Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW představil znak na auto, který má zabránit střetům se zvěří. A přísahá, že nejde o aprílový žert
30.3.2024 | Petr Prokopec
Na první pohled vše nasvědčuje tomu, že to aprílový žert je, neboť se jedná o relativně jednoduché řešení, o kterém si na konci března musíte říci, že je příliš dobré na to, aby bylo skutečné. Ono ale nejspíš skutečné bude.
První duben je už za rohem a s ním i tradiční aprílové vtípky. Volkswagen v minulosti neměl problém žertovat nejen v ten den, takže dnes raději neberte nic na sto procent, neboť níže popsané jako vtip působí. Ale má jít o realitu.
Německá automobilka představila znak auto, tedy nové zpracování svého klasického loga, které má odpuzovat zvěř, v tomto případě klokany. Za celým nápadem tedy stojí australská filiálka firmy, kde řidiče střety se zvěří trápí podobně jako u nás - dochází tam k 8 tisícům takových nehod ročně. A klokani na nich mají s 90 procenty lví (anebo bychom od teď měli říkat klokaní?) podíl.
Protože australský národní automobilový průmysl již prakticky neexistuje, bylo vlastně logické, že s řešením musí přijít někdo jiný. VW se tedy měl spojit s experty na klokany z univerzity v Melbourne a tři roky věnovat vývoji této novinky. Ta prý stále není ještě úplně hotová, neboť je potřeba doladit pár posledních detailů, aby systém byl maximálně efektivní. Tzv. RooBadge (Roo je zkrácenina slova kangaroo, tedy klokan, Badge znamená znak) totiž momentálně reaguje pouze na východní šedé klokany.
Experti totiž dlouhou dobu zkoumali zvuky jako třeba varovné signály ptáků či vrčení dravé zvěře, jenž klokany odrazují, aby je následně mohly nahrát do audio systému, kterým je čelní logo osazeno. Spustit jej přitom lze skrze příslušnou mobilní aplikaci, fungovat však bude také automaticky - pokud totiž řidič vjede do oblasti, která je známa častým výskytem klokanů, začne emblém skrze malé reproduktory vydávat sérii zvuků na různých frekvencích, která má zvěř varovat.
Německá automobilka dodává, že RooBadge lze nyní instalovat na model Amarok, neboť je o stejné velikosti jako standardní logo. Zároveň dodává, že k dispozici bude univerzální verze, tedy jen reproduktor, který půjde upevnit pod registrační značku jakéhokoli vozu bez ohledu na výrobce. Systém je přitom prý efektivní, že zvládá varovat skákající zvěř i při rychlostech přes 100 km/h. Během poměrně krátké doby pak má být schopen reagovat i na západní šedé a rudé klokany, které děsí trochu jiný mix zvuků.
Přidat už můžeme jen „perličku z natáčení“. VW totiž původně začal testovat nové bezpečnostní opatření na golfových hřištích. Zde nasbíral první varovné zvuky, jenž následně nahrál do systému, kterým bylo osazeno několik exemplářů pick-upu Amarok. Ty automobilka strategicky rozmístila napříč Austrálií, kde je nechala po dobu šesti měsíců. Přitom monitorovala chování klokanů, aby mohla potvrdit, že je RooBadge efektivní. Poté pak získala povolení k jízdním testům.
VW se navíc nehodlá omezit jen na Austrálii a klokany, ve spolupráci s dalšími partnery z Evropy a Severní Ameriky pracuje na verzích zaměřených na odrazení jiné zvěře, třeba jelenů, losů a dalších. Zní to dobře, teď jen, aby to byla pravda...
RooBadge zatím ještě není v prodeji, Němci spolu s australskými vědci pracují na vylepšení systému, který by poté měl varovat všechny druhy klokanů. A později má přijít i řešení určené pro jiné kontinenty. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 41 minutami - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 2 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.29. 07:23 - abgx1
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus