Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW překvapil novým motorem 2,0 TDI. Má až 204 koní, pohřbí tři dnešní diesely
27.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Teď už nemůže být pochyb o tom, že to Volkswagen s diesely myslí vážně. S novým TDI v nabídce s nimi nutně počítá nejméně do hloubi příští dekády.
Volkswagen nepředstavil na dnešním motorovém sympoziu ve Vídni pouze nové mild hybridní benzinové ústrojí, ale rovněž nový turbodiesel. Zatímco o první novince nás informoval dlouho dopředu, v případě nového TDI lze hovořit o překvapení - Němci dříve pouze slíbili, že s takovým motorem přijdou, nic konkrétního ale dosud nepadlo.
Teď tu máme nový diesel v plné parádě a automobilka jím nejjasněji deklaruje, že se od tohoto typu skutečně nehodlá odvrátit. Význam modernizovaného motoru je o to větší, že jím VW hodlá zaplácnout hned tři mouchy jednou ranou - nový dvoulitrový agregát totiž nahradí kompletně celou rodinu EA288, tedy motory 1,4 TDI, 1,6 TDI a 2,0 TDI.
Tyto pohonné jednotky pokrývaly v rámci výkonů škálu od 55 do 140 kW (75 až 190 koní), nově ovšem bude možné počítat se 100 až 150 kilowatty (136 až 204 koní). Nová rodina EA 288 Evo přitom bude rozdělena na dvě výkonové škály, z nichž první počítá s rozmezím 100 až 120 kW (136 až 163 koní), druhá pak se 120 až 150 kW (163 až 204 koní).
Volkswagen dodává, že kromě výkonu narostl o devět procent také točivý moment, vrcholná verze agregátu tak bude produkovat 400 Nm při 1 750 až 3 000 otáčkách. Mohli bychom tedy počítat s lepší dynamikou než dosud, čemuž má pomoci i fakt, že nová dieselová jednotka je stejně jako dříve představený benzin koncipována jako jemně hybridní.
Vyjma základního čtyřválce je součástí hnacího ústrojí také 12voltový startér/generátor, stejně jako lithium-iontová baterie. Vůči předchozímu motoru byla navýšena efektivita i životnost filtru pevných částic, s ohledem na nižší hmotnost pak došlo ke snížení třecích a tepelných ztrát. Kromě toho technici VW zapracovali na zlepšení odezvy turba.
Dle Volkswagenu nový turbodiesel odpovídá všem dnes známým budoucím emisním normám, a to i v případě měření v novém cyklu WLTP. Jako první jej přitom budou užívat modely Audi, u nichž dojde na podélné uložení. Následovat pak budou vozy ostatních koncernových značek, tedy VW, Seatu a Škody, přičemž ve většině případů u nich dojde k příčnému uložení.
Tím nám zveřejněné informace víceméně končí, dodat již můžeme náznak termínů, kdy lze očekávat výměnu pod kapotou. Očekávejme. že v modelech Audi se tento motor objeví ještě letos, na další značky koncernu dojde v letech 2019 a 2020, přičemž nemusíme dodávat, kdo z tria VW, Škoda a Seat dostane přednost. Kompletní výměna současných TDI by měla být dokončena do roku 2021, s příchodem nové dekády tedy již menší diesel než dvoulitr v autech koncernu VW nečekejme.





Nový dvoulitrový turbodiesel Volkswagenu nabídne až 204 koní, jako mild hybrid se má vyznačovat i nízkou spotřebou a emisemi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Iannone ve WSBK 2026 za tým Cainam Racing 10:00
- COMPOS s Vostatkem a Königem včera 20:20
- Testy Superbike a Supersport v Jerezu - 1. den včera 17:55
- Testy Moto2 v Jerezu - i se Salačem včera 10:00
- Testy Moto3 v Jerezu včera 09:00
Nejnovější články
Další dvě automobilky zavelely deelektrifikaci, dokonce u už prodávaných modelů. Jízda na mrtvém koni je přivádí ke krachu
před 15 minutami
Nové Porsche Cayenne dál šokuje svou otylostí. Je vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
před hodinou
Uvaří je jako žábu. Další země nechá řidiče elektromobilů platit za každý ujetý km, protože silnice se samy neopraví
před 3 hodinami
Také Škoda už odhalila první auto bez zadního okna, takto koncipovaných novinek bude jen přibývat
před 4 hodinami
Číňané odhalili detaily ke svému novému, skoro 300koňovému boxeru. S takovým motorem přichází v roce 2025
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.27. 12:14 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.27. 11:00 - pavproch
- VZKAZY 11.27. 09:18 - spooon
- dopsání pneu do TP 11.27. 05:02 - pumr
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.26. 15:28 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.26. 15:23 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.26. 15:21 - HondaMan
- BMW Divize 11.26. 13:25 - Vrooom
