VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid

Polo GT není GTI a ani se tak netváří. Je to zkrátka jen sportovněji stylizovaná verze s motorem 1,4 turbo a manuálním šestikvaltem pod kapotou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid

28.5.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Polo GT není GTI a ani se tak netváří. Je to zkrátka jen sportovněji stylizovaná verze s motorem 1,4 turbo a manuálním šestikvaltem pod kapotou.

Ačkoli je současná Octavia RS velmi povedený a obchodně podobně úspěšný model, je to jediný stroj se sportovními ambicemi, který v nabídce Škody najdete. Je možné, že to nový šéf změní, dokud se to ale nestane, platí výše zmíněné. A vážně není jednoduché to pochopit. Pokud přece podobný derivát dokážete vyrobit a oslovit s ním zákazníky v případě jednoho modelu, lze očekávat, že by podobný recept mohl fungovat přinejmenším u většiny ostatních. Škoda ale touto cestou nekráčí a nic jako Citigo RS, Fabia RS, Rapid RS, Yeti RS ani Superb RS neexistuje.

U některých modelů lze pochopit, že tomu tak je. Třeba Citigo RS by možná hůře hledalo zákazníky a Yeti RS by zase nemusel dávat velký faktický smysl, u těch ostatních už to jde ale hůře. A i kdybychom přijali jako fakt, že je Škoda opatrná a sází raději na jisté koně, jímž je Octavia RS ze všeho nejvíce, doufali bychom v alespoň trochu ostřejší verze, které by neznamenaly vysoké vývojové náklady a zasahovaly širší cílovou skupinu. Ani takové ale neexistují - provedení Monte Carlo nabízí v podstatě jen jiný styl s obvyklou technikou.

Jedním z typů, kterému by jakési „poloRS” mohlo sednout, je Rapid. Jistě, tento vůz hraje na strunu racionality jak žádný jiný, už obyčejné provedení 1,2 TSI ale kdysi v testu na Nordschleife ukázalo, že se neztratí ani při velmi ostré jízdě. Kdyby takovému zacházení fandilo alespoň o trochu více - nabízelo větší motor s manuálním řazením, trochu méně komfortně orientovaný podvozek a více sportovního stylu -, oslovilo by to jistě nejednoho ambicióznějšího řidiče, který nemá peněz na rozdávání a musí se svým autem přepravit také rodinu. Škoda si to ale zjevně nemyslí a nabídka řidičsky zajímavých Rapidů končí právě u výše zmiňované verze - ta s 1,4 TSI má povinný automat a míří trochu jinam.

Proč o tom mluvíme, už jste se jistě dovtípili - Volkswagen o této věci uvažuje jinak, alespoň v Rusku. Právě tam začal nyní nabízet své Polo sedan v provedení GT, které je přesně tím, co jsme popsali v předchozím odstavci. A právě k Rapidu nemá daleko, neboť s ním sdílí platformu PQ25 a zaměření vůbec - nebýt skutečně sedanem (Rapid je v podobné verzi liftbackem), oba modely byste si z určitých úhlu pohledu mohli i splést.

Tak či onak, Polo GT prostě existuje a ačkoli k místnímu GTI má hodně daleko, atraktivita mu nechybí. Vizuálně se od standardu liší spíše drobnostmi - 16" koly, spojlerem na víku kufru, černou střechou a zrcátky, „včelí” výplní masky chladiče a předního nárazníku a chromovanou koncovkou výfuku. Něco podobného uděláte klidně i s Rapidem (včetně těch „rychlých pruhů”, které dostanou vozy prvních 300 zákazníků - standardem bude šedé provedení), jenže technika Pola GT mu zůstane zapovězena.

Pod kapotou je totiž motor 1,4 TSI o výkonu až 92 kW (125 koní) spojený standardně s manuálním šestikvaltem, automat je pouze možností. Dále je tu upravený podvozek a celkové naladění odpovídající tomu, aby šlo o něco mezi standardem a variantou GTI.

Podrobnější technické parametry ani cenu zatím neznáme, ale čekejme solidně rychlé auto (a navíc, možná i hlavně se slušným potenciálem k úpravám - 1,4 TSI je v tomto o poznání dále než 110koňový 1,2 TSI) za rozumnou cenu. Něco takového by se nám líbilo i v nabídce Škody, ale třeba to uvidíte jinak...


VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid - 1 - VW Polo GT sedan prvni 01VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid - 2 - VW Polo GT sedan prvni 02VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid - 3 - VW Polo GT sedan prvni 03VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid - 4 - VW Polo GT sedan prvni 04VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid - 5 - VW Polo GT sedan prvni 05VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid - 6 - VW Polo GT sedan prvni 06VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid - 7 - VW Polo GT sedan prvni 07VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid - 8 - VW Polo GT sedan prvni 08VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid - 9 - VW Polo GT sedan prvni 09VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid - 10 - VW Polo GT sedan prvni 10VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid - 11 - VW Polo GT sedan prvni 11VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid - 12 - VW Polo GT sedan prvni 12
Polo GT sedan od Volkswagenu je podle nás jednou z možností realizace řidičsky zajímavějšího Rapidu od Škody

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše