- -

VW potvrdil konec svého současného loga. Teď prý bude „méně německý”

Německá automobilka chce napravit svou poškozenou reputaci, aby mohla lidem vytáhnout z kapes více peněz za chystané dražší modely.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW potvrdil konec svého současného loga. Teď prý bude „méně německý”

17.4.2018 | Petr Prokopec | 16 příspěvků

Německá automobilka chce napravit svou poškozenou reputaci, aby mohla lidem vytáhnout z kapes více peněz za chystané dražší modely.

Již více než dva roky se Volkswagen snaží napravit image, kterou výrazně zasáhl dieselový skandál. Prodeje koncernu sice pozvolna rostou, stejně jako zisky, nicméně za tím do značné míry stojí fleetoví manažeři, jimž jsou jakékoliv emoce víceméně cizí. Podstatné pro ně je, aby se vešli do tabulek, a s tím mají vozy značek VW a spol. minimální potíže. U privátní klientely ale Němci častěji naráží na neproniknutelnou averzi, již ještě umocňuje skutečnost, že se při tom chovají a tváří jako... Němci.

Zatímco tedy dříve byl punc Made in Germany vnímám pozitivně, dnes je tomu nezřídka jinak. Jak uvedl marketingový šéf Volkswagenu, značku čeká celá řada změn, na jejímž konci má být méně německá, což má opětovně zvýšit její přitažlivost. „Ve srovnání s minulými roky není automobilka v dobré kondici,“ uvedl Jochen Sengpiehl. A dodal, že „musíme hrát barvami, aby lidé věděli, že je s námi zábava“.

Ono prohlášení je samozřejmě třeba vysvětlit, představit se pod ním dá cokoliv. Realitou ale je, že automobilka hodlá v hojné míře přepřáhnout své marketingové a reklamní aktivity na internet a sociální sítě, aby se tak přiblížila hlavně mladším zákazníkům. Těm Volkswagen chce představit nové technologie a elektrická vozidla, a to tak, aby vyšší cena následně nepředstavovala problém.

Aby tato komunikace probíhala jak na drátkách, nebude centralizována z Německa. Místo toho automobilka vyrukuje na hlavních trzích se speciálními marketingovými divizemi, které budou jednotlivé kampaně šít na míru daným zemím. Zároveň také budou moci daleko rychleji a efektivněji zareagovat na změny nálad.

Tím novinky zdaleka nekončí, nejviditelnější bude změna loga, o které jsme na základě neoficiálních informací psali už v únoru. Teď už i oficiálně potvrdil i Sengpiehl, který upřesnil, že nové logo dorazí již příští rok. Podrobnosti marketingový šéf Volkswagenu sice nesdělil, naznačil ale, že emblém má daleko lépe fungovat jak na automobilech, tak na displejích mobilních telefonů. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby značka veškeré své aktivity takříkajíc propojila a sáhla po podsvíceném logu, jímž se chlubí elektrické koncepty. To už ale znovu jen hádáme.

Právě elektromobilitu hodlá Volkswagen v následujících letech propagovat co největší měrou, do sériové výroby zamíří studie I.D., I.D. Buzz i I.D. Crozz. Značka přitom doufá, že za nějakých sedm let bude prodávat alespoň milion elektrifikovaných vozů ročně, v což jsou započítány i hybridy. To je odvážný cíl, úspěch nové kampaně tedy bude zásadní.

VW potvrdil konec svého současného loga. Teď prý bude „méně německý” - 1 - VW nove logo 2019 dalsi 01
Vývoj loga VW v povedeném vydání. Po válce zůstaly jen dvě písmena v kolečku. Později se přidaly barvy, které nyní mají opět zmizet. Konkrétní podobu nového loga ale přímo VW nenaznačil

VW potvrdil konec svého současného loga. Teď prý bude „méně německý” - 2 - VW nove logo stribrne 04VW potvrdil konec svého současného loga. Teď prý bude „méně německý” - 3 - VW nove logo stribrne 05VW potvrdil konec svého současného loga. Teď prý bude „méně německý” - 4 - VW nove logo stribrne 06VW potvrdil konec svého současného loga. Teď prý bude „méně německý” - 5 - VW nove logo stribrne 08
Změna image Volkswagenu bude souviset s elektromobily a jejich vyšší cenou. Lidem se přitom značka bude snažit sdělit, že již není tak německá, i za pomoci nového loga

Zdroj: Bloomberg

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 16 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše