Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW představil interiér svých budoucích aut, dostanou ho i nově pojaté Škody
26.4.2019 | Petr Prokopec
Všechny vozy koncernu Volkswagen pochopitelně nedostanou totožný vnitřek, ideově ale stejný ale skutečně bude. A už teď si můžeme říci, ceny za originalitu očekávat nemůže.
Moderní vozy jsou už dnes napěchované pokročilými technologiemi od podlahy až po střechu. Přestávají být pouhými dopravními prostředky a mnohdy mohou získat statut pojízdného zábavního centra nebo kanceláře. S autem si lze dokonce i popovídat a v autě se tedy osamoceně cítit nebudete, i když jste v kabině sami.
To je ale jen začátek cesty, tedy alespoň podle Volkswagenu. Německá automobilka totiž představila interiér svých budoucích aut. Zjevně se přitom inspirovala Teslou, s ničím jiným než s velkou centrální obrazovkou multimediálního systému už ani VW nepočítá. Výjimkou je volant posázený tlačítky, který ovšem postupně změní tvar a nakonec velmi pravděpodobně zmizí úplně. Veškeré ovládání by totiž mělo být realizováno právě hlasem či gesty.
Jen u toho se ovšem Němci nezastaví, umělá inteligence by totiž měla zvládat přemýšlet za vás a přicházet s ideálními tipy v ten pravý čas. Z toho důvodu byla vyvinuta imaginární postava Stefanie, jež pomáhá s porozuměním denních potřeb řidičů. Systém dokáže třeba z chytrých hodinek zjistit, že jste minulou noc špatně spali. Při nastupování se proto Stefanie zeptá, zda má napomoci s probuzením, a pokud se dočká kladné odpovědi, pak zvýší jas podsvícení a začne hrát řidičovu oblíbenou hudbu.
Další tipy mohou být spojené přímo s řízením. Pokud systém pro změnu zjistí, že na plánované trase jsou kolony, kterým se nelze vyhnout, doporučí aktivaci adaptivního tempomatu. „Výjimečné na celé věci je to, že tempomat je řidiči doporučen přesně v ten moment, kdy jej bude moci využít,“ říká vývojář automobilky Stefan Henze. A dodává, že nezůstane jen u doporučení, systém totiž zvládne neznalému řidiči vysvětlit i samotné výhody tempomatu.
S těmito prvky souvisí i cenová politika. Jak již bylo zmíněno dříve, také Volkswagen počítá s tím, že nechá zákazníky platit za jejich vůz i poté, co je již dávno jejich. Každé auto bude osazeno příslušným hardwarem, ovšem k softwarové aktivaci vybraných funkcí bude moci dojít pouze ve chvíli, kdy si to budete přát. Henze vysvětluje, že řada lidí potřebuje navigaci pouze párkrát za rok, kdy míří na dovolenou. Právě na takové dny si ji tedy aktivují a zaplatí, poté se systém opětovně odmlčí a bude spořit peníze.
Z kabin Volkswagenu se postupně stane téměř další člen domácnosti. Možná dokonce ten nejmilejší, neboť zatímco vaše děti nebude vůbec zajímat, že za sebou máte těžký den v práci, kabina vozu se vaší náladě přizpůsobí. Nezůstane přitom jen u hudby či podsvícení, sedadla vás třeba ihned po nastoupení začnou masírovat.
Takto fungující interiér mají dostat budoucí elektrické modely celého koncernu a jeho pojetí počítá i s tím, že řízení alespoň částečně převezme umělá inteligence. Právě tato skutečnost je důvodem, proč Němci a vlastně i ostatní značky již příliš s fyzickými tlačítky nepočítají. Pokud by ve vozech budoucnosti zůstaly zachovány, budete se kvůli jejich aktivaci vždy muset natahovat. Ve chvíli, kdy však kabina bude osazena infračervenými kamerami monitorujícími každé vaše gesto, nebude důležité, zda sedíte či ležíte nebo jste dokonce otočeni do protisměru - systém vždy dokáže „přečíst“ vaše pokyny.
Zbývá už jen vyřešit, kdy přesně se tento interiér dostane do produkčních vozů. Na to zatím přesně nedovede odpovědět ani Volkswagen, počítá ale s další generací elektrických modelů. Pokud tedy bude platit, že první takové modely - ty od Škody nevyjímaje - dorazí nejpozději začátkem příští dekády, pak by se něco podobného mohlo stát realitou okolo roku 2030. S osobním profilem se ale setkáme již poměrně brzy u elektrického hatchbacku ID, který by měl být v produkčním provedení odhalen ještě letos.
Volkswagen do budoucích koncernových aut počítá s inteligentním kokpitem, který bude reagovat i na vaše nálady, nejen na hlasové pokyny či gesta
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda