Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW překvapivě potvrdil novou vlajkovou loď, nástupce Phaetonu bude už v Ženevě
15.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na rozdíl od předchozího Phaetonu a současně prodávaného Phideonu má nová vlajková loď zaujmout odvážným a vlastně i odvážnou technikou.
Portfolio Volkswagenu je sice již nyní poměrně široké, nicméně do roku 2020 se máme dočkat dalších novinek - v plánu je devatenáct SUV a dokonce čtyřicet osobních vozů. Co je přitom nejpřekvapivější, Němci přijdou také s tím, s čím už se jednou pořádně spálili - s vrcholnou limuzínou, tedy nástupcem modelu Phaeton. Zatím ovšem není jasné, zda bude vzkříšen tento název, neboť úspěšný zrovna nebyl a po technické stránce s ním novinka nebude mít s společného prakticky nic.
Vůz bude součástí rodiny elektrických aut I.D., očekávat tedy můžeme použití modulární plaformy MEB. Jelikož ovšem půjde o naprostý vrchol nabídky, měla by pětimetrová limuzína na jedno nabití zvládnout ujet až 600 kilometrů. Podle šéfa vývoje značky Dr. Franka Welsche přitom nejde o údaj vypočítaný na bázi laboratorního měření, místo toho by novinka měla oním dojezdem disponovat v reálném světě.
„V Ženevě budeme mít koncept, který tak trochu odhalí směr, jakým míříme,“ zmínil překvapivě brzký debut novinky Welsch. Zároveň zamítl možnost využití architektury J1, kterou pro koncernové elektromobily chystá Porsche. „Jejich řešení je ale vrcholné, protože je to Porsche. Je tak navrhované, takže jej může používat Porsche. My si je ale nemůžeme dovolit, dokonce ani pro naši vlajkovou loď.“
„Platforma MEB je ovšem poměrně flexibilní, takže budete velmi pravděpodobně překvapeni. Je to koncept s vylepšenou karoserií, s nímž jsme již seznámili některé zákazníky a sklidili jsme chválu, takže jsme se rozhodli ve zvoleném směru pokračovat. Uvidíte tedy v Ženevě, co pro vás chystáme, přičemž tam se můžeme k diskuzím vrátit,“ popisuje dále novinku Welsch.
Zároveň dodává, že VW nechtěl daný segment nikdy opustit, nicméně Phideon značka nikdy nepovažovala za svůj vrchol. „Nebudeme jej proto vyrábět globálně. Mohli bychom, ale neuděláme to, neboť když se na daný segment zadíváte, zjistíte, že nikam jinam než na čínský trh se Phideon nehodí. Lidé tam očekávají spíše klasický vzhled, který je přijatelný jen pro pár Evropanů.“
Jakkoliv je tedy dle Welsche Phideon skrz naskrz zcela nový vůz, kvůli konzervativnímu vzhledu by o něm zákazníci ze Starého kontinentu takto nesmýšleli. Očekávají totiž mnohem inovativnější design. Jsme tedy vskutku zvědavi, s čím VW nakonec v Ženevě vyrukuje. Rozhodně ale půjde o řešení bližší modelu Arteon či konceptu I.D. Crozz II než limuzíně Phideon...
VW Phideon je sice svým způsobem nástupcem Phaetonu, ovšem jen pro Čínu. Jinde jej VW prodávat nechce, ač by mohl - pro ostatní trhy je prý příliš konzervativně stylizován
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 13:33 - Arkis
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23