Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW s nápady EU bojuje po svém, na rozdíl od jiných nebude úporně šetřit
21.12.2019 | Petr Prokopec
VW potřebuje maximum peněz na boj s novými pravidly EU a na rozdíl od jiných nehodlá primárně šetřit, hodlá vydělávat. A tak nás doslova zaplaví novými modely, jen příští rok jich bude 34.
V poslední době prakticky každá automobilka mluví o škrtech a redukci nabídky. Naposledy se v tomto směru vyslovil Mercedes, který možná v příštích letech pohřbí až 75 procent modelů AMG. Pro třícípou hvězdu by to znamenalo razantní ohrožení zisku, nicméně pomalu likvidační pokuty Evropské unie jsou ještě větším zlem. Proto automobilka před Bruselem nejspíše sklapne podpatky. Zcela opačným směrem však jde Volkswagen, který jen v příštím roce představí hned 34 nových modelů.
To je vskutku nemalá expanze, jež vlastně věrně ilustruje velikost i ambice německé automobilky. V mnoha případech nepůjde o zcela nové vozy, na tr přijdou různé varianty již existujících modelů, z nichž některé navíc budou elektrifikované. Příkladem budiž nabídka Volkswagenu Golf, jenž se rozšíří o verze GTI, GTD, GTE či R. Kromě toho se dočkáme také kombíku, jenž navíc dorazí ve standardní podobě i jako crossoverové provedení Alltrack.
Provozní ředitel Volkswagenu Rald Brandstaetter mimo to konkrétně zmínil také Arteon Shooting Brake. Zároveň ovšem také dodal, že klíčová budou v rámci expanze SUV, na která momentálně spoléhá firemní kasa - ve Státech mají na celkových prodejích 42procentní podíl, v Evropě pak 37procentní. Nemělo by nás proto překvapit, že mezi 12 novinkami se zvýšeným podvozkem bude Tiguan R, T-Roc Cabrio, Atlas Cross Sport či přepracovaný sedmimístný Atlas. Právě tyto vozy VW vydělají nejvíce.
Opomenuta v tomto segmentu nebude ani hybridizace, neboť dle Brandstaettera dodá Volkswagen kombinaci benzinového agregátu a elektromotoru celému portfoliu „od Golfu přes Tiguan až po Touareg“. Očekávat lze také ryze elektrické novinky, k již představenému hatchbacku ID.3 se tak má v příštím roce připojit SUV ID.4, které bylo vyvinuto primárně s ohledem na Ameriku. Celkově se přitom alternativního pohonu dočká v příštím roce hned osm aut.
To je však pouhý počátek přesunu VW k elektromobilitě. Brandstaetter potvrdil, že značka do roku 2024 investuje 277 miliard korun do elektrických aut. Zároveň dodal, že nadmíru úspěšná byla realizace programu, který počítá s úsporami ve výši 76 mld. Kč do příštího roku. Rovných 66 miliard korun totiž Němci dokázali seškrtat již během letošního roku. Právě proto dle Brandstaettera nepřijde redukce sportovních derivátů ve stylu AMG, nýbrž jejich expanze.
Lze už jen dodat, že zmíněných čtyřiatřicet novinek skutečně ponese pouze logo Volkswagenu, počítány v to nejsou jakékoliv další koncernové značky. Zmínku o nových vozech lze tedy očekávat také od Škody, Seatu, Audi, Porsche, Lamborghini nebo Bentley. Největší světová automobilka tedy evidentně řeší úplně jiné problémy než spousta dalších výrobců, jakkoliv to neznamená, že ani v jejím případě by nedošlo na některé nepříjemné kroky.






Volkswagen chystá expanzi celé řady nových modelů, mezi nimiž prim budou hrát SUV. Chybět přitom nebudou ani elektromobily, pod názvem ID.4 se očekává produkční verze konceptu ID Crozz
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď už s VW dokonce jezdí, ač je to miliardář
dnesNadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak pojede MotoGP s Pramac Yamahou 15:00
- Salač si vyzkoušel nový povrch Masarykova okruhu 11:38
- Co nového v prostřední kubatuře včera 20:44
- Změny u Yamahy ve WorldSBK a WorldSSP včera 17:54
- Těžké zranění Lucy Mariniho včera 12:00
Nejnovější články
BMW prodělává kvůli americkým clům 250 milionů Kč denně, jednání s Trumpem tak vzalo do vlastních rukou
před 5 hodinamiNěkdejší japonské Ferrari pro chudé už není pro chudé, nejlepší verze s minimálními nájezdy dnes stojí desítky milionů
před 7 hodinamiTak kde jsou ty nové Volhy, které měly v Rusku nahradit Škody? Rok po odhalení plejády nových modelů se neděje nic
před 8 hodinamiVW se chce zachránit s pomocí svého nejprodávanějšího produktu, do obchodů ho teď hrne ve velkém jako hotovku
před 10 hodinamiFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 05.30. 20:29 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.30. 20:22 - řidičBOB
- Rychlodotazy 05.30. 13:57 - delphin
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.30. 13:14 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.30. 12:25 - Brus
- Politický koutek 05.29. 13:49 - jerry
- BMW Divize 05.29. 13:32 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 05.28. 20:53 - M.Z.