Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW potvrdil konec svého současného loga. Teď prý bude „méně německý”
17.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka chce napravit svou poškozenou reputaci, aby mohla lidem vytáhnout z kapes více peněz za chystané dražší modely.
Již více než dva roky se Volkswagen snaží napravit image, kterou výrazně zasáhl dieselový skandál. Prodeje koncernu sice pozvolna rostou, stejně jako zisky, nicméně za tím do značné míry stojí fleetoví manažeři, jimž jsou jakékoliv emoce víceméně cizí. Podstatné pro ně je, aby se vešli do tabulek, a s tím mají vozy značek VW a spol. minimální potíže. U privátní klientely ale Němci častěji naráží na neproniknutelnou averzi, již ještě umocňuje skutečnost, že se při tom chovají a tváří jako... Němci.
Zatímco tedy dříve byl punc Made in Germany vnímám pozitivně, dnes je tomu nezřídka jinak. Jak uvedl marketingový šéf Volkswagenu, značku čeká celá řada změn, na jejímž konci má být méně německá, což má opětovně zvýšit její přitažlivost. „Ve srovnání s minulými roky není automobilka v dobré kondici,“ uvedl Jochen Sengpiehl. A dodal, že „musíme hrát barvami, aby lidé věděli, že je s námi zábava“.
Ono prohlášení je samozřejmě třeba vysvětlit, představit se pod ním dá cokoliv. Realitou ale je, že automobilka hodlá v hojné míře přepřáhnout své marketingové a reklamní aktivity na internet a sociální sítě, aby se tak přiblížila hlavně mladším zákazníkům. Těm Volkswagen chce představit nové technologie a elektrická vozidla, a to tak, aby vyšší cena následně nepředstavovala problém.
Aby tato komunikace probíhala jak na drátkách, nebude centralizována z Německa. Místo toho automobilka vyrukuje na hlavních trzích se speciálními marketingovými divizemi, které budou jednotlivé kampaně šít na míru daným zemím. Zároveň také budou moci daleko rychleji a efektivněji zareagovat na změny nálad.
Tím novinky zdaleka nekončí, nejviditelnější bude změna loga, o které jsme na základě neoficiálních informací psali už v únoru. Teď už i oficiálně potvrdil i Sengpiehl, který upřesnil, že nové logo dorazí již příští rok. Podrobnosti marketingový šéf Volkswagenu sice nesdělil, naznačil ale, že emblém má daleko lépe fungovat jak na automobilech, tak na displejích mobilních telefonů. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby značka veškeré své aktivity takříkajíc propojila a sáhla po podsvíceném logu, jímž se chlubí elektrické koncepty. To už ale znovu jen hádáme.
Právě elektromobilitu hodlá Volkswagen v následujících letech propagovat co největší měrou, do sériové výroby zamíří studie I.D., I.D. Buzz i I.D. Crozz. Značka přitom doufá, že za nějakých sedm let bude prodávat alespoň milion elektrifikovaných vozů ročně, v což jsou započítány i hybridy. To je odvážný cíl, úspěch nové kampaně tedy bude zásadní.

Vývoj loga VW v povedeném vydání. Po válce zůstaly jen dvě písmena v kolečku. Později se přidaly barvy, které nyní mají opět zmizet. Konkrétní podobu nového loga ale přímo VW nenaznačil




Změna image Volkswagenu bude souviset s elektromobily a jejich vyšší cenou. Lidem se přitom značka bude snažit sdělit, že již není tak německá, i za pomoci nového loga
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
