 110koňový 1,2 TSI) za rozumnou cenu. Něco takového by se nám líbilo i v nabídce Škody, ale třeba to uvidíte jinak...
Polo GT sedan od Volkswagenu je podle nás jednou z možností realizace řidičsky zajímavějšího Rapidu od Škody
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 5 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 6 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 8 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 9 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 22:10 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999